تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر : 11123

فعالیت ۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان/ عملکرد آموزشی مراکز علمی کاربردی استان قابل قبول است

فعالیت ۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان/ عملکرد آموزشی مراکز علمی کاربردی استان قابل قبول است

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان مطرح کرد: فعالیت۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان/ عملکرد آموزشی مراکز علمی کاربردی استانقابل قبول است به گزارش دنیای اسرار:سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اصفهان در پایش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب بوده است و مدرسین نه تنها از طریق مصاحبه ارزیابی شده

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان مطرح کرد:

فعالیت۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی در استان اصفهان/ عملکرد آموزشی مراکز علمی کاربردی استانقابل قبول است

به گزارش دنیای اسرار:سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اصفهان در پایش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب بوده است و مدرسین نه تنها از طریق مصاحبه ارزیابی شده اند بلکه توسط روسای مراکز و مدیران گروه ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر مهدی قیصری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به پالایش مدرسان رشته حقوق و عمران دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار داشت: ۱۴۶ مدرس در گروه حقوق فعال هستند که ۴۹ نفر از آنها از قضات خبره بوده و نیازی به ارزیابی نداشته اند.

وی ادامه داد: ۸۳ مدرس گروه حقوق طی ۱۴ جلسه مصاحبه ارزیابی شدند که ۶۸ نفر از آنها مورد تایید دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفتند. همچنین در ارزیابی مدرسان گروه عمران از بین ۶۲ مدرس فعال ۳۵ نفر طی چهار جلسه مصاحبه ارزیابی شدند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه مدرسین پس از ارزیابی رتبه بندی شدند، گفت: تعداد زیادی از مدرسین علمی کاربردی در رتبه های بالا قرار دارند اما تعداد کمی که نتوانستند رتبه خوبی کسب کنند در یک ترم و یا یک درس خاص می توانند تدریس داشته باشند و اولویت تدریس با مدرسانی است که در رتبه بندی، بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند.

حضور ۲۸۸نفر مدرس واجد شرایط در فراخوان نهم جذب مدرسین

قیصری تصریح کرد: در فراخوان نهم جذب مدرسین، ظرفیت جذب کل استان ۲۲۷ نفر در ۵۶ گروه درسی بود که تعداد ۸۴۵ متقضی در ۴۸ گروه درسی اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۲۸۸ نفر شرایط حضور در مصاحبه را داشتند و پس انجام مصاحبه ۷۰ نفر حذف شدند و مابقی در سه سطح عالی، بسیار خوب و خوب سطح بندی شدند که طبق همین سطح بندی در مراکز تدریس خواهند داشت.

ویافزود: اصفهان در پاییش مدرسین نسبت به میانگین کشوری خوب بوده است و مدرسین نه تنهااز طریق مصاحبه ارزیابی شده اند بلکه توسط روسای مراکز و مدیران گروه ها نیز مورد بررسیقرار گرفتند.

دو مرکز علمی کاربردی استان اصفهان در سطح دو قرار دارند

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به سطح بندی چهارگانه مراکزعلمی کاربردی، اظهار کرد: در سطح بندی مراکز، مرکز علمی کاربردی تیران و کرون و مرکز علمی کاربردی هرند در سطح دو، یک مرکز در سطح چهار و بقیه مراکز علمی کاربردی در سطح سه این سطح بندی قرار گرفتند.

قیصری با بیان اینکه مراکز پیوسته از لحاظ آموزشی تحت نظارت هستند، گفت: در سال گذشته دوره های آموزشی دو مرکز با حکم نظارتی متوقف شد که یکی از آنها با اصلاح عملکرد به چرخه بازگشت. دیگر مراکز نیز مشکلی در حوزه نظارت نداشته وعملکرد آموزشی آنها قابل قبول است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز علمی کاربردی استان اصفهان دارای اساسنامه هستند، افزود: از بنگاه های صنعتی، شرکت های  گلخانه ای، دام پروری ها، کشت و صنعت هاکه  دارای محیط واقعی کار، ساختمان ملکی ۱۲۰۰ متر مربع و ۲۵۰ پرسنل بیمه شده هستند جهت تاسیس مراکز علمی کاربردی در حوزه های کشاورزی، علوم دام، گلخانه، گیاهان زینتی، آب و فاضلاب، فرهنگ وهنر، صنایع دستی حمایت خواهیم کرد.

انحلال ۱۰ مرکز علمی کاربردی وابسطه به دولت

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به انحلال مراکز علمی کاربردی وابسته به بخش دولتی تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی وابسته بخش خصوصی یا دولتی هستند که در استان اصفهان ۳۱ مرکز وابسته به بخش خصوصی فعالیت می کنند.

قیصری با بیان اینکه متولی هر مرکز آموزشی باید وزارت علوم و تحقیقات باشد، ادامه داد: در استان اصفهان ۱۰ مرکز علمی کاربردی وجود داشت که دستگاه متقاضی آنها وزارت خانه های دولتی بودند وبه دستور وزارت علوم و تحقیقات منحل خواهند.

وی از ایجاد مراکز جایگزین و مراکز معین خبر داد و گفت: رشته ها و دانشجوهایی که مراکز آنها در آستانه تعطیل شدن است رها نخواهند شد و رشته ها را به مراکز جایگزین و معین انتقال خواهیم داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.