تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 12981

طرح هویت‌دار کردن دام در استان اصفهان کلید خورد

طرح هویت‌دار کردن دام در استان اصفهان کلید خورد

طرح هویت‌دار کردن دام در استان اصفهان کلید خورد به گزرش دنیای  اسرار:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان: جهت جلوگیری از قاچاق گوشت و مدیریت مطلوب‌تر از آغاز سال جاری طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در استان اصفهان کلید خورد که شامل ۴ میلیون و۸۰۰ هزار دام سبک و ۵۵۰ هزار دام سنگین و ۸ هزار

Print Friendly, PDF & Email

طرح هویت‌دار کردن دام در استان اصفهان کلید خورد

به گزرش دنیای  اسرار:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان: جهت جلوگیری از قاچاق گوشت و مدیریت مطلوب‌تر از آغاز سال جاری طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در استان اصفهان کلید خورد که شامل ۴ میلیون و۸۰۰ هزار دام سبک و ۵۵۰ هزار دام سنگین و ۸ هزار نفر شتر است.

مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت از تسهیل شرایط صدور مجوز خبر داد و گفت: برای تغییر اراضی زراعی و طی شدن مراحل قانونی اخذ مجوز حداکثر سهولت در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات این سازمان جهت توسعه کشاورزی اشاره کرد و افزود: یارانه‌ای از طرف سازمان جهاد کشاورزی در کنار یارانه دولت برای تامین بذر مناسب با کمترین میزان سود بانکی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مرادمند به اهمیت اطمینان بخشی به مردم برای سلامت مواد غذایی اشاره کرد و افزود: در سطح مزارع، اطلاع رسانی وسیعی به کشاورزان شده تا سالم‌ترین محصول با کمترین عوارض تولید کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از قاچاق گوشت و مدیریت مطلوب تر در این حوزه ابراز داشت: از آغاز سال جاری طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در استان اصفهان کلید خورد که شامل ۴ میلیون و۸۰۰ هزار دام سبک و ۵۵۰ هزار دام سنگین و ۸ هزار نفر شتر است.

وی افزود: با وجود سختی و وسعت اراضی، هویت‌دار شدن با پلاک کوبی در قدم نخست برای دام‌های سنگین و سپس
دام‌های سبک در حال انجام است.

مهرداد مرادمند در ادامه به سیاست‌های اصلی وزارت در اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ها و تعیین سهمیه حدود ۳۰۰ هکتار برای شهرستان‌ها به همراه کمترین تسهیلات، صنایع تکمیلی و ورود خام فروشی به چرخه صنایع فراوری و کاهش ضایعات از جمله فعالیت‌های انجام شده در این بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره محدودیت اعتباری این سازمان افزود: با دستور مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی استان اصفهان با توسعه آبیاری‌های نوین و تحت فشار از ۸۵۰۰ هکتار به ۱۲۰۰۰ هکتار، اکنون جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به بارش‌های مناسب پاییز و زمستان سال گذشته و تداوم آن در فروردین و اردیبهشت ماه امسال و همچنین بهبود وضعیت کشاورزی در سال زراعی جاری، تصریح کرد: ذخیره آبی زاینده رود با توجه اینکه در ابتدای پاییز در سطح پایینی قرار داشت، اما با تمهیدات صورت گرفته و انجام اقدامات کارشناسی این کمبود را جبران شد و برای نخستین بار طی ۱۰ سال اخیر شاهد جریان آب زاینده رود در فصل تابستان و تداوم آب بعد از برداشت گندم هستیم.

مرادمند با بیان اینکه در فاصله هفته جهاد کشاورزی تا هفته دولت ۲۶۰ پروژه با قابلیت افتتاح معرفی و روز گذشته در تیران و کرون به دست استاندار رونمایی شد افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که شامل ۳۲/۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۵۳/۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۸۴ میلیارد تومان نیز آورده شخصی بوده است.
وی خاطر نشان کرد :عمده این طرح‌ها مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری است که موجب ۱۱۰۶ فرصت شغلی، ۲۶۶۳ تثبیت اشتغال و بهره‌مندی حدود ۵۴۱۹۴ خانوار شده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.