تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 10718

محمد علی نجفی باز هم خبرساز شد، اعتراف شهردار سابق تهران به قتل همسر دوم خود

محمد علی نجفی باز هم خبرساز شد، اعتراف شهردار سابق تهران به قتل همسر دوم خود

محمد علی نجفی باز هم خبرساز شد، اعتراف شهردارسابق تهران به قتل همسر دوم خود میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی صبح روز سه شنبه هفتم  خرداد در منزل شخصی خود با شلیک دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسید. به گزارش دنیای اسرار:انتشار خبر قتل خانم استاد و کمی پس از آن

Print Friendly, PDF & Email

محمد علی نجفی باز هم خبرساز شد، اعتراف شهردارسابق تهران به قتل همسر دوم خود

میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی صبح روز سه شنبه هفتم  خرداد در منزل شخصی خود با شلیک دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسید.

به گزارش دنیای اسرار:انتشار خبر قتل خانم استاد و کمی پس از آن اعلام پلیس آگاهی تهران از دستگیری و اعتراف دوازدهمین شهردار تهران از سوی خبرگزاری ها، جامعه ایران را در شوک فرو برد. بازتاب گسترده این خبر از آن رو جالب توجه است که در طول چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی ایران، این اولین بار است که یک مقام ارشد اجرایی به این اینگونه اقدامات دست می زند.

محمد علی نجفی که در سال ۱۳۳۰ در تهران زاده شد سیاستمداری موفق بود که توانست مدارج ترقی را به سرعت طی کرده و تبدیل به شخصیتی شناخته شده درایران گردد.

شهردار سابق تهران سال ۱۳۵۹ در حالی که تنها بیست و نه سال سن داشت، توانست به عنوان ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان وارد عرصه اجرایی کشور شود.پس از آن از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ به عنوان وزیر علوم و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ در سمت وزیرآموزش و پرورش مشغول به کار شد. نجفی همچنین در پست های زیر خدمت کرده است: از۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ در سمت عضوشورای شهر تهران، ریاست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای یک دورهشش ماه در سال ۱۳۹۲ ، سال ۱۳۹۴ به مدت ۵ ماه سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۱۳۹۶ به عنوان دوازدهمین شهردار تهران منصوب شد که یک سال بعد از این سمت کناره گیری کرد.

محمدعلی نجفی در فروردین سال گذشته به دلیل بیماری و نیاز به معالجه خواهان کناره گیری از سمت خود است. این استعفای که ابتدا از سوی شورای شهر رد و سپس پذیرفته شد ، شایعه ها درباره زندگی شخصی وی را بر سر زبان ها انداخت. بر چسب هایی چون «رابطه نامشروع»، «ازدواج پنهانی» و «ازدواج موقت» او را بر آن داشت تا با انتشار یک عکس عاشقانه (که کمتر در بین مقام های جمهوری اسلامی ایران مرسوم است) به همراه میترا استاد و نیز تک بیتی از حافظ « اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد، من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم» ازدواج دوم خود را علنی ساخت.

حجله خونین عروس جوان در طبقه هفتم ساختمانی در سعادت آباد تهران

پس از کشف جسد مقتول در حمام خانه، رئیس پلیس تهران در خصوص  شیوه قتل او گفته است« این زن جوان صبح روز سه شنبه در منزل شخصی خود به ضرب گلوله  به قتل رسیده است». ساعتی بعد خبرگزاری ها اعلام کردند محمد علی نجفی به عنوان مظنون اصلی قتل دستگیر و آلت قتل نیز کشف شده است.

هر چند این مقام اجرایی سابق دولت روحانی در بازجویی های به عمل آمده به قتل همسر خود اعتراف و دلیل اصلی اقدام خود را اختلاف های خانوادگی عنوان کرده است، اما بررسی ها در خصوص انگیزه و دلیل اصلی برای این جنایت ناخوشایند از سوی پلیس تهران ادامه دارد.

علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران درگفتگو با خبرگزاریایسنا در این خصوص گفت: «او (محمدعلی نجفی) دلیل اقدام خود را فشارهای روانی ومشکلات خانوادگی عنوان کرد. و به نظر می رسد این رخداد زاویه پنهان دیگری نداشته  باشد.»

هر چند رخدادهای ناخوشایندی از این دست کم نیست و صفحه حوادث روزنامه ها حکایت های مشابهی را منتشر می کند اما آنچه معمای این قتل را پیچیده تر و مرموزتر ساخت، انتشار توئیتی از سوی خبرنگار سایت خبری انصاف نیوز بود که در صفحه خود نوشت« خانم استاد در روز ششم خرداد با این خبرگزاری تماس گرفته و برای گفتن برخی حقایق اعلام آمادگی کرده است.»

حالا باید دید حرف های ناگفته میترا استاد چه بوده است که وی بهای آن را با جانش پرداخت کرده است.

گزارش: آزیتا صالح

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.