تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 38250

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند کالابرگ الکترونیکی(عیدانه) و واریز سود سهام عدالت

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند کالابرگ الکترونیکی(عیدانه) و واریز سود سهام عدالت

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان در خصوص سوء‌استفاده و کلاهبرداری از شهروندان در پوشش واریز سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی (عیدانه) شهروندان هشدار داد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: باتوجه به اعلام واریز سود سهام عدالت و اعلام کالابرگ

Print Friendly, PDF & Email

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان در خصوص سوء‌استفاده و کلاهبرداری از شهروندان در پوشش واریز سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی (عیدانه) شهروندان هشدار داد.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: باتوجه به اعلام واریز سود سهام عدالت و اعلام کالابرگ عیدانه در روزهای پایانی سال توسط مراجع مربوطه متقاضیان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند،گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه افراد فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «سبد کالای عیدانه»،«واریز سود سهام عدالت» و … از شهروندان کلاهبرداری می کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: از بازکردن لینک‌هایی با مضامین دریافت سود سهام عدالت و کالابرگ الکترونیکی که از طریق شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر ارسال می‌گردد، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به الزام افزایش سطح سواد رسانه‌ای و توجه به هشدارهای پلیس به شهروندان توصیه کرد:‌ فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌ های ارائه شده از سوی افراد ناشناس بصورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید ، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان