تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 13011

روابط عمومی کاسبی محلی را رونق می بخشد

روابط عمومی کاسبی محلی را رونق می بخشد

غلامرضا کاظمی دینان: روابط عمومی کاسبی محلی را رونق می بخشد به گزارش دنیای اسرار:غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگزاری هفته روابط عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار دنیای اسرار درباره نقش روابط‌عمومی‌ها در شناسایی ظرفیت‌های کسب‌وکارهای محلی اظهار داشت: آشنایی با فنون روابط‌عمومی و به‌کارگیری صحیح هر یک از فنون آن در

Print Friendly, PDF & Email

غلامرضا کاظمی دینان:

روابط عمومی کاسبی محلی را رونق می بخشد

به گزارش دنیای اسرار:غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگزاری هفته روابط عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار دنیای اسرار درباره نقش روابط‌عمومی‌ها در شناسایی ظرفیت‌های کسب‌وکارهای محلی اظهار داشت: آشنایی با فنون روابط‌عمومی و به‌کارگیری صحیح هر یک از فنون آن در هر بخش و شغلی دارای اثرات مثبت و تاثیرگذاری فراوانی است. مدیران و صاحبان مشاغل محلی می‌توانند با استفاده از ظرفیت عظیم روابط‌عمومی و جامعه مخاطبان با وسعت و پراکندگی کم راه را برای انجام فعالیت هموارتر کنند.

این پژوهشگر و استاددانشگاه افزود: در این‌گونه کسب‌وکارها روابط‌عمومی می‌تواند ضمن برقراری ارتباط موثر و دوسویه، مخاطبان خود را به‌صورت چهره‌به‌چهره شناسایی و با اکثر افراد آندر ارتباط باشد.

کاظمی دینان با بیان اینکه شناسایی نیازهای واقعی مخاطبان که از این ارتباطات ایجاد می شود تصریح کرد: فعالیت موثر روابط‌عمومی در کسب‌وکار محلی، موجب افزایش و ارتقای آن کسب‌وکار می شود.  ایجاد حس تعلق خاطر و افزایش حس وفاداری در مخاطبان یکی دیگر از مواردی است که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با عملکرد صحیح و مناسب خود برای کسب‌کارهای محلی به ارمغان بیاورند.

به گفته دکتر غلامرضا کاظمی دینان کسب‌وکارهای محلی می‌بایستی با درنظر گرفتن مسوولیت‌های اجتماعی خود درباره محله یا منطقه تحت پوشش، به بهترین نحو ممکن به اعتماد اهالی آن منطقه پاسخ دهند. وی افزود: مشارکت در برگزاری مراسم ها و جشن‌های ملی و مذهبی، مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه محلی، اختصاص بخشی از بودجه تبلیغات به حوزه‌های فرهنگی در محله ها و موارد مشابهدر ارتقا مسئولیت اجتماعی موثر خواهد بود.

این پژوهشگر علوم ارتباطات با اشاره به نقش کسب‌وکارهای هوشمند و روابط‌عمومی حرفه‌ای در برابر مخاطبان اظهار داشت:کسب‌وکارهای محلی از قدیم‌الایام و در فرهنگ عامه مردم به سنگ صبور و محرم اسرار اهالی محل شهرت داشته‌اند به‌گونه‌ای که کسبه به عنوان امین علاوه بر رازداری و استفاده از روش‌های سنتی همچون گلریزان و سایر موارد از دست در تلاش برای رفع نیازهای مردم بودند و روابط عمومی در کسب و کار محلی علاوه بر سود مالی خود، منفعت و سود مخاطبان را همواره در نظر دارند.

متاسفانه و به مرور زمان این فرهنگ شایسته در اکثر نقاط کشور به دست فراموشی سپرده شده و چه خوب است کسب‌وکارهای جدید با احیای این فرهنگ شایسته گام مهمی دیگر در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود بردارند.

لازم به ذکر است همایش نقش روابط عمومی در توسعه کسب و کارهای محلی به عنوان درگاه دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران که اول و دوم آبان ماه برگزار گردیده با حضوراستاتید ارتباطات و اقتصاد برگزار می گپردد لطفا جهت کسب اطلاعات به ادرس icdiran.ir مراجعه نمایید

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.