تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 34780

مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان

مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان

دیپلماسی علمی و فرهنگی: مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است. به گزارش دنیای اسرار، دکتر حسین هرسیج اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به

Print Friendly, PDF & Email

دیپلماسی علمی و فرهنگی: مسیری هموار و مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دیپلماسی علمی و فرهنگی راهی مطمئن برای تقویت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان است.
به گزارش دنیای اسرار، دکتر حسین هرسیج اظهار داشت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه برتر و جامع این آمادگی را دارد به شکلی فعال و اثربخش فرایند دیپلماسی علمی را در جهت تقویت صلح و توسعه پایدار تحقق بخشد.
وی بیان داشت: برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین المللی ضروری است به این موضوعات توجه شود: تقویت تعاملات علمی، فرهنگی و تمدنی؛ تبادل استاد و دانشجو و تعامل فعال در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری.
دکتر هرسیج گفت: برگزاری نخستین کنگره دیپلماسی ملل با حضور فرهیختگان دانشگاهی و دیپلمات ها و سیاستمداران داخلی و خارجی به این فرایند کمک خواهند کرد.
دکتر هرسیج افزود: دیپلماسی علمی نوعی از انواع دیپلماسی عمومی محسوب می‌شود که یک ارتباط دوسویه بین علما، دانشمندان، نخبگان دانشگاهی از یک سو و سیاستمداران و دیپلماتها از سوی دیگر ایجاد می‌کند برای دستیابی به اهداف ارزشمندی چون صلح و ثبات بین المللی و حل مسائل و معضلات منطقهای و بین المللی.
وی گفت: انتظار ما از دانشگاهیان این است که مسائل منطقه‌ای و بین المللی را به شکلی علمی تحلیل و راهکارهایی مؤثر و پایدار ارائه کنند.
رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: از دیگرسو انتظاری که از سیاستمداران و دیپلماتها می‌رود این است که از تصمیمهای آنی و غیرکارشناسی بپرهیزند و برای حل مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی از ظرفیتهای دانشگاهیی و علمی بیشترین بهره را ببرند.
وی افزود: نبود پیوند بین دانشگاهیان و سیاستمداران باعث شکل‌گیری بحرانهای مختلفی مانند محیط زیست و تنشها می‌شود و برای رسیدن به صلح و توسعه پایدار راهی جز این نیست که این دو در کنار یکدیگر و با استفاده از ظرفیتهای یکدیگر مشکلات و مسائل را به شکلی مؤثر و اصولی برطرف کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان