تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 10923

ممانعت از خروج ارز با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان

ممانعت از خروج ارز با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابستهخبرداد : ممانعت از خروج ارز با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به گزارش دنیای اسرار:قرارداد تولید ۱۵ هزار تن ریل با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امسال به صورت تحویل در مقصد بسته شده و فرصت

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابستهخبرداد :

ممانعت از خروج ارز با تولید ریل در ذوب آهن اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:قرارداد تولید ۱۵ هزار تن ریل با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امسال به صورت تحویل در مقصد بسته شده و فرصت شش ماهه ای نیز برای تحویل آن تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهناصفهان در نشست خبری که در نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته برگزار شد،بااعلام این مطلب از آمادگی ذوب آهن برای تحویل ریل در راستای قراردادی که با وزارت راه داشت خبر داد و گفت:   در حال حاضر ۲ هزار تن ریل UIC60 تولید شده و در حضوربازرسان شرکت زیر ساخت آماده تایید نهایی و تحویل طبق قرارداد هستیم .

منصور یزدی زاده افزود: این محصول پیشتر وارد می شد و امروز در داخل در انواع مختلف متناسب با نیاز کشور تولید می شود . ذوب آهن در حال حاضر توانایی تامین ریل های مورد نیاز راه  آهن و مترو در اغلب نقاط کشور را دارد و با توجه به رشد قیمت ارز، نرخ ریل های وارداتی با کیفیت مشابه بیش از  محصول ذوب آهن قیمت دارد.

وی در خصوص دلایل تاخیر در بستن قرارداد از سوی وزارت راه برای تامین ریل از ذوب آهن گفت:بخشی از تاخیر به ما و بخشی دیگر به طرف مقابل برمی گردد، چرا که خریدار ریل ،دولت بوده و خرید ریل باید طی تشریفات اداری از طریق مناقصه انجام شودو قراردادی که به تازگی بسته شده روالی حدود ۴ ماهه را طی کرده تا به نتیجه منجر شده و برای بستن قرارداد بعدی نیز در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان این‌که ریل‌های U33 طبق استاندارد EN-13674 تولید شده  گفت: این ریل برای خطوط فرعی است که راه‌آهن در مقطعی قرارداد ۴۰ هزار تنی در این باره با ما بست، که ۵۰۰۰ تن تحویل داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرار بود قیمت‌ها در این قرارداد ارزی باشد، اما ریالی شد. ما درخواست تغییرات قیمتی از راه‌آهن و تعدیل قیمت دادیم که مدیرعامل راه‌آهن هم پذیرفته است و اگر محقق شود، همان ۴۰ هزار تن ریل را تحویل می‌دهیم یا قرارداد را به ریل‌های UIC60 تغییر می‌دهیم.

یزدی‌زاده در خصوص چگونگی تعیین قیمت قرارداد ۱۵ هزار تن ریل با شرکت‌ زیرساخت گفت: قیمت در این باره مرتبط با فهرست ‌بهای سازمان برنامه و بودجه است که آخرین قیمت پایه مربوط به سه ماهه دوم سال گذشته و هر کیلو ۶۹۰۰ تومان است، درحالی‌که امروز قیمت ریل در مبدا با احتساب قیمت فعلی ارز حدود ۱۲ هزار تومان است، قیمت فولاد ساختمانی کیلویی ۵۵۰۰ تومان و ورق ۷۰۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهناصفهان همچنین تاکید کرد: به دنبال تولید انبوه ریل هستیم و در حال حاضر فروش ریلاس ۴۹ به مترو اصفهان انجام شده و به زودی تولید میشود و امیدواریم بتوانیم باسایر متروهای کشور نیز همکاری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تولید ریل در ذوب آهن به سود آوری رسیده یا خیر و آیا در بازار های بین المللی نیز تقاضا برای ریل ایران وجود دارد گفت: محصولی که سود نداشته باشد تولید نمی کنیم و فقط بعد ملی را در نظر نمی گیریم ولی در صورت تولید ریل در حدود ۵۰ هزار تن تولید در این مجموعه سود خوبی خواهیم داشت و با توجه به قراردادی که بسته شده و تقاضا هایی که داریم به نظر میرسد به رقم۱۰۰ هزارتن که هدف ماست برسیم. در ضمن در بازار های منطقه نیز تقاضا داریم و بازاریابی نیز در سطح منطقه انجام شده است.

یزدی زاده  با تاکید بر اینکه اگر در نورد ۶۵۰ فقط ریل با طول ۳۶ متر تولید کنیم، ۴۰۰ هزار تن ظرفیت تولید ریل وجود دارد، گفت: با توجه به نیاز کشور و منطقه، امکان تقاضای ۲۰۰ هزار تن ریل در کشور وجود دارد که البته در حال حاضر نیاز کشور ۱۰۰ هزار تن است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.