تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 34785

تقویت ارتباطاتت بین المللی از درون هویت شهری شکل می گیرد

تقویت ارتباطاتت بین المللی از درون هویت شهری شکل می گیرد

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه گفت: تقویت ارتباطات بین المللی و توسعه اقتصادی و اجتماعی از درون هویت شهری شکل می گیرد‌. به گزارش  دنیای اسرار، دکتر علیرضا بیکدلی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: دیپلماسی، هنر ارتباط برای ایجاد رابطه و حفظ منافع و امنیت است. وی بیان داشت: دیپلماسی در تاریخ

Print Friendly, PDF & Email

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه گفت: تقویت ارتباطات بین المللی و توسعه اقتصادی و اجتماعی از درون هویت شهری شکل می گیرد‌.
به گزارش  دنیای اسرار، دکتر علیرضا بیکدلی در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: دیپلماسی، هنر ارتباط برای ایجاد رابطه و حفظ منافع و امنیت است.
وی بیان داشت: دیپلماسی در تاریخ معاصر امری رسمی و دولتی بوده اما اکنون شاهد شکل گیری مفاهیم جدید و متنوع در این حوزه هستیم‌ که دیپلماسی عمومی، دیپلماسی شهری ، دیپلماسی علمی و دیپلماسی هنر نمونه هایی از آن است.
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه ادامه داد: کتابها و آثار تاریخی که سعی کرده اند شهرها را معرفی کنند، نخستین تلاش برای نشان کردن شهرهای مهم در تاریخ است. این توجه گاه از عشق به نوشتن و اطلاع رسانی و گاهی در نتیجه گزارش برای توسعه طلبی و جنگ بوده است.
وی افزود: بعدا نمادهای شهری برای نشان دادن قدرت حکومتها استفاده شدند. در این دوره شهرها به عنوان نماد اقتدار جهانگیران و جهانداران ساخته و معرفی شدند.
دکتر بیکدلی اعلام رد: با افزایش خطر جنگ در قرن ۱۹ و اوائل قرن ۲۰ موضوع تعامل شهروندان با هدف تلاش برای صلح مطرح شد و مناسبات مردمی شهرها اهمیت بیشتری پیدا کرد. در این دوره شاهد رشد موزه ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در دیپلماسی‌ شهری عناصر انسانی تشکیل دهنده شهر، در حد توان خود تلاش می کنند با کنشگران بین المللی ارتباط برقرار کنند و منافع ملی و منافع شهر خود را ارتقا دهند.
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه اضافه کرد: هرگونه همکاری بین نهادهای شهرهای کشورها در این قالب، دیپلماسی شهری را تداعی می کند.
وی خاطرنشان کرد: پیامهای این دیپلماسی در وهله نخست تاکید بر هویت شهری است. مفاهیم مربوط به توسعه شهری، نیات انسان دوستانه، صلح جویانه و بهبود وضعیت معیشتی مردم از اهداف اصلی مورد توجه این دیپلماسی است.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر شهر تلاش می کند تا در راستای منافع و امنیت ملی سهم خود را در حوزه های مختلف روابط خارجی افزایش دهد.
دکتر بیکدلی گفت: هر شهری با مردم دانا و خردمند می تواند مدعی دیپلماسی شهری شود. دارایی های شهر ابزارهایی جذاب برای توسعه دیپلماسی شهری است. هر چند این گنجینه ها در عین حال شاهدی بر خرد و هوشمندی ساکنان شهر است. گنجینه ها و دارایی های شهری همانند آنچه در اصفهان باشکوه ترین و افسانه ای ترین آنها را داریم گاهواره رشد و بروز خلاقیت ساکنان محیط پیرامون آن در شهر و ظهور دانشمندان و هنرمندان و صنعتگران است. سرزمین پر گهر از گهرهای انسانی و داراییهای مادی و معنوی تشکیل می شود.
وی افزود: دیپلماسی- هنر ، دیپلماسی دین و اندیشه ، دیپلماسی علمی و … از اجزای خانواده دیپلماسی شهری و دیپلماسی عمومی است.
وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه ج.ا.ا برای تقویت این مجموعه از دیپلماسی مردمی در کشور اهمیت والایی قائل است. از همه کسانی که در افرینش زمینه های دیپلماسی شهری و بهره برداری از آن تلاش می کنند قدردانی می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان