تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 12388

پانزدهمین همایش آشنایی با رشته های دانشگاهی دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

پانزدهمین همایش آشنایی با رشته های دانشگاهی دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

با حضور دانش آموزان دختر: پانزدهمین همایش آشنایی با رشته های دانشگاهی دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد به گزارش دنیای اسرار:پانزدهمین همایش آشنایی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده های آنان صبح امروز در این دانشگاه آغاز به کار کرد. سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش،

Print Friendly, PDF & Email

با حضور دانش آموزان دختر:

پانزدهمین همایش آشنایی با رشته های دانشگاهی دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش دنیای اسرار:پانزدهمین همایش آشنایی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده های آنان صبح امروز در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش، این دانشگاه را بهترین انتخاب برای دانشجویان کیفیت گرا دانست و گفت: اینجا بهترین مکان برای کسانی است که مشتاق انجام کار کیفی هستند، می خواهند خوب آموزش ببینند، به خوبی پژوهش انجام دهند و در یک محیط بی‌دغدغه و آرام مشغول انجام فعالیت‌های علمی شوند.

دکتر سید مهدی ابطحی با بیان تاریخچه دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از طراحی آن در دهه ۵۰ را تأسیس دانشگاهی ویژه برای پاسخ‌گویی به نیازهای امروز ایران و توجه ویژه به فناوری عنوان کرد و افزود: ۱۴ دانشکده، ۸ پژوهشکده، ۴۸۰ عضو هیئت علمی و امکانات متعدد علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی از جمله امتیازات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از ۱۱ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان را خانم ها تشکیل می دهند، گفت: این دانشگاه جزو ۱۳ دانشگاه برتر کشور است و دانشکده‌های مختلف آن نیز با روش‌های مختلف رتبه‌بندی، دارای رتبه های ۱ تا ۴ کشور هستند.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، با تأکید بر این که این دانشگاه در مجموع دارای رتبه ۳ تا ۴ دانشگاه های کشور است، افزود: در بعضی از زمینه‌های رتبه‌بندی جهانی مانند کیفیت پژوهش، مقالات اثربخش جهانی و ارتباطات بین‌المللی با سازمان‌های جهانی، دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

ابطحی با اشاره به این که دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از آن که در داخل کشور شناخته شده باشد در خارج از کشور شناخته شده است، تصریح کرد: این دانشگاه همواره با مؤسسات بزرگ علمی و پژوهشی دنیا مانند مرکز نجوم، مرکز سرن و مؤسسه عبدالسلام همکاری دارد و هم اکنون نیز مسئول ارتباط دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های سوییس که دارای بهترین دانشگاه های اروپاست می باشد.

وی، جوایز بین المللی متعدد استادان دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی مؤسسات پژوهشی دنیا و ارتباط آن ها با دانشگاه‌های برتر دنیا را از دیگر امتیازات ویژه این دانشگاه عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین پایه‌های علمی دانشجویان در مقطع کارشناسی شکل می گیرد که نشان دهنده اهمیت این موضوع برای داوطلبان ورود به دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، در پایان با اشاره به استانداردهای بالای این دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی، تأکید کرد: هیچ عامل مزاحمی برای کیفیت‌گرایی در این دانشگاه وجود ندارد و شرایط موجود مستعد بالندگی است؛ به طوری که اعتبار دانشگاه صنعتی اصفهان در داخل و خارج از کشور موجب پذیرفته شدن فارغ‌التحصیلانش در مراکز مختلف علمی می گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ادامه این همایش به بررسی موضوع انتخاب رشته و دانشگاه پرداخت و گفت: عدم دید کافی درخصوص به رشته، تضاد در نظرات مشورتی دیگران، فرصت های شغلی، ادامه تحصیل، دوری از خانواده و اتفاقات پس از تحصیل از جمله دلایل سردرگمی دانش آموزان برای انتخاب رشته محسوب می شود.

دکتر مهدی کاروان، رتبه دانشگاه در رتبه بندی های معتبر، نزدیکی به محل سکونت، کیفیت حوزه علمی تحقیقاتی، وجهه دانشگاه در خارج از کشور و امکانات دانشگاه را از مهمترین شاخصه های انتخاب دانشگاه عنوان کرد.

 وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل ویژگی هایی مانند حسن شهرت در داخل و خارج کشور و استادان ویژه، دارای جایگاهی ممتاز در بین دانشگاه های کشور است و با وجود ارتباطات خارجی مؤثر، قدرت در آموزش، نزدیکی به مناطق صنعتی و ارتباط با صنعت، تعدد رشته ها، تحقیقات نوین و مراکز قدرتمند نوآوری و تجاری سازی و همچنین نزدیکی به محل سکونت، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه است.

گفتنی است: بازدید از نمایشگاه معرفی رشته ها، حضور در نشست های رشته های تخصصی، آشنایی با رشته های تحصیلی گوناگون و بازدید از دانشکده ها و امکانات مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر برنامه های پانزدهمین همایش آشنایی با رشته‌های دانشگاهی بود که صبح امروز ویژه دانش آموزان دختر برگزار شد.

این همایش فردا سه شنبه ۱۵ مردادماه با حضور داوطلبان پسر آزمون سراسری ادامه خواهد یافت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.