تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
کد خبر : 11492

دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد: دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد به گزارش  دنیای اسرار، آرش اخوان مدیر کل استان در تشریح این خبر گفت: امروزه در بسیاری از اقتصادها، کارآفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است. موضوع محدود بودن فرصت های شغلی در مقابل رشد

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد:


دومین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر برگزار می گردد

به گزارش  دنیای اسرار، آرش اخوان مدیر کل استان در تشریح این خبر گفت: امروزه در بسیاری از اقتصادها، کارآفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است. موضوع محدود بودن فرصت های شغلی در مقابل رشد روزافزون متقاضیان اشتغال در بخش استخدام و مزدبگیری، اهمیت سوق دادن جمعیت فعال اقتصادی را به سمت خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار مستقل دو چندان کرده است.همچنین بر اساس راهبرد سوم سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با عنوان توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، سیاست هشتم با عنوان توسعه مشاوره آموزشی و شغلی در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای، برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی پیش بینی شده است.
وی بیان داشت:  در فعالیت های مشاوره هدایت آموزشی – شغلی حوزه معاونت آموزش درسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سیاست های اشتغال بیشتر به فعالیت های کارآفرینانه و هدایت و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین معطوف شده است و بخشی از این سیاست ها به مجموعه اقدامات از جمله شناسائی و انتخاب مهارت آموختگان کارآفرین و ارائه الگوهای برتر کارآفرینی مهارت محور مربوط می شود. به همین منظور با شناسایی مهارت آموختگان کارآفرین در رشته ها و حرفه های گوناگون در خوشه های صنعت، خدمات ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر و فناوری نوین در راستای معرفی الگوهای برتر کارآفرین به جوانان جامعه اهتمام می شود.
اخوان گفت: تجربه برگزاری نخستین جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر طی سال گذشته و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در سطوح استانی و کشوری در هفته ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، نویدبخش توفیق سازمان در تربیت مهارت آموختگان کارآفرین و الگوسازی این افراد بوده است.
اهداف جشنواره:
شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین به جامعه و استفاده از توانمندی آنان در جهت ارایه الگوهای کارآفرینی مهارت محور، ارتقاء جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه، حمایت ، تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای راه اندازی کسب و کار جدید، هماهنگی و تبادل نظر با سایر نهادها و ارگانهای ذیربط در سطح استانها و در سطح ملی به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و  تشکیل بانک اطلاعات مهارت آموختگان کارآفرین معرفی جشنواره:
جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد گردید. در مرحله استانی کارآفرینان برتر در سطح استان های کشور شناسایی و معرفی خواهند شد و درمرحله کشوری ، از میان برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم استان ها، مهارت آموختگان کارآفرین برتر در سطح کشور انتخاب خواهند شد.
تعاریف:
مهارت آموخته کارآفرین: مهارت آموخته کارآفرین فردی است که از مراکز آموزش فنی وحرفه ای یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گواهینامه مهارت اخذ نموده و علاوه بر راه اندازی کسب و کار در زمینه مرتبط با عنوان گواهینامه اخذ شده، حداقل یک نفر را به استخدام درآورده باشد.
مهارت آموخته کارآفرین برتر: با توجه به عوامل امتیازآور و معیارهای سنجش تعیین شده ۵  نفر حائزین بالاترین امتیاز در سطح استان به عنوان مهارت آموخته کارآفرین برتر استان و ۱۰ نفر دارندگان بالاترین امتیاز در سطح کشور به عنوان مهارت آموخته کارآفرین برتر ملی شناخته می شوند.
آن دسته از مهارت آموختگان مراکز آموزش دولتی و همچنین مهارت آموختگان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد هریک از استانها که تاریخ صدور گواهینامه مهارت آنان از ۱/۷/۹۵ الی ۱/۷/۹۶ بوده، پس از مهارت آموزی اقدام به راه اندازی کسب و کار مرتبط کرده و حداقل یک نفر را به کارگیری نموده اند، مجاز به شرکت در جشنواره و تکمیل فرم های مربوطه خواهند بود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: واجدین شرایط می توانند ضمن ارسال کدملی خود به شماره پیامک۳۰۰۰۰۱۶۷ جهت کسب اطلاعات و مراحل ثبت نام به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان مراجعه نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان