تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 34293

نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛ نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱ معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با ۴۵ درصد افزایش در آمد در سال ۱۴۰۱ ، بالاترین رشد درآمد را بعد از خصوصی سازی داشته

Print Friendly, PDF & Email

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران مطرح کرد؛
نقش حوزه تجاری در رشد ۴۵ درصدی درآمد مخابرات در سال ۱۴۰۱

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با ۴۵ درصد افزایش در آمد در سال ۱۴۰۱ ، بالاترین رشد درآمد را بعد از خصوصی سازی داشته است، گفت : فعالیت حوزه تجاری و خدمات مشتریان ، نتایج ملموس حوزه راهبرد و ارزیابی عملکرد را در مشخص شدن سود و زیان و در آمد شرکت معلوم می کند .

به گزارش دنیای اسرار: زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت در نشست تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات ضمن بیان این مطلب از جمله اقداماتی که منجر به رشد درآمد در سال ۱۴۰۱ شد،را عنوان کرد: اصلاح تعرفه های خانگی، تجاری و اپراتوری، برگزاری کمپین های خانگی و تجاری ، عقد و به روز رسانی قراردادهای تجاری و اپراتوری ، ارائه خدمات به همراه اول و شناسایی خدماتی که برای آنها صورتحساب صادر نمی شد و وصول مطالبات بخشی از این اقدامات است .

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد صورتحساب دریافت شد است ،گفت : از ابتدای سال جاری و با تصویب هیات مدیره شناسایی مطالبات وصول نشده در دستور کارقرار گرفت که تا حدود زیادی عملیاتی و منجر به نتیجه شده است .

وی در تشریح سهم درآمدی عملیاتی شرکت مخابرات را در حوزه های مختلف اظهارداشت : باند پهن ۲۲ درصد ، خدمات دیتا و انتقال ۱۵ درصد ، تلفن ثابت ۲۶ درصد ، درآمد ارایه خدمات و امکانات به همراه اول ۲۵ درصد ،خدمات ارزش افزوده ۲ درصد و درآمد از سایر اپراتور ها ۱۰ درصد است .

اهمیت فعالیت های هر منطقه در موفقیت شرکت وایجاد جریان های در آمدی کم هزینه و پر منفعت

زارعیان با تاکید بر اهمیت هر منطقه در موفقیت شرکت ، به شاخص ترین موارد در برنامه ریزی ها کلی در این زمینه پرداخت و تصریح کرد : شکست استانی برنامه بر اساس پتانسیل بازار، عملکرد گذشته و سایر عوامل مرتبط، تعریف هدف ها برای بخش های B۲C و B۲B در هر منطقه ، به اشتراک گذاشتن روند بازار، ترجیحات مشتریان و بنچ مارک های صنعت مخابرات وتعیین استراتژی ها و تاکتیک های موثر در فروش برای هر کدام از بخش های B۲B و B۲C از جمله آنهاست .

وی با تاکید بر ایجاد جریان های در آمدی کم هزینه و پر منفعت گفت : با ایجاد جریان های در آمدی مهم در مناطق مخابراتی ، شرکت می تواند از بخش سخت ، پر هزینه و کم منفعت نگهداری زیر ساخت ها رهایی یابد .

زارعیان با تشریح جریان های درآمدی در سال های گذشته گفت : تعداد تلفن ثابت بیش از ۲۸ میلیون ، ADSL بیش از ۴ میلیون ۸۰۰ هزار، VDSL بیش از ۱۴۱ هزارپورت و FTTH بیش از ۲۴۱ هزار است .

این مقام مسئول با اشاره به معرفی برنامه ها و اهداف فروش ۱۴۰۲، به تشریح پیش بینی درآمد امسال درحوزه های مختلف دیتا ، تلفن ثابت و باند پهن پرداخت و گفت :در بخش دیتا بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان ، تلفن ثابت بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان و باند حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان درآمد در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است .

اولویت ها و برنامه های عملیاتی

وی تعیین اولویت ها و برنامه های عملیاتی را از برنامه های مهم حوزی تجاری در جهت پیشبرد اهداف شرکت دانست و گفت : مشخص کردن اولویت ها، دستورالعمل ها، سیاست های کلیدی برای هر بخش ، تعیین مسوولیت به تیم ها و ذینفعان ،شرح مراحل مورد نیاز برای تحقق اهداف ، شناسایی نقاط ضعف، نیازهای آموزشی و برگزاری جلسات آموزشی و تجهیز تیم های فروش با ابزار و تبلیغات مورد نیازاز جمله موارد قابل توجه در این زمینه است .

زارعیان همچنین استقرار مکانیزم های نظارتی و گزارش دهی ، ایجاد انگیزش، قدردانی، تشویق به همکاری ، ارتباط با مشتری، بهبود تجربه مشتری ، افزایش آرپو و فروش هدفمند را ازموضوعات مهم در برنامه های عملیاتی عنوان کرد و گفت : برقراری ارتباط موثر و مستمر با مشتریان ، به ویژه مشتریان تجاری ، ارائه خدمات در کانال های متنوع ارتباطی نظیر تلفن، حضوری ، پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان ، ساده سازی روند خرید و به روز رسانی و اطلاع رسانی های ضروری و مورد نیاز مشتریان را از جمله مسایل مهم و قابل توجه درارتباط با مشتری، بهبود تجربه مشتری دانست .

ضرورت نکات مهم و در فروش تجاری

وی با اشاره به نکات مهم و ضروری در فروش تجاری گفت : لزوم تسریع در انعقاد تفاهم نامه شهرداری ها برای توسعه فیبر ، مذاکره با کلیه بانک ها، ادارات و مشتریان تجاری و شهرک های صنعتی جهت ارائه فیبر دسترسی، تسریع در طراحی، اعلام هزینه و اجرای فیبر دسترسی مشتریان تجاری هزینه کرد درآمد حاصل از طرح های اختصاصی فقط برای اجرای طرح های اختصاصی و توسعه نمایندگان فروش خدمات سازمانی از جمله مواردی است که باید همه مناطق مخابراتی در کشور به آن توجه کنند .

همچنین افزود : هدف گذاری و ارائه برنامه فروش خدمات سازمانی از جمله فیبر دسترسی، دیتا، اینترنت تجاری، کدهای ۴ و ۵ رقمی، شماره رند، ثبت مشاغل تا سطح مرکز و ابلاغ و پایش مستمر آن و افزایش درآمد خدمات تجاری با استفاده از فروش متقاطع خدمات فیبر دسترسی، اینترنت تجاری، دیتا، کد های ۴ و۵ رقمی از برنامه های دیگر در فروش تجاری است .

وصول مطالبات از طریق قانون بودجه سال جاری و مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲

معاون تجاری و خدمات مشتریان با اظهار امیدواری وصول مطالبات از طریق قانون بودجه سال جاری و مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ گفت : پایش بدهی انباشته و عملکرد وصولی به تفکیک مناطق و تفکیک تجاری و تلفن ثابت ، پیگیری دریافت بدهی معوقه شرکت‌های دولتی از طریق انجام تهاتر (اوراق تسویه) ، مکاتبه با سازمان‌های نظامی و امنیتی جهت تعیین و تکلیف بدهی خدمات تجاری ، بررسی گزارشات خلاصه درآمد مناطق و پیگیری توسعه سیستم‌های مالی در جهت دریافت گزارشات بدهی انباشه و روند سنواتی به صورت سیستمی از جمله فعالیت های در این زمینه است .

زارعیان با بیان اینکه نجما، پروژه ای کلیدی در ۱۴۰۲در توضیح این پروژه گفت : افزایش درآمد مناطق مخابراتی با توسعه و یا بهره وری در شبکه و منابع دسترسی، ارائه خدمات یکپارچه ارتباطی و فناوری مستقل از تکنولوژی ثابت یا سیار، فروش ۴۵۰۰۰۰ پورت سرویس های بر بستر و تأثیر قابل توجه آن در تأمین درآمدن، بازخورد بخش منافع حاصل شده از کاهش قیمت تمام شده به مشتریان ، کاهش قیمت تمام شده خدمات با باز طراحی و بهره گیری از تکنولوژیهای جدید، تضمین کیفیت خدمات و ارتباط در رضایت مشتری از جمله دستاورد های است .

وی با اشاره به اهمیت افزایش آرپو گفت : برای افزایش این بخش باید فعال کردن سرویس ها در منطقه با هدف تغییر رفتار مشتریان،عدم فروش سرویس های ارزان به مشتریان جدید ، اطلاع رسانی به مشتری در خصوص به صرفه بودن سرویس مخابرات نسبت به رقبا و فروش سرویس های با ترافیک یا سرعت بالاتر به مشتریان فعال با طرح Upsellingمد نظر قرار گیرد و بررسی شود .

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان