تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 37532

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان: نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای شرکت در نماز درخواست باران گفت: نماز باران در واقع درس توحید و توجه به قدرت و رحمت

Print Friendly, PDF & Email

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

نماز درخواست باران درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای شرکت در نماز درخواست باران گفت: نماز باران در واقع درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است.

 

به گزارش دنیای اسرار:مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف استان اصفهان در همایش روحانیون شاغل با اشاره به آغاز ماه رجب تاکید کرد: اهلبیت علیهم السلام توصیه هایی زیادی در رابطه با دعا، توبه و استغفار در این ماه کرده اند و بزرگان ماه رجب و شعبان را مقدمه آمادگی ورود ماه مبارک رمضان و شب قدر معرفی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: زندگی انسان پر از فراز نشیب است و برای اینکه غفلت ما را فرا نگیرد خداوند متعال مقاطعی قرار داده که انسان خودش را پالایش کند و غفلت ها را بزداید و ماه رجب یکی از این فرصت ها است.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: بر اساس آیات قرآن بسیاری از مشکلات در زندگی دنیایی ناشی از فراموشی یاد خدا و دوری از معنویت است و عواملی همچون بد رفتاری با پدر مادر، سبک شمردن نماز و دوری از توسل به اهلبیت باعث سختی زندگی دنیایی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی با دعوت از عموم مردم مومن و انقلابی اصفهان برای حضور در نماز باران اصفهان در روز جمعه گفت: از آداب این نماز گرفتن سه روز روزه قبل از اقامه و حالت خضوع و خشوع و حضور کودکان و سالمندان است.

 

وی با بیان اینکه درخواست باران از طریق نماز باران از خداوند، یک درس توحید و توجه دادن به قدرت و رحمت الهی است افزود: سابقه نماز استسقاء(نماز باران) در سنوات قبل جزء افتخارات شیعیان خصوصاً ایران اسلامی بوده است و مردم با اعتقاد و اخلاص در مواقع خشکسالی با تضرع و اظطراب درب خانه علماء را کوبیده و از آن ها خواسته اند برای رفع گرفتاری و بارش رحمت الهی دست نیاز به سوی خدای رحمان و رحیم دراز کنند و آن ها نیز همراه مردم برای اقامه نماز تمام تلاش و مجاهدت خود را مصروف این مراسم کرده اند .

 

وی در ادامه با اشاره به سفارش همه علماء، اساتید و دلسوزان حوزه های علمیه برای حضور هرچه بیشتر خصوصاً بچه ها و پیرمردان و پیر زنان و خانواده های معظم شهدا در این مراسم گفت: در شرفیابی که محضر حضرت آیت ا… العظمی مظاهری مرجع عالیقدر شیعیان و زعیم حوزه های علمیه اصفهان داشتیم ایشان فرمودند: باتوجه به وضعیت کم آبی و خشکسالی، آحاد متدینین در این امر پسندیده و مستحب تلاش نموده و حاضر شوند، من هم دعا می کنم و قطعاً امام زمان عجل ا… تعالی فرجه الشریف هم شما را دعا می کند و از شما راضی است .

 

لازم به ذکر است نماز باران روز جمعه مورخ ۲۹ دیماه ۱۴۰۲ در جوار شهدای اصفهان و رأس ساعت 10 صبح به امامت حضرت آیت ا… مهدوی اقامه خواهد شد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان