تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 10732

خانواده‌ها محور برنامه ‌های رمضان در منطقه ۱۲

خانواده‌ها محور برنامه ‌های رمضان در منطقه ۱۲

خانواده‌ها محور برنامه ‌های رمضان در منطقه ۱۲ به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه ۱۲ شهرداری از برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: «ارمغان آسمانی» نام  یکی از برنامه‌هایی است  که در فرهنگسرای امیرالمومنین هر جمعه قبل از افطار برگزار می‌شود.  علی باقری، با بیان اینکه این برنامه‌ها بستری برای ایجاد و

Print Friendly, PDF & Email

خانواده‌ها محور برنامه ‌های رمضان در منطقه ۱۲

به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه ۱۲ شهرداری از برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: «ارمغان آسمانی» نام  یکی از برنامه‌هایی است  که در فرهنگسرای امیرالمومنین هر جمعه قبل از افطار برگزار می‌شود.

 علی باقری، با بیان اینکه این برنامه‌ها بستری برای ایجاد و احیای پاتوق‌های فرهنگی، اجتماعی در قالب نشست‌های گوناگون است، خاطر نشان کرد: ضرروت وجود برنامه‌های قرآنی، در غالب جزخوانی و تفسیر در شب‌های ماه مبارک رمضان، انگیزه اصلی در برگزاری دیگر برنامه‌ایی است که در پارک قدس منطقه ۱۲ در فضای باز برپا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی می‌تواند  زمینه‌ساز تقویت روحیه دینی و مذهبی در جوانان محله باشد.

باقری تصریح کرد: جشنواره غذای خرمایی به همراه مسابقه عنوان دیگر برنامه‌ای است که هر شنبه در ماه مبارک رمضان برگزار می شود. هدف از اجرای جشنواره غذای خرمایی اصلاح روش‌های غلط و ترویج روش‌های پخت غذای سالم است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و آشنایی نوجوانان با آموزه‌های قرآنی نیازمند برگزاریکلاس‌ها و نشست‌های گوناگون متناسب با روحیات  این رده سنی‌ است.

 وی اضافه کرد: در این خصوص منطقه دوازده نشستی با عنوان «تدبر در قرآن» برای گروه‌های سنی هفت تا چهارده سال و بالای ۱۴ سال در ماه مباک رمضان برگزار کرده است.

باقری هدف از برگزاری نشست قرآنی را آشنایی نوجوانان با مفاهیم و موضوعات قرآنی، احادیث در قالب‌های پخش فیلم و بازی‌های فکری برشمرد و گفت: در کنار این برنامه ها مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه نونهالان در محله عاشق آباد نیز برگزار شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری از احداث زمین چمن در ورزشگاه امیرالمومنین(ع) خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد شور و نشاط در جوانان نیز مسابقات گل کوچک در شهرک قدس را برای بزرگسالان برپا کردیم. همچنین برگزاری این برنامه ورزشی با هدف پرکردن زمان فراغت آن‌ها بود تا به نوعی از آسیب‌های اجتماعی نیز پیشگیری‌هایی شود.

شهردار منطقه ۱۲ اذعان داشت: برای ایجاد شور، نشاط اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده فضای فرهنگسرای قدس را به برگزاری «سفره افطاری ساده» برای مراسم های افطاری شهروندان در فرهنگسرای قدس اختصاص دادیم.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «تمنای وصال» ویژه عموم نیز با رویکرد تفسیر سوره اسرا خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌هایی شاد با عناوین  «مهمانی باصفا» و «نشاط» درماه مبارک رمضان با مشارکت خیرین و همکاری شهرداری منطقه و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه همکاری، با مشارکت شهروندان و همراه با ضیافت افطاری در منطقه برگزار شد.  

باقری با اشاره به ویژگی‌های برنامه های ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با برنامه های سال‌های گذشته گفت: امسال سعی کردیم در هر محله با توجه به ضرروت‌ها و پتانسیل‌های آن منطقه برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ خانواده محوری را از ویژگی های برنامه های امسال ماه مبارک رمضان دانست و گفت: افزایش انسجام خانواده، سلامت روحی و جسمانی خانواده‌ و تقویت فرهنگ ساده زیستی از اهداف مهم ما در این برنامه ها بوده است.

باقری با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی به غنی تر شدن برنامه ها کمک می کند، گفت: سعی کردیم روحیه‌‌ همبستگی و مشارکت اجتماعی، فرهنگی که در محلات قدیمی و بافت سنتی وجود داشته است را در قالب فضایی معنوی تقویت کنیم.

وی افزود: تقویت روحیه خودباوری و کشف استعداد‌ها در نوجوانان و خصوصا جوانان منطقه هدف اصلی ما بوده و از آن‌ها در آینده نیز حمایت می کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان از اجرای برنامه‌های شاد، فرهنگی و با محتوا در شب‌های تابستان در سطح محلات منطقه خبر داد و گفت : برنامه ریزی ها برای تدارک ویژه برنامه هایی شاد و متنوع در حال انجام است و در طول مدت تابستان نیز ویژه برنامه هایی شاد، متنوع و با محتوا برای ساکنین منطقه اجرا خواهد شد .

تلفن هماهنگی – قپانچی : رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ : ۰۹۱۳۳۱۸۸۳۵۴

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.