تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 14075

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند به گزارش دنیای اسرار-فاطمه سعیدپور:امروزه با گسترش فناوری وزیرساخت های ارتباطی مفهوم شهر الکترونیک و شهر هوشمند قابل لمس تر و کاربردی تر از گذشته است . رشد سریع جمعیت وگسترش شهرنشینی در سراسر جهان از عوامل بسیار مهمی بوده است که متولیان امورشهری ، دولتمردان ، متخصصان و

Print Friendly, PDF & Email

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

به گزارش دنیای اسرار-فاطمه سعیدپور:امروزه با گسترش فناوری وزیرساخت های ارتباطی مفهوم شهر الکترونیک و شهر هوشمند قابل لمس تر و کاربردی تر از گذشته است . رشد سریع جمعیت وگسترش شهرنشینی در سراسر جهان از عوامل بسیار مهمی بوده است که متولیان امورشهری ، دولتمردان ، متخصصان و اندیشمندان را به سمت بهره مندی همه جانبه از فناوری های امور شهری سوق داده است . از خرید بلیت وسایل نقلیه تا کنترل تردد خودروها و درخواست های خدمات شهری همه وهمهوکمک بسیاری به شهروندان برای سهولت در زندگی شهری کرده است .
در این میان نقش روابط عمومی های هوشمند بعنوان رابط بین عامه و دستگاه های اجرایی و خدماتی بسیار با اهمیت است ، همچنین رسانه ها بعنوان بال دیگر پرواز ، زیرا بدون هیچ تردیدی رسانه ها و روابط عمومی های هوشمند به عنوان دوبازوی مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش هوشمند سازی شهر و شهروند دارند . یعنی می توان گفت هوشمند سازی شهر و شهروند با اطلاع رسانی بموقع شکل می گیرد که نشانگر رضایت مندی مردم است .
با این حال گسترش فناوری اطلاعات همچون ظرفیت های کم نظیر اینترنت اشیاء ، کار آمدی فناوری ها برای مردم در شهر وروستا به اثبات رسیده است . در شهر الکترونیک زمان انجام کارها ، کوتاه تر ، آسان تر ، عدالت در توزیع حقوق و خدمات مناسب تر و کنترل ونظارت بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان امکان پذیر است واین موضوع وظایف روابط عمومی ها را سنگین تر می کند .
همانطور که یک روابط عمومی هوشمند بصورت ۲۴×۷×۷ می باشد ، شهر الکترونیک و هوشمند هم در یک تعریف موجز وکاربردی ، شهری ۲۴ ساعته و شبانه روزی است که در آن علاوه بر سهولت و توزیع عادلانه و حرفه ای خدمات ، مشاغلی نیز توسعه یافته و امکان رشد و کسب کار های مبتنی بر فناوری های نوین گسترش فراوانی می یابد .
یک کارشناس ارشد روابط عمومی ورسانه درخصوص آثار ناشی از عدم ایجاد شهرالکترونیک می گوید : سه مورد مهم دراین زمینه را می توان به افزایش شکاف دیجیتالی ، متحمل شدن هزینه فرصت و افزایش شکاف شکاف بین انتظارات مردم و توانا ئیهای دولت است .
بهمن توکلی فرد گفت : بررسی هرسه مورد فوق در حوصله این گزارش تیست و فقط توضیحی در مورد بند یک یعنی ” شکاف دیجیتالی ” بدهم که ، بزرگترین تهدید از سوی فناوری ارتباطات و اطلاعات برای جهان امروز است .
وی افزود : پیش از آنکه به شکاف دیجیتالی بپردازیم ابتدا می بایست به جهانی شدن توجه کنیم ” جهانی سازی ” یا (globalitazion ) بقول انگلیسی ها ، و ” جهانی شدن ” به نظر اکثر نویسندگان نتیجه منطقی تبدلیل شدن جهان چند پاره گذشته به دهکده جهانی است که در اثر چیره گی فناوری های ارتباطی بر فاصله های زمانی ومکانی و فرهنگی حاصل آمده است .
این کارشناس ارشد روابط عمومی ورسانه اظهار داشت : بهر حال در شهر هوشمند و دولت الکترونیک تامین امنیت برای سرمایه گذاران ، رشد و تکامل فن آوری های نوین ، تغییر انتظارات شهروندان ، نیاز سیستمی سایر علوم به ICT و وسیله ای لازم جهت ایجاد بستر مناسب دستیابی به برنامه های نوین است . که باید هم روابط عمومی هوشمند و هم شهروند آنلاین همزمان با همکاری رسانه ها در پیشبرد این مهم گام بردارند .
بهمین جهت زمینه سازی برای ظهور استعدادهای جوانان و متخصصان و پررنگ شدن ثروت آفرینی ، حفظ و ارتقاء محیط زیست و تعامل بیشتر جامعه و محیط زیست از مزایای دیگر شهر هوشمنداست که بالا بردن شاخص های هر بخش را نیز در پی دارد و یک روابط عمومی هوشمند می تواند با کمک رسانه ها در سرعت بخشیدن به این مهم گام اساسی بردارد و مسئولیت اجتماعی اش را نیز خوب ایفا نماید .
درپایان می توان گفت یک روابط عمومی هوشمند یعنی اینکه بتواند :
۱ – کارکردهاو ویژگی های ابزار هاو رسانه های نوین را بخوبی بشناسد .
۲- پیام اثر گذار رسانه ای را برای مخاطب خاص طراحی و تدوین کند .
۳ – نیاز اطلاعاتی مخاطب را بخوبی بشناسد و بفکر تسهیل فرایند ارتباط مخاطب با سازمان باشد و سطح درک و توانمندی مخاطب را تشخیص بدهد وبر این اساس اطلاعات و پیام ها را انتشار بدهد .

امید است این موضوع در کانون توجه مسئولین مربوطه قرار وبا داشتن شهر الکترونیک و روابط عمومی آنلاین و شهروند هوشمند امکان بیشتر عدالت اجتماعی را مهیا سازیم .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.