تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۷
کد خبر : 12646

انتقاد امام جمعه اردبیل از درآمد بالای پزشکان و آموزش وپرورش

انتقاد امام جمعه اردبیل از درآمد بالای پزشکان و آموزش وپرورش

انتقاد امام جمعه اردبیل از درآمد بالای پزشکان و آموزش وپرورش امام جمعه اردبیل از آموزش و پرورش و درآمد بالای پزشکان ایرانی انتقاد کرد. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایسنا-اردبیل:امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: امکانات آموزشی در کشور باید بطور مساوی  برای تمام فرزندان ما فراهم

Print Friendly, PDF & Email

انتقاد امام جمعه اردبیل از درآمد بالای پزشکان و آموزش وپرورش

امام جمعه اردبیل از آموزش و پرورش و درآمد بالای پزشکان ایرانی انتقاد کرد.
به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایسنا-اردبیل:امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: امکانات آموزشی در کشور باید بطور مساوی  برای تمام فرزندان ما فراهم شود و آموزش و پرورش نباید طبقاتی و تبعیضی باشد در این خصوص ما مسیر بسیار طولانی را باید طی کنیم تا به شرایط آرمانی برسیم. 
وی ادامه داد: هرآنچه که باعث تبعیض در آموزش می شود باید برچیده شود.اگر مدرسه ای هیات امنایی و پولی می شود در اثر اینکه طبقه پایین نمی تواند پول بدهد به مدارس عادی میرود و این ظلم آموزشی است 
عاملی یادآور شد: تازه در همان مدارس عادی دولتی هم اکثرخانواده ها از ساعت ۵ و ۶ صبح جهت ثبت نام فرزندان خود صف می کشند امابعضی  مدیران با اشتراط نمرات بالا که فرزندان ثروتمندان دارای تغذیه صحیح و امکانات دیگر می توانند آن نمرات را داشته باشند باعث می شوند فرزندان مستضعفان محروم بمانند و این باز ظلم آموزشی است 
وی بیان کرد: اینکه برای بعضی از مدارس امکانات ویژه معلمان ویژه آزمایشگاه ویژه داده می شود این درست به نظر نمی رسد.
خطیب جمعه اردبیل تشریح کرد: آنگونه که می گویند بیش از ۶۰ درصد قبولی ها از تهران است قطعا این اجحاف در حق طبقه پایین و اجحاف در حق شهرستانی هاست و ایران فقط تهران نیست.
وی گفت: درخصوص رتبه استان در کنکور نیز وضع مطلوبی نداریم البته پایین بودن رتبه قطعا این به معنی عدم ذکاوت و پایین بودن ضریب هوشی استان نیست بلکه عوامل متعددی مثل عدم توزیع عادلانه حرفه و فن ها هنرستان های.فنی و مراکز فنی تاثیر دارد .همچنین تعدد و تکثر مراکز دانشگاهی نیز در یک استان تاثیر مستقیم در رتبه کنکور دارد در حالیکه استان ما با تاخیر استان شده است و مثلا استان ما دانشگاه صنعتی ندارد. 
امام جمعه اردبیل اضافه کرد : در زمان دولت سابق بنده خودم شخصا مجوز دانشگاه صنعتی را گرفتم اما مسئولین وقت استان با استدلال به اینکه دانشگاه فناوری های نوین ارجحیت دارد آن مجوز را ضایع کردند.   وی  گفت: یک خطر بزرگ دیگر در باب آموزش ما را تهدید می کند و آن اینکه طرح سلامت باعث شده که دانش آموزان سیل آسا به طرف رشته علوم تجربی بروند و نتیجه آن تضعیف شدید رشته ریاضیات فیزیک شد به حدی که الان  رشته ریاضی فیزیک داوطلب مناسب خود را ندارد در حالیکه کشور در پیشرفت خود احتیاج به رشته ریاضی فیزیک  دارد. صنایع دفاعی، موشکی، کشتی سازی، واگن سازی، خودرو سازی، زیردریایی، سد سازی، راه آهن، صنایع هوایی، مخابرات و… همه این ها به رشته ریاضی فنی مهندسی احتیاج دارند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: عجب این است جوان ارشد ریاضی خوانده دوباره آمده کنکور داده رشته تجربی را شروع کرده است در کشور های پیشرفته پزشکان، اصلا این در آمد را که پزشکان ایرانی دارند ندارند در نتیجه فاصله آنها با سایر رشته ها زیاد نیست و موازنه بین رشته های بهم نمی خورد در هرحال این نتیجه درکنکور برای استان ما اصلا برازنده نیست در بعضی از سالها ما ۳ خودرو برای رتبه زیر.۱۰ آماده کردیم اما باز نتیجه بخش نبود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.