تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 27606

جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در اتاق اصناف شهر اصفهان

جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در اتاق اصناف شهر اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با اتاق اصناف اصفهان بر شفافیت ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی تصریح کرد و گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اصلی در سیاست های سازمان مالیاتی نتایج قانع کننده ای داشته است و آمار و ارقام و مستندات این

Print Friendly, PDF & Email
به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در جلسه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با اتاق اصناف اصفهان بر شفافیت ۹۰ درصدی فعالان اقتصادی تصریح کرد و گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اصلی در سیاست های سازمان مالیاتی نتایج قانع کننده ای داشته است و آمار و ارقام و مستندات این را نشان میدهد.
آقای مهدلو افزود: فرهنگ شفافیت در اصفهان جاری شده است و افزایش چشمگیر خوداظهاری و تمکین مودیان نسبت به سال های قبل حاکی از اقدامات امور مالیاتی در زمینه شفافیت می باشد. مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: از مهم ترین تاثیر ارتقای شفافیت اقتصادی پایین آمدن هزینه های دولت و فساد اقتصادی و بالارفتن رضایتمندی مردم می باشد.

آقای مهدلو با اشاره به تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تا دی ماه سال جاری فرصت دارد و در حال حاضر تمدید این مهلت قانونی مشخص نیست. وی افزود: باید به کسبه و مودیانی که از امکانات ضعیف تری برخوردار هستند جهت استفاده از این سامانه کمک کنیم.

آقای مهدلو گفت: بدین منظور کارگروهی مرکب از نمایندگان سازمان، اتاق اصناف و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود و کارگروه موظف است به صورت سالانه درخواست مودیانی را که اظهار به عدم توانایی در استفاده از پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان دارند بررسی کند و با در نظر گرفتن شرایط مودی تشخیص به ناتوانی و یا توانایی وی در استفاده از پایانه های فروشگاهی دهد. مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی موظف هستند نسبت به آموزش، توانمندسازی نصب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای این دسته از مودیان اقدام کنند. آقای مهدلو افزود: در خصوص اعلام شرکت های معتمد اشخاص حقوقی ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مجوز لازم داده می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان نمود: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مورد شرکت های بزرگ به لحاظ وجود امکانات و زیرساخت های لازم به مراتب ساده تر خواهد بود و در مورد اصناف برای داشتن فرجه زمانی بیشتر تلاش خواهیم کرد.

آقای مهدلو شرایط استفاده از مشوق های مالیاتی قانونی برای مودیان را خود ابرازی، درست ابرازی و پرهیز از کتمان درآمد عنوان کرد و گفت: در صورتیکه مشوق های مالیاتی برای هر کدام از اصناف به هر دلیل اعمال نشده است می توانند آمار و مستندات خود را ارائه دهند و در شورای گفتگو مطرح و از ما مطالبه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده بر سهم بخش سلامت از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بالاخص در شرایط کرونا و همچنین سهم شهرداریها و دهیاریها در جهت عمران و آبادانی شهری تاکید نمود.

شایان ذکر است در این جلسه بخش ها و قسمت های موجود در سامانه از قبیل معرفی پایانه های فروشگاهی و حافظه مالیاتی، چگونگی ثبت نام مودیان محترم در سامانه، الزامات استفاده از پایانه های فروشگاهی، اشخاص مشمول، فهرست گروه مودیانی که ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان و صدور صورتحساب نمی باشند، مزایای ثبت نام در سامانه مودیان، تکالیف مودیان در خصوص تهیه و راه اندازی پایانه های فروشگاهی شرح داده شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان