تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
کد خبر : 26658

۲۲۹ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی تا روز گذشته ثبت شده است

۲۲۹ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی تا روز گذشته ثبت شده است

مهدلو: ۲۲۹ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی تا روز گذشته ثبت شده است مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری و تا روز گذشته از سوی صاحبان مشاغل استان ۲۲۹ هزار و ۸۹۲ مورد اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی ثبت شد. به گزارش  دنیای اسرار: بهروز مهدلو در نشستی با حضور اصحاب رسانه،با تبریک روز مالیات و

Print Friendly, PDF & Email

مهدلو:


۲۲۹ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی تا روز گذشته ثبت شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری و تا روز گذشته از سوی صاحبان مشاغل استان ۲۲۹ هزار و ۸۹۲ مورد اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی ثبت شد.

به گزارش  دنیای اسرار: بهروز مهدلو در نشستی با حضور اصحاب رسانه،با تبریک روز مالیات و هفته فرهنگسازی مالیاتی  اظهار داشت: روز گذشته  اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به عنوان یکی از ادارات برتر کشور در سازمان امور مالیاتی شناخته شد که رتبه حاصل  تلاش همکاران سازمانی در استان است.

وی افزود: در دنیا بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های جاری از مالیات تأمین می‌شود، بنابراین در ایران نیز مالیات جایگزین درآمدهای نفتی شد، پیش از این در نظام مالیاتی شفافیت وجود نداشت، اما با اجرای طرح جامع مالیاتی اقدامات اساسی برای ایجاد شفافیت انجام شد و اکنون ۳۵ درصد هزینه‌های جاری دولت توسط مالیات تأمین می‌شود که برای افزایش آن نیز برنامه‌ریزی شده است. هزینه‌های دولت نیز همزمان باید بررسی و جراحی شده تا کاهش یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیر ماه به خاطر شرایط کرونایی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۲۲ اظهار نامه تا روز گذشته توسط اشخاص حقیقی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد رشد داشته است. اشخاص حقیقی که اظهارنامه می‌دهند سه گروه هستند که گروه اول ۴ هزار و ۵۶۹ ، گروه دوم ۲ هزار و ۵۷۷ و الباقی که در گروه سوم بودند اظهارنامه خود را تسلیم کردند

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: بر اساس قانون از سال ۹۵، بر اساس بانک‌های اطلاعاتی و خود اظهاری باید انجام می‌شد که زیر ساخت آن در سال ۹۸، فراهم شد.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد اظهارنامه‌ها از فرایند رسیدگی خارج شد، افزود: در سال ۹۹، گروه اول چهار هزار و ۶۴۳ اظهار نامه، گروه دوم ۲ هزار و ۹۳ اظهار نامه، در گروه سوم نیز ۱۵۰ هزار و ۴۵۲ فقره از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند. بنابراین ۱۵۰ هزار اظهارنامه از فرایند رسیدگی خارج شد.

مهدلو با بیان‌اینکه خوداظهاری مؤدیان حقیقی امسال ۴ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: سال ۹۸ نیز۱۴۱ هزار و ۵۹۷ اظهارنامه  مؤدیان حقیقی با استفاده از تبصره ماده ۱۰۰، قطعی و بر این اساس ۶۵ درصد از اظهارنامه‌ها از فرایند رسیدگی خارج شده بود.

وی افزود: با اجرای ماده ۹۷، قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۸، ۱۵ درصد از اظهارنامه‌های مشاغل به صورت علی الراس مورد رسیدگی قرار گرفت، امید است این تعداد در سال ۹۹ به کمتر از ۱۰ درصد برسد، این موضوع باعث تقویت تعامل بین سازمان امور مالیاتی و مودیان خواهد شد.

مهدلو افزود: در کل کشور حدود ۳۰ درصد اظهار نامه‌های مالیاتی به صورت علی الراس رسیدگی شده که این رقم در استان اصفهان ۱۵ درصد بوده و نشان دهنده فرهنگ سازی خوب در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی به سمت هوشمند شدن حرکت کرده است، انتظار می‌رود مودیان مالیاتی همراهی بیشتری داشته و این درصد را در سال ۹۹ به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دهند، در این راستا آموزش‌های زیادی نیز برگزار شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در بخش اظهارنامه اشخاص حقوقی در سال ۹۹، ۲۴ هزار و ۸۳۳ اظهار نامه تصویب شده که ۱۵ هزار و ۷۷۸ اظهار نامه برابر ۶۳.۵ درصد وارد فرایند رسیدگی شده و مابقی اظهارنامه‌ها نیز، راستی آزمایی شده و مورد قبول گرفته است، اشخاص حقوقی تا ۳۱ تیرماه فرصت ارائه اظهار نامه دارند، انتظار می‌رود سال آینده بیش از ۶۰ درصد اظهارنامه‌های اشخاص حقوقی نیز مورد قبول واقع شود.

مهدلو در خصوص اختصاص ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: در سال ۹۹ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان ،۵۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و ۵۰ میلیارد تومان به فرمانداری‌ها برای روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفت و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز به محیط زیست اعطا شد.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با اشاره به اینکه سه ماهه سال جاری ۹۳۰ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۵۴ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون از محل عوارض آلایندگی صنایع بوده است و واحدهای بزرگ صنعتی مانند فولاد مبارکه، پالایشگاه، پتروشیمی و شرکت‌ها بر اساس یک درصد فروش عوارض آلایندگی را می‌پردازند در غیر اینصورت جریمه می‌شوند.

مهدلو ادامه داد: از این ۹۳۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها، ۲۱۰ میلیارد تومان دهیاری‌ها و ۲۰ میلیارد تومان فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

مهدلو با اشاره به سهم ۱ درصدی وزارت بهداشت از عوارض ارزش افزوده گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مالیات سال ۹۸ در اختیار وزارت بهداشت برای سلامت عمومی پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به  قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: با اجرای این قانون که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده تمامی مودیان و  بازاریان به سامانه  سازمان  امور مالیاتی متصل می‌شود، اقدامات متعددی در راستای اجرای این قانون در استان انجام شده و همچنین در حال انجام است.

وی با اشاره به انجام ابلاغ‌های الکترونیک در سال گذشته گفت : بیش از ۹۰ درصد از ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد و موجب کاهش رفت و آمدها شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود در نیمه دوم ۱۴۰۰ این قانون اجرایی شود، اکنون به صورت آزمایشی نیز در استان اصفهان این سامانه در حال اجرا است. با اجرای این قانون بسیاری از وظایف مودیان کاهش یافته و به نقطه‌ای خواهیم رسید که حداکثر پنج درصد اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی وارد فرایند رسیدگی می‌شود.

خبرنگار:علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.