تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 37031

هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

  در یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت» ۱۷ هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند   مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون بالا و دیابت پس از گذشت یک ماه

Print Friendly, PDF & Email

 

در یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت»

۱۷ هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

 

مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون بالا و دیابت پس از گذشت یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت» در این استان شناسایی شدند.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، «پویش ملی سلامت»(غربالگری دیابت و پُرفشاری خون) از ۲۰ آبان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور آغاز شد و تا پانزدهم دی امسال ادامه دارد؛ در این پویش غربالگری دیابت و پُرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است.

 

رامش حسین‌خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت در استان اصفهان تاکنون حدود ۴۱۷ هزار نفر غربالگری فشار خون و دیابت شدند.

 

وی ادامه داد: از بین این افراد تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و حدود پنج هزار نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

 

حسین‌خانی با بیان اینکه این افراد به پزشکان مراکز بهداشت برای تشخیص قطعی بیماری ارجاع شدند، تاکید کرد: شناسایی و تشخیص زودهنگام فشار خون بالا و دیابت می تواند از ابتلا به سایر بیماری ها و تحمیل عوارض زیاد مانند سکته قلبی و مغزی پیشگیری کند.

 

وی همچنین با اشاره به شناسایی حدود ۴۰ هزار مشکوک به “پری دیابت”(پیش دیابت) در پویش ملی سلامت در استان در یک ماه گذشته گفت: شناسایی این افراد برای نظام بهداشت و درمان بسیار مهم است زیرا اگر مراقبت های سلامتی آنها زود شروع نشوند در ۲ تا پنج سال آینده به دیابت مبتلا می شوند.

 

مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جامعه مورد هدف در پویش ملی سلامت در استان حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، از افراد بالای ۱۸ سال خواست تا با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت در این پویش شرکت کنند.

 

حسین‌خانی با اشاره به برپایی میزهای خدمت در بیمارستان‌های استان برای پویش ملی سلامت خاطرنشان کرد: در نماز جمعه هفته گذشته نیز میز خدمت غربالگری فشار خون و دیابت در شهرها برپا شد.

 

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت در حدود یکهزار خانه بهداشت و پایگاه و مرکز سلامت استان اصفهان اجرا می شود، از مردم خواست تا هنگام مراجعه برای غربالگری ناشتا باشند و اگر آزمایش خون مربوط به حداقل ۶ ماه گذشته دارند، همراه خود بیاورند.

 

وی با اشاره به شیوع بالای فشار خون بالا و دیابت در جامعه تصریح کرد: در استان اصفهان از هر سه نفر یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست و از هر هفت نفر یک نفر دیابت دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان