تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 36508

قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان منعقد شد 

قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان منعقد شد 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انعقاد قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان با رویکردی جدید خبر داد. به گزارش دنیای اسرار: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از محمد بنائیان افزود: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکردی جدید به عنوان

Print Friendly, PDF & Email

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انعقاد قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان با رویکردی جدید خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از محمد بنائیان افزود: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکردی جدید به عنوان اولین پایلوت کشوری از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه است که مرحله اول آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری بوده است.

وی ادامه داد: تهیه این طرح یکی از برنامه‌های اصلی و مهم معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی است که گام مهمی در رفع مسائل شهر اصفهان است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آخرین طرح جامع شهر اصفهان مربوط به سال ۱۳۶۹ است و بیش از ۳۰ سال طول کشیده تا این طرح مجدد بازنگری شود.

وی اضافه کرد: تهیه طرح جامع اصفهان، کمک می‌کند مشکلاتی که در بخش‌های مختلف شهر وجود دارد در قالب این طرح حل و فصل و محیط بهتری برای شهروندان اصفهانی فراهم شود.

بناییان با اشاره به شاخصه‌های طرح با رویکرد جدید نسبت به طرح‌های جامع قبلی خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۳ دهه از آخرین شرح خدمات مصوب و ابلاغ شده رسمی برای تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهر (موسوم به قرارداد و شرح خدمات تیپ ۱۲) و بروز و ظهور مسائل و موضوعات جدید در نظام شهرنشینی و شهرسازی کشور از یک سو و شکل گیری رویکردهای جدید در متون و حوزه‌های تخصصی برنامه ریزی توسعه شهری؛ بازنگری در روش و محتوای طرح‌های جامع شهری به ضرورتی محتوم برای نیل به طرح‌های اثر بخش‌تر در هدایت و تنظیم فرآیند توسعه فضایی – کالبدی شهرها تبدیل شده است.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان دارد.

شهر تاریخی اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از نقاط گردشگری ایران و یکی از شهرهای گردشگر پذیر دنیاست

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان