تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 12119

تعمیرات اساسی واگن برگردان بخش آگلومراسیون

تعمیرات اساسی واگن برگردان بخش آگلومراسیون

توسط تلاشگران شرکت با موفقیت انجام شد تعمیرات اساسی واگن برگردان بخش آگلومراسیون به گزارش دنیای اسرار:مهندس محمدجواد ذبیحی معاون تولید بخش آگلومراسیون با اعلام این خبر گفت : با برنامه ریزی مناسب جهت حفظ سرمایه های کارخانه تعمیرات اساسی واگن برگردان جدید که در روند تخلیه بهتر و مناسب مواد اولیه موثر بوده و

Print Friendly, PDF & Email

توسط تلاشگران شرکت با موفقیت انجام شد

تعمیرات اساسی واگن برگردان بخش آگلومراسیون

به گزارش دنیای اسرار:مهندس محمدجواد ذبیحی معاون تولید بخش آگلومراسیون با اعلام این خبر گفت : با برنامه ریزی مناسب جهت حفظ سرمایه های کارخانه تعمیرات اساسی واگن برگردان جدید که در روند تخلیه بهتر و مناسب مواد اولیه موثر بوده و تضمینی جهت تداوم تولید در این بخش تولیدی می باشد، در هفته گذشته اجرا شد.

وی خاطر نشان ساخت : در بخش آگلومراسیون دو دستگاه واگن برگردان با ظرفیت تخلیه هرکدام ۱۰۰  واگن در شیفت و ۶ میلیون تن مواد اولیه در سال و مجموعاً توان تخلیه به حدود ۱۲ میلیون تن در سال پیش بینی شده است .

مهندس حمید برهانی معاون تجهیزات الکتریکی این بخش نیز گفت: اجرای تعمیراتاساسی واگن برگردان متضمن عملکرد صحیح و بدون عیب تجهیزات در هنگام بهره برداری دریک دوره زمانی تعریف شده می است .

وی افزود : سرویس میانی الکتروموتورهای واگن برگردان ، هل دهنده واگن ، بیرون برنده ، نوارنقاله ها و پمپ های ترمز تجهیزات مذکور ، سرویس تابلوها و مقاومت های الکتریکی واگن برگردان و هل دهنده ، تعویض قطعات و کابل های فرسوده و سرویس کلیه قطع کن های مسیر حرکت هل دهنده و بیرون برنده مجموعه فعالیت های انجام شده در گروه برق می باشد .

مهندس برهانی گفت : همزمان با اجرای تعمیرات اساسی واگن برگردان تابلوهای قدیمی و فرسوده دستگاه انباشت شماره۲  نیز تعویض گردید که این دستگاه به دلیل عدم نوسازی در پروژه های توازن و ریومپینگ بسیار فرسوده و ادامه بهره برداری از آن مشکل ساز شده بود که تابلوهای آن به دست توانمند پرسنل برق کارگاه انبار مواد خام ساخته و نصب گردید.

حسن امینی فورمن مکانیک انبار مواد خام گفت : مکانیزم های واگن برگردان که در دو مجموعه قدیم و جدید می باشد دارای مکانیزم دوار گهواره ای شکل است که این امر نگهداری و تعمیرات حساس و دقیق می طلبد. وی ضمن قدر دانی از کلیه نفراتی که در این تعمیرات همکاری داشتند افزود : کارگاه مکانیک انبار مواد خام طی چند ماه گذشته همراه با کارگاه ۴۸  اقدام به طراحی و ساخت پلتفرم با وزن تقریبی ۶ تن نمود و توسط پرسنل زحمتکش این کارگاه تعویض انجام شد .

مهندس فرشید کنعانی مهندس ارشد مکانیک بخش گفت: واگن برگردان  شماره ۲  یکی از تجهیزات اصلی خط انباشت واحد انبار مواد خام و در واقع نقطه شروع تولید در کارخانه می باشد. این تجهیز با همت پرسنل کارخانه و مهندسی معکوس در سالیان گذشته مشابه مکانیزم واگن برگردان شماره۱  ساخته و نصب گردیده و بر اساس دستورالعمل های نگهداری و تعمیراتPM  شرکت هر ۵ الی ۶ سال یک بار تعمیرات اساسی آن اجرا می گردد. وی افزود : کلیه کارهای تعمیراتی ، ساخت ، نصب ، سرویس ، تغییر طرح ها ،تعمیرات ساختمانی و اصلاحات اجزاء اصلی مکانیزم واگن برگردان و تجهیزات وابسته که در گراف تعمیرات و بر اساس کنترل های سطوح مختلف پیش بینی و اقدامات مهم و قابل توجهی شامل موارد زیر اجرا شد:

  1. طراحی ، ساخت و تعویض مجموعه پلتفرم اصلی دستگاه.
  2. تعویض و سرویس اجزاء سیستم محرک ، گیربکس های اصلی محورهای رابط و شاتون ها ،پینیون های محرک و . . .
  3. بازسازی و تعویض اجزاء فرسوده اسکلت رتورها ، گهواره و شاسی دستگاه.
  4. بازسازی ، تعویض و سرویس اجزاء چرخ ها و بانداژها.

و همچنین پیگیری تامین ۱۰۱ ردیف قطعات ساختی مورد نیاز تعمیرات از ۸ ماه پیش تا قبل از تعمیرات با محوریت دفتر فنی بخش و با همکاری مدیریت مهندسی نت، ساخت و تحویل کارگاه گردید.

در جهت آماده به کار نمودن و بهره برداری مداوم از تجهیز توسط پرسنل بخش آگلومراسیون و مدیریت مهندسی نت ، امور فنی و برنامه ریزی تولید ، نت راه و ساختمان ، ماشین آلات ، مهندسی نت برق ، سفارشات ، خرید تجهیزات ، راه آهن ، HSE  و در زمان ۵ روز (۲ روزکمتر از زمان پیش بینی شده در گراف)  به اجرا درآمد.

در پایان مهندس کنعانی از مدیریت های مذکور و تمامی عزیزانی که در قسمت های دیگر کارخانه در انجام این تعمیرات نهایت همکاری و همیاری را داشتند صمیمانه تشکرو قدردانی نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.