تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 34332

تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان افزایش می‌یابد

تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه اصفهان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت اکسیر ایرانیان گفت: با راه اندازی واحد تصفیه نفت سفید امکان تبدیل کامل محصول نفت سفید تولیدی پالایشگاه اصفهان به سوخت هواپیما و همچنین تبدیل کامل محصول دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو۵ فراهم می شود. به گزارش  دنیای اسرار، لیلا جعفری با اشاره به اهداف و اقدامات شرکت اکسیر ایرانیان از زیر مجموعه‌های

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت اکسیر ایرانیان گفت: با راه اندازی واحد تصفیه نفت سفید امکان تبدیل کامل محصول نفت سفید تولیدی پالایشگاه اصفهان به سوخت هواپیما و همچنین تبدیل کامل محصول دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو۵ فراهم می شود.

به گزارش  دنیای اسرار، لیلا جعفری با اشاره به اهداف و اقدامات شرکت اکسیر ایرانیان از زیر مجموعه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار داشت: این شرکت به منظور استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایش نفت اصفهان، ساخت و راه‌اندازی واحد گوگرد‌زدایی را با هدف افزایش کیفی محصولات تولیدی مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی و زیست محیطی برای تبدیل به نفت‌سفید تصفیه شده و استفاده از آن برای تولید محصولات با‌ارزش افزوده بالا و تکمیل زنجیره محصولات پایین‌دستی آغاز کرده‌است.

وی بیان کرد: تجهیزات این واحد خریداری، امکان‌سنجی‌ها انجام و کار اجرای فونداسیون نیز آغاز شده است.

جعفری با بیان اینکه با راه‌اندازی واحد گوگرد‌زدایی روزانه ۳۰ هزار بشکه در روز نفت سفید تصفیه و به  سوخت هواپیما تبدیل می شود، یاد‌آور شد: گوگرد‌زدایی با هدف جلوگیری از خسارات وارده به واحد‌های پایین‌دستی و مصارف سوختی در راستای رعایت استاندارد، بهینه‌سازی می‌شود یعنی گوگرد نفت سفید از ۳ هزارppm به زیر یک PPm کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان گفت: عمده کاربرد نفت سفید تصفیه شده علاوه بر سوخت هواپیما در تولید LAB  و LABSA به عنوان ماده اولیه شوینده‌ها است.

وی خاطر‌نشان کرد: نفت سفید به هیدروکربورهایی که در محدوده دمایی میان ۱۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد به‌دست می‌آید و عمدتاً از سه نوع هیدروکربور پارافینی، نفتنی و آروماتیکی تشکیل شده است اطلاق می شود.

جعفری افزود: در واحد گوگرد‌زدایی با استفاده از کاتالیست و در مجاورت هیدروژن و در داخل راکتور تحت فشار و دمای بالا واکنش هیدروژناسیون انجام و ناخالصی‌ها از نفت سفید جدا می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان