تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 36894

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی

  به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی بیان داشت: در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق ‌آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند. در این اپلیکیشن‌ها امکان تعیین شماره کارت مقصد، تاریخ تراکنش، مبلغ و حتی نام

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسیدسازهای جعلی بیان داشت: در حال حاضر نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که کلاهبرداران اینترنتی از طریق ‌آن‌ها به راحتی می‌توانند رسیدهای جعلی ایجاد کنند. در این اپلیکیشن‌ها امکان تعیین شماره کارت مقصد، تاریخ تراکنش، مبلغ و حتی نام و نام خانوادگی صاحب حساب به صورت دلخواه وجود دارد و کلاهبرداران از این امکان سوء استفاده کرده و رسید جعلی دقیقا مطابق اطلاعات واقعی ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: این رسید‌های تقلبی به لحاظ ظاهر، کاملا مشابه رسیدهای واقعی، شبیه سازی شده‌اند و عملا هیچ راهکاری برای تشخیص عدم اصالت آن‌ها از روی ظاهر وجود ندارد. در این شیوه و شگرد مجرمانه، کلاهبردار خود را به عنوان خریدار کالا یا خدمات معرفی می‌کند و پس از جلب اعتماد فروشنده، رسید جعلی را برای وی ارسال کرده و کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌نماید.

این مقام انتظامی بیان داشت: لازم است همشهریان و هم‌وطنان عزیز ضمن حفظ هوشیاری در هنگام خرید و فروش اینترنتی، از اعتماد بی‌جا به افراد ناشناس خودداری کرده و در صورتی که رسید انتقال وجه از طرف خریدار برای آن‌ها ارسال شد، حتما با اخذ مانده موجودی حساب، و بررسی پیامک واریز که از طرف بانک ارسال می شود، از واریز وجه به حساب خود مطمئن شده و پس از آن کالا یا خدمات مورد معامله را در اختیار خریدار قرار دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان