تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر : 12865

آب الویت اصلی استان اصفهان

آب الویت اصلی استان اصفهان

رضایی:  آب الویت اصلی استان اصفهان استاندار اصفهان گفت: اولویت اصلی مسائل اصفهان بحث آب است و اقدامات خوبی در این حوزه در حال پیگیری است. به گزارش دنیای اسرار:استاندار اصفهان در نشست خبری  به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: هفته دولت، هفته احیای خدمتگزاری و افزایش خدمت به مردم است و این را باید مد نظر قرار

Print Friendly, PDF & Email

رضایی: 

آب الویت اصلی استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: اولویت اصلی مسائل اصفهان بحث آب است و اقدامات خوبی در این حوزه در حال پیگیری است.

به گزارش دنیای اسرار:استاندار اصفهان در نشست خبری  به مناسبت هفته دولت اظهارداشت: هفته دولت، هفته احیای خدمتگزاری و افزایش خدمت به مردم است و این را باید مد نظر قرار داد که با روحیه تلاش و کوشش و مشارکت می توان شاهد پیشرفت بود.

رضایی با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد تاکید کرد: همه این اقدامات در مقطعی محقق می شود که شرایط امروز کشور، عادی نیست و همه ارکان دولت با جدیت پیگیر کاستن از بار مشکلات اقتصادی مردم هستند.

وی  با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبی در استان اصفهان گفت: در این خصوص با تلاش بسیار پیگیر خواهیم بود تا مشکلات آبی منطقه باتدبیر و همچنین تلاش بیشتر حل و فصل شود.

استاندار اصفهان آب را اصلی ترین موضوع در این استان دانست و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ها برای حل مشکلات آب استان اصفهان باید انجام شود.

رضایی ادامه داد: اداره امروز کشور با وضعیت فروش نفت به دلیل تحریم‌ها انصافاً شایسته قدردانی است، همه مدیران در سطح استان هم در حال تلاش و پیگیری هستند.

 استانداراصفهان با اشاره به وضعیت مقابله با بیماری سالک در استان گفت: اعتبار ویژه بیماری سالک ردیف ملی دارد که باید پیگیری لازم توسط مسؤولیت مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی انجام شود، البته این موضوع بیشتر مربوط به بخش خاصی از استان است که برای تسریع در امور جلسه فوری همین هفته برای پیگیری این موضوع تشکیل خواهد شد.

 حجت الله غلامی، معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه این نشست، با بیان اینکه اقتدار ویژه استاندار در برهه های خاص و در شرایط خاص تحریمی در راستای پیش برد اهداف مد نظر عمرانی واقعا موثر بوده است، گفت: در شرایط موجود کشور، اجرا و افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیار دشوار است.

وی افزود: از سرجمع اعتبارات عمرانی که در سال ۹۸ برای استان پیش بینی شده، مبلغ  ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به پروژه های استانی است، که در این بخش حدود ۹/۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم، همچنین در بخش پروژه های ملی که به استان واگذار شده و از امسال تحت عنوان “پروژه های استانی ویژه” نام‌گذرای شده، مبلغ  ۳۰۶ میلیارد تومان بوده که در این بخش هم حدود ۵۴% نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

غلامی گفت: در بخش پروژه های ملی که به صورت متمرکز اجرا می شود حدود ۹۱۰ میلیارد تومان و با رشد  ۳۹ % نسبت به سال قبل، و در بخش پروژه های متوازن منطقه‌ای امسال حدود ۳۸۹ میلیارد تومان تخصیص یافت که با مجموعه‌ای از اعتبارات مرتبط با آلایندگی و ارزش افزوده‌ها، عدد بودجه عمرانی امسال حدود دو هزار و ۱۷ میلیارد تومان است که این عدد با جمع اعدادی که به سایر ردیف ها مربوط می شود، در سرجمع نسبت به سال قبل ، نزدیک به ۱۱ درصد رشد دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: در پروژه های آبرسانی، دولت به صورت خرید تضمینی هزینه ها را متقبل می شود که در این بخش، بیش از  ۷۵۰  میلیارد تومان موفق به تحقق شدیم.

غلامی گفت: امسال در هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ طرح در سطح استان اصفهان ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.
حجت الله غلامی اضافه کرد: عمده این طرح ها در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، آب، برق، راه و شهرسازی، شبکه های آبی، میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان بوده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: پروژه های مذکور در سطح استان و در ۲۴ شهرستان، با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که سال گذشته تعدادپروژه‌ها  ۱۳۰۰ و با اعتباری بالغ بر ۱۸۸۰ میلیارد تومان بود، که از این نظر قابل مقایسه است، چرا که با وجود تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی، با همت مدیران استان و رهنمودهای استاندار، موفق به افزایش تعداد پروژهای عمرانی در سطح استان شدیم.

غلامی در خصوص بحث توزیع پروژه ها اظهار کرد: سعی کردیم این اتفاق محقق شود و پراکندگی مناسب در سطح استان را شاهد باشیم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.