تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
کد خبر : 11492

دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد: دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد به گزارش  دنیای اسرار، آرش اخوان مدیر کل استان در تشریح این خبر گفت: امروزه در بسیاری از اقتصادها، کارآفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است. موضوع محدود بودن فرصت های شغلی در مقابل رشد

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد:


دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

به گزارش  دنیای اسرار، آرش اخوان مدیر کل استان در تشریح این خبر گفت: امروزه در بسیاری از اقتصادها، کارآفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است. موضوع محدود بودن فرصت های شغلی در مقابل رشد روزافزون متقاضیان اشتغال در بخش استخدام و مزدبگیری، اهمیت سوق دادن جمعیت فعال اقتصادی را به سمت خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار مستقل دو چندان کرده است.همچنین بر اساس راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با عنوان توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، سیاست هشتم با عنوان توسعه مشاوره آموزشی و شغلی در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای، برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی پیش بینی شده است.
وی بیان داشت:  در فعالیت های مشاوره هدایت آموزشی – شغلی حوزه معاونت آموزش درسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سیاست های اشتغال بیشتر به فعالیت های کارآفرینانه و هدایت و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین معطوف شده است و بخشی از این سیاست ها به مجموعه اقدامات از جمله شناسائی و انتخاب مهارت آموختگان کارآفرین و ارائه الگوهای برتر کارآفرینی مهارت محور مربوط می شود. به همین منظور با شناسایی مهارت آموختگان کارآفرین در رشته ها و حرفه های گوناگون در خوشه های صنعت، خدمات ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر و فناوری نوین در راستای معرفی الگوهای برتر کارآفرین به جوانان جامعه اهتمام می شود.
اخوان گفت: تجربه برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر طی سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در سطوح استانی و کشوری در هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، نویدبخش توفیق سازمان در تربیت مهارت آموختگان کارآفرین و الگوسازی این افراد بوده است.
اهداف جشنواره:
شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین به جامعه و استفاده از توانمندی آنان در جهت ارایه الگوهای کارآفرینی مهارت محور، ارتقاء جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه، حمایت ، تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای راه اندازی کسب و کار جدید، هماهنگی و تبادل نظر با سایر نهادها و ارگانهای ذیربط در سطح استانها و در سطح ملی به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و  تشکیل بانک اطلاعات مهارت آموختگان کارآفرین معرفی جشنواره:
جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد گردید. در مرحله استانی کارآفرینان برتر در سطح استان های کشور شناسایی و معرفی خواهند شد و درمرحله کشوری ، از میان برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم استان ها، مهارت آموختگان کارآفرین برتر در سطح کشور انتخاب خواهند شد.
تعاریف:
مهارت آموخته کارآفرین: مهارت آموخته کارآفرین فردی است که از مراکز آموزش فنی وحرفه ای یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گواهینامه مهارت اخذ نموده و علاوه بر راه اندازی کسب و کار در زمینه مرتبط با عنوان گواهینامه اخذ شده، حداقل یک نفر را به استخدام درآورده باشد.
مهارت آموخته کارآفرین برتر: با توجه به عوامل امتیازآور و معیارهای سنجش تعیین شده ۵  نفر حائزین بالاترین امتیاز در سطح استان به عنوان مهارت آموخته کارآفرین برتر استان و ۱۰ نفر دارندگان بالاترین امتیاز در سطح کشور به عنوان مهارت آموخته کارآفرین برتر ملی شناخته می شوند.
آن دسته از مهارت آموختگان مراکز آموزش دولتی و همچنین مهارت آموختگان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد هریک از استانها که تاریخ صدور گواهینامه مهارت آنان از ۱/۷/۹۵ الی ۱/۷/۹۶ بوده، پس از مهارت آموزی اقدام به راه اندازی کسب و کار مرتبط کرده و حداقل یک نفر را به کارگیری نموده اند، مجاز به شرکت در جشنواره و تکمیل فرم های مربوطه خواهند بود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: واجدین شرایط می توانند ضمن ارسال کدملی خود به شماره پیامک۳۰۰۰۰۱۶۷ جهت کسب اطلاعات و مراحل ثبت نام به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان مراجعه نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.