تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 12582

ورود بخش خصوصی به آموزش‌های مهارت محور

ورود بخش خصوصی به آموزش‌های مهارت محور

ورود بخش خصوصی به آموزش‌های مهارت محور به گزارش دنیای اسرار:رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک می‌کنند که هر شهروند اصفهانی دارای یک مهارت باشد. فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین افتتاح استودیوی آموزشی _تخصصی گویندگی “اَمرداد” گفت: آموزشگاه فنی

Print Friendly, PDF & Email

ورود بخش خصوصی به آموزش‌های مهارت محور

به گزارش دنیای اسرار:رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک می‌کنند که هر شهروند اصفهانی دارای یک مهارت باشد.
فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در آیین افتتاح استودیوی آموزشی _تخصصی گویندگی “اَمرداد” گفت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نوید مستعان پاسخ به یکی از نیازهای شهر اصفهان است، شهری که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری سرآمد همه‌ی شهرها است.
وی با بیان اینکه هنرمندان شهر اصفهان در معرفی آن نقش بسزایی داشته‌اند افزود: اکنون نیز شاهد توانمندی‌های موسس این آموزشگاه در جهت استعدادپروری کودکان و نوجوانان هستیم.
روشن با اشاره به اینکه در شورا و مدیریت شهر به دنبال آن هستیم که اصفهان را به عنوان قطب فرهنگی کشور و جهان معرفی کنیم اظهار کرد: دیگر هدف ما این است که اصفهان را به عنوان شهر دوستدار کودک و شهر صنایع خلاق عضو سازمان یونسکو به جهانیان معرفی کنیم.
وی یکی از مباحث صنایع خلاق را رسانه و خبرنگاری دانست و ابراز داشت: سیاست‌ها و استراتژی‌های شورای شهر و مدیریت شهر بر مباحث صنایع خلاق است و قطعا وجود چنین آموزشگاه‌هایی در جهت این سیاست‌هاست و کمک زیادی به توسعه، فرهنگ و استعدادپروری در اصفهان می‌کنند.
وی افزود: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک می‌کنند که هر شهروند اصفهانی دارای یک مهارت باشد و ما نیز به عنوان مدیریت شهری باید از چنین برنامه‌هایی حمایت کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بارها از مسئولان گلایه کرده‌ام که چرا از مجریان سایر شهرها برای برگزاری برنامه‌ها دعوت می‌کنید اظهار کرد: متاسفانه هنوز هم شاهد هستیم که برای اجرای برنامه‌ها از مجریان غیر اصفهانی دعوت می‌شود در صورتی که اصفهان شهر هنرپروری است و هنردوستان در آن پرورش می‌یابند و استعدادهای درخشانی در آن نهفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم با گسترش چنین آموزشگاه‌ها‌یی در اصفهان و توانمندسازی مجریان و به خصوص توانمند شدن کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این شهر هستند بتوانیم این مشکل را رفع کنیم و دیگر بهانه به دست افراد ندهیم که از توانمندی‌های اصفهان استفاده نکنند.
در ادامه این آیین مدیرکل فنی حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان از دیرباز مهد هنر و مهارت‌های مختلف بوده است اظهار کرد: در حال حاضر نیز می توان بسیاری از این هنر و مهارت‌ها را با راهکار‌ها و آموزش‌های مناسب و استفاده از نیروی فکری، علمی و تجربه‌ای پیشکسوتان این حوزه احیا کرد.
وی به شروع فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نوید مستعان در حوزه مجری‌گری و گویندگی اشاره کرد و افزود: هنر‌ها و مهارت‌هایی مانند نقالی، گویندگی، مجری‌گری و تائتر همیشه در اصفهان از طرفداران زیادی برخوردار بوده است.
اخوان با بیان اینکه تعداد زیادی از هنرمندان مشهور کشور از اصفهان هستند‌ افزود: با همکاری و استفاده از دانش و تجربه فعالان اصفهانی در این حوزه می‌توان به تقویت و رونق این مهارت در اصفهان کمک کرد.
در ادامه نوید مستعان موسس استودیوی آموزشی _ تخصصی گویندگی اَمرداد در خصوص پویش مردمی خبرنگار سلام به خبرنگار دنیای اسرار گفت: این پویش به ابتکار این آموزشگاه در روز عرفه و با هدف تجلیل و سپاس از مقام شامخ خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان خبری، گویندگان، مجریان و گزارشگران خبری و همچنین مجموعه خانواده رسانه و مطبوعات صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران حافظان منافع و مطالبه‌گران حقوق به حق مردم در سطح جامعه هستند افزود: در همین راستا این پویش سعی دارد به مردم یادآوری کند که از خبرنگاران بیشتر از سایر اصناف و مشاغل سپاسگزار باشند.
مستعان در ادامه افزود: خبرنگاران به دلیل عشق به حرفه خود ثروتمند هستند و این عشق چیزی جز خدمت به مردم و کشور خود برای رسیدن به حقوق به حقه مردم و اعتلای فرهنگی و فکری جامعه نبوده و نیست.
وی در ادامه به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر ( آنکه سپاس بنده خدا را به جای آورد سپاس خالق را به جای آورده ) اشاره و اظهار کرد: ما در این پویش به دنبال فرهنگ سازی هستیم تا در کنار سازمان‌ها، دستگا‌ه‌ها و ادارت مردم نیز در روز خبرنگار از صاحبان قلم تجلیل کنند و امیدواریم که بتوانیم در حد بضاعت خود فرهنگ‌سازی و همچنین خدمتگزار جامعه خبر و مطبوعات باشیم و حق سپاس را به جای آوریم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.