تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
کد خبر : 27441

۳تا ۵سال آینده امکان انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فراهم خواهد شد

۳تا ۵سال آینده امکان انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فراهم خواهد شد

استاندار اصفهان: ۳تا ۵سال آینده امکان انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فراهم خواهد شد به گزارش دنیای اسرار: عباس رضایی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فضای باز استانداری اصفهان برگزار شد ،درباره عملکرد سه سال اخیر استانداری باارائه گزارشی  در حوزه آب، اظهار کرد: در موضوع آب استانداری نقش اجرایی

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان:

۳تا ۵سال آینده امکان انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فراهم خواهد شد

به گزارش دنیای اسرار: عباس رضایی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فضای باز استانداری اصفهان برگزار شد ،درباره عملکرد سه سال اخیر استانداری باارائه گزارشی  در حوزه آب، اظهار کرد: در موضوع آب استانداری نقش اجرایی ندارد؛ بلکه سه مسئولیت از جمله سیاست گذاری، هماهنگی و پیگیری را برعهده دارد.

رضایی با اشاره به سیاست استانداری در زمینه مدیریت بحران آب استان گفت: نخستین سیاست این بود که در همه حوزه‌ها حتی یک قطره آب هم به صورت بهینه مصرف شود؛ استراتژی دوم این بود که حتی اگر شده یک قطره آب بیشتر وارد اصفهان شود و موضوع سوم نیز اصل احترام و بردباری با استان‌های همجوار بوده است.

وی از طرح سامانه دوم انتقال آب به‌عنوان یک پروژه پدافند غیرعامل یادکرد و اظهار داشت: اگر در ۳ سال اخیر به پروژه گلاب یا همان سامانه دوم ورود پیدا نمی‌کردیم تا ۱۵ سال آینده نیز آغاز نمی‌شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: طرح سامانه دوم، بهشت‌آباد و انتقال آب خلیج‌فارس و سد و تونل کوهرنگ ۳ از مهم‌ترین طرح‌های استان اصفهان در حوزه آب است.

وی افزود: حدود ۲۰ سال از آغاز احداث سد کوهرنگ می‌گذرد و این سد در سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داشت اما امروز به جرات می‌توان گفت که ۴۹ درصد از این سد احداث و اجراشده است که متأسفانه حدود ۸ ماه است به دلیل مشکلات فنی تا تعیین تکلیف، متوقف‌شده است.

رضایی  مسئله کم‌آبی را اصلی‌ترین و حادترین مسئله استان دانست و ادامه داد: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب می‌شود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان دغدغه تأمین آب را داشته باشند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: طی ۳۴ ماه اخیر علیرغم خشکسالی‌های شدید، حتی یک قطره آب آلوده به مردم اصفهان نرسید و این یکی از افتخارات بزرگ ما به شمار می‌رود.

وی درباره تونل کوهرنگ نیز گفت: این تونل صد درصد تکمیل‌شده و می‌توان تا پایان دی‌ماه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ وارد سد چادگان کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به پروژه بهشت آباد گفت: بهشت آباد پروژه مهمی برای استان اصفهان است که طبق مطالعات انجام شده ۶۵ کیلومتر آب با پای خود به باغ‌بهادران آمده و وارد زاینده رود می‌شود.

رضایی با بیان اینکه باید برای زنده ماندن فرهنگ بزرگ اصفهان تلاش کرد، گفت: باید برای انتقال آب فکری اساسی می‌کردیم که بحث طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان مطرح شد که با توجه به نظر منتقدان، کاری کارشناسی انجام شد و تاکید کردیم که آب برای صنایع متری ۲۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با استان‌های واقع در مسیر انتقال آب انجام شد و پیش‌بینی می‌شوداگر پیگیری‌ها مثل امروز ادامه پیدا کند، ۳تا ۵سال آینده امکان انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان فراهم خواهد شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری







Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.