تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 11890

محله “حصه”اولویت منطقه ده

محله “حصه”اولویت منطقه ده

محله“حصه”اولویت منطقه ده کارگروهارتقای امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت استان اصفهان با محوریت محلات حاشیه نشین منطقه ده شهرداری با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر ، مدیر منطقه ده و جمعی از مسئولین برگزار شد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی منطقه ۱۰

Print Friendly, PDF & Email

محله“حصه”اولویت منطقه ده

کارگروهارتقای امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت استان اصفهان با محوریت محلات حاشیه نشین منطقه ده شهرداری با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر ، مدیر منطقه ده و جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان مهندس شهبازی اظهار کرد:با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و راهبردهای فرهنگی و اجتماعی در استان اصفهان توجه به مناطق حاشیه ای شهر است گفت: این مناطق نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری هستند به همین دلیل با هماهنگی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری این جلسه بامحوریت محله حصه جنوبی برگزار شده است تا به صورت جدی به بررسی و رفع مشکلات ومعضلات این محله پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه در سیاست‌ها و راهبردهای استان به این موضوع توجه خاصی شده است افزود: مدیران ادراتی که با این موضوع در ارتباط هستند در جلسات کارگروه حضور یابند و معاونین نیز با اختیارات تام در جلسه شرکت کنند تا با یاری خداوند بتوانیم در جهت حل مشکلات مردم این محله تصمیمات قابل اجرااتخاذ کنیم.
شهبازی در خصوص مشکلات و معضلات این منطقه گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به حوزه مدیریت شهری است که در طی دو سال اخیر و با همکاری شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر فعالیت‌ها و اقدامات موثری صورت گرفته است.
مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان به آسفالت کردن معابرمحله حصه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: پروژه شبکه گذاریفاضلاب این محله با کمکی که شهرداری مرکزی به منطقه ده داشته و همکاری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان انجام شده است.
مدیر منطقه ده شهرداری فرهنگسرای در دست ساخت اینمحله را یکی از بهترین فرهنگسراهای سطح استان معرفی کرد و ابراز داشت: امیدواریمبا یک برنامه ریزی دقیق و مدون و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط به نقطه مطلوب دراین محله برسیم.
وی یکی از مشکلات مردم را اوقافی بودن زمین های منطقهعنوان و اظهار کرد : امیدواریم با همکاری و کمک مدیر کل اوقاف استان و نمایندگانمجلس و استاندار این مشکل حل شود.
شهبازی با اشاره به اینکه در گذشته حمل و نقل عمومیدر این محله فعال نبوده است تصریح کرد: با همکاری سازمان اتوبوسرانی بخشی ازنیازهای مردم در این حوزه رفع شده است و ایجاد خط مستقیم حصه تا ترمینال باقوشخانهرا نیز در دستور کار شهرداری داریم.
وی افزود: این امکان برای شهرداری وجود ندارد که تماممشکلات را به تنهایی حل کند و از دستگاه‌های فعال در حوزه احتماعی و مدیران مسئولتوقع داریم که برای رفع مشکلات با شهرداری همکاری کنند.
وی در خصوص سایر توقعات مردم از دستگاه‌ها افزود:دانشگاه علوم پزشکی، اداره آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان باید امکاناتبهتری را برای مردم فراهم کنند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر گفت: باعث تاسف است که کودکان از حداقل‌ امکاناتی که باید در اختیار یک شهروند باشد محروم هستند.
وی در ادامه افزود: میزان کم کاری و بی عدالتی در حصه بسیار زیاد است و برای رفع آن تلاش شهرداری به تنهایی کافی نیست بلکه نیاز به یک عزم و هم افزایی جدی در این زمینه است.
وی با بیان اینکه از اداره ورزش و جوانان خواستاریم که اقدامات اجرایی بیشتری در حصه انجام دهند و افزود: شهرداری و اعضای شورای شهر عزم خود را جزم کرده‌اند که عدالت محوری در شهر انجام شود به همین دلیل توجه ویژه‌ای به فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر با اشاره به اینکه به زیر ساخت‌ها در مناطق محروم توجه داریم گفت: به زودی دو فرهنگسرا در این منطقه افتتاح می‌شود همچنین پروژه مرکز اشتغال و کارآفرینی و باغ بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه به اقدمات انجام شده توسط شهرداری منطقه ده در محله حصه اشاره کرد و افزود: احداث کیوسک نیروی انتظامی در این محله و همچنین روشنایی معابر که نقش موثری در ایجاد حس امنیت و تامین آن دارد در دستور کار این کارگروه قرارگرفت.
وی از مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان خواست کمیته های را با محوریت معاونین خود جهت اولویت بندی مشکلات و رفع آن‌ها ایجاد کند و دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص حضور فعال داشته باشند همچنین سازمان های مردم نهاد، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی و پایگاههای بسیج با توجه به اینکه در لایه های اجتماع حضور دارند اطلاعات جامع و کاملی در اختیار این کمیته قرار دهند.
سجاد در ادامه افزود: معاونین مسئولین باید به همراه کارشناسان در جلسات شرکت کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه یک دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در حصه ایجاد می شود، گفت:اولین وظیفه دفاتر تسهیل گری این است که معضلات و مشکلات مردم را به صورت محلی ببینند و به مسائل سیاسی ورود پیدا نکنند.

گفتنی است تخلیه حدود ۱۰ هزار  تن آسفالت، نصب ۶۰۰  سرچراغ به منظور افزایش روشنایی و کاهش مناطق ناامن ،احداث بوستان کوثر ، احداث مرکز خدمات جامع سلامت ،پوشش اورژانس منطقه از طریق اورژانس قهجاورستان و لاله، توزیع کتاب در کتابخانه های منطقه از جمله اقدمات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ده و سایر دستگاههای ذی ربط در محله حصه بوده است.
ازجمله نیازهای این محله می توان به زیباسازی شهر، پیاده روسازی و آسفالت کشی معابر فرعی، احداث مهد کودک و پیش دبستانی، ارائه امکانات رایگان آموزش و پرورش، احداث خانه کودک، احداث درمانگاه و اورژانس اشاره کرد.

Bottom of Form

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.