تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۵۱
کد خبر : 9728

یک راس جبیر در منطقه شکار ممنوع کلاته خور و بیابانک رها شد

یک راس جبیر در منطقه شکار ممنوع کلاته خور و بیابانک رها شد

یک راس جبیر در منطقه شکار ممنوع کلاته خور و بیابانک رها شد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک گفت: یک راس جبیر که توسط یکی از دوستداران و حامیان محیط زیست تحویل این اداره داده شده بود در منطقه شکار ممنوع کلاته رها شد. به گزراش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین شیبانی

Print Friendly, PDF & Email

یک راس جبیر در منطقه شکار ممنوع کلاته خور و بیابانک رها شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خور و بیابانک گفت: یک راس جبیر که توسط یکی از دوستداران و حامیان محیط زیست تحویل این اداره داده شده بود در منطقه شکار ممنوع کلاته رها شد.

به گزراش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین شیبانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: این جبیرماده که از ناحیه پا دچار آسیب شده بود ،توسط یکی از دوستداران و حامیان محیط زیست مداوا و تحویل محیط زیست شهرستان شد.
وی ادامه داد: با توجه به جوان بودن و شرایط جسمی، جبیر پس از سلامت کامل و اطمینان از ادامه زندگی در طبیعت، در منطقه حفاظت شده و تحت حمایت مامورین محیط زیست به طبیعت محل زندگیش بازگشت.
جبیر یا آهوی کویر، گونه جانوری در معرض انقراض حیات وحش ایران است که در مناطق بیابانی ، استپی و نیز حاشیه های نقاط کویری زیست می کند.
منطقه ‌شکار ممنوع‌ کلاته ‌خور و بیابانک با وسعتی ‌افزون بر یک هزار و ۳۶۸ هکتار با ارزش‌ ترین زیستگاه‌ خورو بیابانک و همچنین پناهگاه حائز اهمیت گونه های جانوری است که ۲۰درصد آن را کوهستان و تپه ماهوری، ۵۲ درصد به صورت دشت، ۲۲ درصد تاغزار و تپه ماسه‌ ای و۶ درصد نیز اراضی سیلابی تشکیل می ‌دهد.
از گونه ‌های به ثبت‌ رسیده این منطقه در بخش پرندگان زاغ بور، باقرقره، سبز قبا، هوبره و درگربه سانان نیز گربه وحشی، گربه شنی، کاراکال و از پستانداران می‌توان به کل، بز، قوچ و میش و جبیر اشاره کرد.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در فاصله ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان