تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 36755

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.   به گزارش دنیای اسرار: میثم

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.

 

به گزارش دنیای اسرار: میثم مداحی در مراسم تجلیل از مراجع حل اختلاف ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی پیش‌نویس اولیه قانون کار در سال 60 و پس از آن در سال 63 تهیه و تکمیل در نهایت در سال 64 در دولت تصویب و به مجلس شوراری اسلامی ارائه شد.

 

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی پس از چهار، پنج سال رفت و برگشت در سال 68 تصویب و توسط تشخیص نظام در سال 69 مصوب شد و این سوال مطرح است که طولانی شدن تصویب قانون کار چیست؟

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۱ تبصره دارد ، گفت:شورای نگهبان در ۷۴ ماده ایراد هم از لحاظ شرعی و قانونی اساسی گرفته است و هر موضوعی که بایستی مطرح شود از ابتدای تدوین قانون کار موضوعیت داشته و بحث شده است و باید پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات موثری در اصلاح قوانین کار و تفویض اختیارات صورت گرفته است، ابراز داشت:اگر بخواهیم استان اصفهان را معرفی کنیم بایستی بگوییم، استانی است که یک میلیون و 200 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و بالغ 70 شعبه تشخیص و اختلاف دارد.

 

وی با بیان اینکه تنها یکی از خدمات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 349 خدمت که به مردم ارائه می‌دهد مراجع تشخیص و حل اختلاف است، گفت:که در استان اصفهان 21 شعبه حل اختلاف و 49 شعبه تشخیص ، که در 21 شعبه حل و اختلاف بالغ بر 190 نفر در شعبه حل اختلاف حضور دارند و مشارکت می کنند برای رسیدگی به دعاوی تشخیص و حل اختلاف،طی 3 رکن اصلی مراجع ما، نماینده کارفرمایان و کارگران و نمایندگان دولت در مراکز تشخیص ما بالغ بر 145 نفر روزانه حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند بین دعاوی بین کارگر و کارفرما رسیدگی کنند.

 

مداحی با بیان اینکه نیاز است استان اصفهان را از هر بعد جمعیتی،بیمه شدگان،مراکز تشخیص حل و اختلاف نگاه کنیم که حدود 10 درصد از کل کشور در این حوزه را شامل می‌شود، تصریح کرد: با حضور حداکثری افراد در استان اصفهان به امور رسیدگی می‌شود در حالی که حضور نمایندگان در برخی استان‌های کشور کمرنگ است.

 

وی تاکید کرد: می‌طلبد ابزارهای مناسبی در اختیار این مراجع قرار بدهیم و با برنامه ریزی درست حمایت و پشتیبانی همه جانبه صورت پذیرد، هم از لحاظ زیر ساختی و قانونی و نیروی انسانی اما متاسفانه در کشور و استان اصفهان شاهد خروج نیروی انسانی از حوزه روابط کار هستیم که قطعا باید ریشه‌یابی کرد.

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل این مهم عدم‌ تناسب حجم کار با دریافتی همکاران است، افزود: شاید با یک اصلاح نیم خطی در قانون برنامه هفتم توسعه مشکل حل شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شده است، چرا که دادرسی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

 

مداحی با بیان اینکه افزایش زمان اطاله دادرسی موجب بروز مشکلاتی می‌شود،ابراز داشت:هماهنگی‌های متعددی برای رسیدگی به دادخواست نیاز است و از این رو با دست‌های خالی امکان رسیدگی به دعاوی را با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو می‌کند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان