تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر : 12486

دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور

دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خبرداد: دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور به گزارش دنیای اسرار:زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی درنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به وابستگی ۳۰ درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن، بیان داشت: ۱۷۰ کشور جهان از آفریقای جنوبی تا کشورهای اروپایی

Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خبرداد:

دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور

به گزارش دنیای اسرار:زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی درنشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به وابستگی ۳۰ درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن، بیان داشت: ۱۷۰ کشور جهان از آفریقای جنوبی تا کشورهای اروپایی و آمریکا قانون مالیات بر مسکن را اجرا کرده‌اند اما در کشور ما همواره با بهانه تراشی پیرامون تصویب این قانون مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: طرح مالیات بر مسکن که به عنوان طرح مالیات بر عایدی مسکن شناخته می‌شود یک طرح شناخته شده در جهان است، بنابر این طرح افرادی که وارد بازار مسکن می‌شوند و از طریق خرید و فروش مسکن کسب سود می‌کنند باید درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

سعیدی این قانون را یکی از قوانین مهم و اثرگذار در کنترل بازار مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: قطعا این قانون تمام مشکلات بازار مسکن را برطرف نخواهد کرد اما نقش مهمی در زمینه جلوگیری از التهابات بازار مسکن خواهد داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبرداد و افزود: باید تکلیف این خانه‌ها که نه اجاره داده می‌شوند و نه به فروش می‌رسند مشخص شود.

زهرا سعیدی افزود:  قانونی برای مقابله با این واحدهای خالی وجود ندارد. از این تعداد اگر نیمی از آنها وارد بازار شود، برای اجاره رفتن بین مستاجران رقابت می کنند، اما در حال حاضر این مالکان هستند که مشخص می کنند خانه هایشان را اجاره می دهند یا نه.

وی درباره منع بکارگیری بازنشستگان و قانون اظهارداشت: در این قانون نباید تبعیضی وجود داشته باشد و صدور مجوزهای خاص برای برخی افراد صحیح نیست، همچنین اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

سعیدی درباره برخی از طرح های آبی در منطقه تصریح کرد: طرح بن – بروجن که ۹۰ درصد پیشرفت داشته و با پیگیری های فراوان متوقف شده است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.