تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۰۳
کد خبر : 12605

نقش شهرداری‌ها در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان

نقش شهرداری‌ها در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان

نقش شهرداری‌ها در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به گزار ش دنیای اسرار:مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان: شهرداری اصفهان در مسیر تعامل و تجانس با دستگاه‌های دولتی حرکت و از این طریق به ارتقا و کیفیت بهتر زندگی شهروندان کمک می‌کند. حمید شهبازی مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه یکی از مراکز

Print Friendly, PDF & Email

نقش شهرداری‌ها در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان


به گزار ش دنیای اسرار:مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان: شهرداری اصفهان در مسیر تعامل و تجانس با دستگاه‌های دولتی حرکت و از این طریق به ارتقا و کیفیت بهتر زندگی شهروندان کمک می‌کند.
حمید شهبازی مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه یکی از مراکز پرجمعیت و پرتراکم مناطق ۱۵ گانه اصفهان است گفت: منطقه ده بعد از منطقه ۸ دومین منطقه پر جمعیت و از لحاظ وسعت هشتمین منطقه وسیع شهرداری اصفهان است.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ سال از تاسیس شهرداری می‌گذرد و در حال حاضر شهرداری‌ها بیش از ۳۵۰ خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهند افزود: این امر حاکی از آن است که شهرداری‌ها نقش اثرگذار و قابل توجهی در ارتقا کیفیت زندگی روزمره شهروندان دارند.
شهبازی به داشتن نگاه علمی در مدیریت شهر تاکید و اظهار کرد: با استفاده از روش‌های قدیمی و سنتی نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های متنوع مردم را باشیم و باید توجه ویژه‌ای به مشارکت فعال و پویای شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر و کسانی که هویت شهر را تشکیل می‌دهند داشته باشیم.
مدیر منطقه ده یکی از مباحث مورد توجه شهرداری‌ها را اقتصاد شهری دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما مدیریت جامع و یکپارچه شهری وجود ندارد و به همین دلیل شهرهای ما نتوانسته‌اند نقش خود را در حوزه مدیریت شهری به خوبی ایفا کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری اصفهان در مسیر تعامل و تجانس با دستگاه‌های دولتی حرکت و از این طریق به ارتقا و کیفیت بهتر زندگی شهروندان کمک می‌کند.
شهبازی با اشاره به طرح مدیریت جامع و یکپارچه شهری گفت: این طرح در دولت و مجلس مطرح شده است و امیدواریم دولت و مجلس نسبت به تصویب این لایحه تصمیم گیری کنند تا شهرداری‌ها بتوانند خدمات بهتری را به شهروندان خود ارائه دهند.
به گفته وی در مدیریت شهری منطقه ده شهرداری اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن شهرداری به اقتصاد شهری که در حال حاضر پایه و اساس حوزه مدیریت شهری است نگاه ویژه‌ای دارد.
مدیر منطقه ده با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد شهری مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش است گفت: ساخت و ساز و صدور پروانه تنها عوامل اقتصاد شهری نیستند بلکه این موارد بخشی از اقتصاد یک شهر هستند.
وی به الگو برداری از شهرهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: باید ببینیم که آن‌ها چگونه در این حوزه عمل کرده‌اند و خدمات بهتر و مناسب‌تری را به شهروندان خود ارائه داده‌اند.
شهبازی در ادامه به نهادینه شدن شهروند مطالبه‌گر در منطقه ده اشاره و اظهار کرد: در مدت مدیریتم سعی شده تا شهروندان منفعلانه با موضوع مدیریت شهری برخورد نکنند و به محیط پیرامون خود اهمیت دهند.
وی با اشاره به اخذ عوارض از مردم توسط شهرداری‌ها گفت: قطعا مردم باید در هزینه عوارض نظارت دقیق و موشکافانه داشته باشند و در ۱۷ محله منطقه ده نیز سعی کرده‌ایم ارتباط موثر و مستمری با نخبگان، بانوان، معتمدین محلی و کسانی که در محلات تاثیر گذارند به صورت دقیق و مستمر و هدفمند داشته باشیم.
مدیر منطقه ده شهرداری اصفهان یکی از مزایای مشارکت شهروندان در اداره شهر را کاهش هزینه‌ها دانست و تشریح کرد: اگر شهروندان خواهان یک منطقه ایمن و قابل سکونت هستند باید در ایجاد آن مشارکت کنند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.