تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر : 26421

تحصیل هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه اصفهان

تحصیل هزار دانشجوی بین الملل در دانشگاه اصفهان

به گزارش دنیای اسرار: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: افزایش ظرفیت دانشجو باید هدفمند باشد و در این خصوص باید کیفیت را مد نظر قرار دهیم؛ دانشگاه اصفهان ارتقا پیدا نمی‌کند مگر اینکه مگر فاکتور بین المللی سازی هم داشته باشد.  در این زمینه سعی کردیم بستری با

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: افزایش ظرفیت دانشجو باید هدفمند باشد و در این خصوص باید کیفیت را مد نظر قرار دهیم؛ دانشگاه اصفهان ارتقا پیدا نمی‌کند مگر اینکه مگر فاکتور بین المللی سازی هم داشته باشد.  در این زمینه سعی کردیم بستری با شیوه نامه “استاد وابسته” تنظیم کنیم و تاکنون ۱۰ استاد وابسته بین المللی داریم. ضمن اینکه حدود هزار دانشجوی بین الملل نیز در دانشگاه اصفهان تحصیل می کنند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سالانه حدود ۲تا سه هزار پایان نامه در این دانشگاه تدوین می‌شود، گفت: در سال ۹۲ کمتر از ۱۸۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند، ۹۰ درصد دانشجویان بین‌الملل خودشان دانشگاه اصفهان را انتخاب کرده‌اند و بورسیه دولت ایران نیستند، امیدواریم تنوع ملیت دانشجویان خارجی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید تنوع دانشجوی بین‌الملل داشته باشند، افزود: افزایش توان علمی، افزایش درآمدها، زمینه انتقال فرهنگ‌ها و پویایی دانشگاه از جمله علل جذب دانشجوی بین المللی است.

شاقول با اشاره به برنامه دانشگاه اصفهان ازراه‌اندازی دوره‌های مشترک بین‌المللی تربیت دانشجو بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مورد تایید وزارت علوم گفت: دانشجو در این دوره‌ها بخشی از تحصیل را در دانشگاه اصفهان و بخشی از آن را در دانشگاه معتبر دیگر می‌گذراند و از هر ۲ دانشگاه مدرک دریافت می‌کند که در این زمینه پنج رشته بین الملل داریم ولی به دلیل شرایط کرونایی این حرکت با کندی مواجه شد چون امکان اعزام دانشجو فراهم نیست.

وی با اشاره به مجازی شدن دانشگاه در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فضای کلاس دانشگاه بی حضور دانشجو جان ندارد و امیدواریم وعده ها در زمینه تزریق واکسن به دانشجویان محقق شود و زودتر دانشجویان را بر سر کلاس های درس داخل دانشگاه ببینیم.

شاقول با اشاره به سابقه فعالیت ۷۰ ساله دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷۰ عضو هیئت علمی که ۱۰۵ نفر آنها با درجه استاد تمام هستند، رسالت تعلیم و تربیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل این دانشگاه در ۱۴ دانشکده، ۵۵ گروه آموزشی و ۳۸۰ رشته را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اجرای روش‌های ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه اصفهان افزود: در این دوره زمینه تشویق اعضای هیات علمی در فعالیت‌هایی از جمله ابداع روش‌های جدید تدریس، برگزاری و شرکت در کارگاه‌های روش تدریس و تعامل‌های بین‌المللی فراهم شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه مراکز آموزش عالی کشور به سمت ارتقا کیفی حرکت کرده اند و در این راستا دانشگاه اصفهان نیز گام هایی برداشته است،گفت: مرکز CBC (مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان) در دانشگاه اصفهان برای اشتغال دانشجویان تاسیس شدو این مرکز برای نخستین بار به این شکل در دانشگاه اصفهان با اهدافی خاص تشکیل شده که در مراکز دیگر نیست و هدف آن، ایجاد پرونده شغلی برای هر دانشجو با اولویت دانشجویان مقطع کارشناسی بوده است؛ رصد اشتغال در همین دوره آغاز شده و در این زمینه از دانش‌آموختگان خلاصه وضعیت گرفته می‌شود
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: همه گروه‌های آموزشی موظف شدند طرح و برنامه آموزشی خود را ذیل برنامه جامع دانشگاه متناسب با ارزیابی درونی ارائه کنند و تمام گروه‌های آموزشی در این امر مشارکت داشتند و بر همین اساس همسو با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و برطرف کردن نیاز جامعه، جذب هیات علمی، توسعه رشته‌ها و جذب دانشجو متناسب با برنامه پنج ساله اجرایی شد.

کوروش حسن پور مدیر امور آموزشی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست خبری گفت:در نیم سال دوم سال ۹۸ برای انعطاف‌پذیرتر کردن آئین‌نامه‌ها شرایطی مصوب و به موجب آنها تسهیلاتی نظیر اجازه حذف اضطراری حتی در مقاطع ارشد و دکتری، افزایش ظرفیت تعداد حذف دروس و امکان حذف ترم بدون احتساب سنوات فراهم شد.

وی اضافه کرد:ارتقا سامانه آموزشی گلستان، تبدیل پرونده های دانش آموختگان به صورت الکترونیکی، چابک سازی و جامع سازی فرایندها و رسیدگی سریع و تصمیم گیری صحیح به مشکلات دانشجویان، پیگیری انجام درخواست های دانشجو و اینکه منوط به حضور نباشد و بازنگری سایت اداره آموزش از جمله برنامه های انجام شده در حوزه اداره آموزش است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ارزیابی ها حاکی از انعطاف قابل توجه دانشگاه در حوزه آموزش است، تصریح کرد:  باتوجه به اینکه ضوابط بر اساس حضور دانشجو تنظیم شده بود، نیاز به بازنگری متناسب با شرایط غیر حضوری احساس شد و در این راستا حرکت کردیم. امکان استفاده از حذف اضطراری و حذف بدون احتساب در سنوات در شرایط کرونا به درستی سامان دهی شد و در هر سه نیم سال ضوابط آموزشی در ابتدای نیم سال به اطلاع رسید.

سید محسن طباطبایی‌نژاد، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: باید برنامه‌های علمی و دانشگاهی بازنگری و از این طرق نیازهای جامعه و صنعت برطرف شود، برنامه‌های درسی در ستاد مدیریت برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار می‌گیردکه هدف آن جامعه محور بودن است.

وی ادامه داد: در بخش نظارتی دانشگاه نیز شیوه نامه‌های مختلفی تدوین شده و اعضا هیئت علمی در طول ترم اجازه مرخصی ندارند ومشکلات و شکایات دانشجویان بررسی می شود.

وی افزود: در رابطه با ارتقای دانشگاه ها به نسل سه و چهار حرکت می کنیم و در راه اندازی رشته ها این موضوع را مدنظر قرار داده ایم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.