تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر : 13402

«بررسی موضوع استفاده غیرمجاز از پارکینگ های موجود در حاشیه راه های استان با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی احتمالی»

«بررسی موضوع استفاده غیرمجاز از پارکینگ های موجود در حاشیه راه های استان با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی احتمالی»

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان: «بررسی موضوع استفاده غیرمجاز از پارکینگ های موجود در حاشیه راه های استان با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی احتمالی» دومین جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات جاده ای استان در سال ۹۸ برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع

Print Friendly, PDF & Email

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

«بررسی موضوع استفاده غیرمجاز از پارکینگ های موجود در حاشیه راه های استان با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی احتمالی»

دومین جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات جاده ای استان در سال ۹۸ برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در این جلسه که در محل سالن اجتماعات پلیس راهور استان برگزار شد، با اشاره به در دستور کار بودن شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز و پرتصادف درون شهری و برون شهری استان گفت: تصادف، تخلفی است که آسیب های خانوادگی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد و به همین دلیل پیشگیری از آن، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: یک تصادف در هر سطح و ابعاد مالی و جانی ای که اتفاق بیفتد، آسیب های جدی روحی، روانی، مادی، اجتماعی و خانوادگی را برای افراد به وجود می آورد.

قنبری درباره ایمن سازی جاده هاو ایجاد بستر بین جاده ای ایمن بیان داشت: ایجاد جاده های ایمن مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شد چرا که با وقوع هر تصادف شاهد آسیب های غیرقابل جبرانی برای خانواده ها و افراد هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطرنشان ساخت: وسیله نقلیه سالم، جاده ایمن و رانندگی صحیح سه عامل اساسی و مهم هستند که باید به هنگام رانندگی به آن توجه ویژه داشت و هرچند تلاش برای ایمن سازی جاده ها سال هاست در حال انجام است اما برخی نقاط حادثه خیز پس از بررسی و تکمیل نقاط مصوب به وجود می آیند که برای از بین بردن آن ها باید تلاش کرد.

به گفته وی، اولویت بندی نقاطپر تصادف با مشارکت دستگاه های ذیربط و پیگیری و هماهنگی های لازم جهت بررسی موانع و نارسایی های مربوطه با رویکرد تمرکز بر نقاط اولویتی جهت رفع و پیگیری کاهش نقاط حادثه خیز در سطح استان در حال انجام است.

ایشان تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید قبل از اقدام در حریم راه ها از اداره کل راهداری استان استعلام نموده و مجوزهای لازم را دریافت تا از بروز تخلفات در حریم راه ها جلوگیری و کاهش و پیشگیری حوادث این بخش را به همراه داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان در پایان تأکید کرد: بررسی آخرین وضعیت دوربین هایکنترل سرعت و تشکیل بانک اطلاعات رانندگان پرخطر و ارائه آموزش ها و هشدارهای پیشگیرانه با مشارکت دستگاه های ذیربط از دیگر مواردی است که در دستور کار کارگروه پیشگیری از تصادفات جاده ای استان قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه موضوع استفاده غیرمجاز از پارکینگ های موجود در حاشیه راه های استان در مواردی از قبیل فروش اقلام ضروری، لوازم خانگی، میوه و… که احتمال وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را افزایش می دهد، بررسی و مقرر گردید اقداماتی در قالب ارشادات پیشگیرانه صورت پذیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.