تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 14075

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند به گزارش دنیای اسرار-فاطمه سعیدپور:امروزه با گسترش فناوری وزیرساخت های ارتباطی مفهوم شهر الکترونیک و شهر هوشمند قابل لمس تر و کاربردی تر از گذشته است . رشد سریع جمعیت وگسترش شهرنشینی در سراسر جهان از عوامل بسیار مهمی بوده است که متولیان امورشهری ، دولتمردان ، متخصصان و

Print Friendly, PDF & Email

شهروشهروند الکترونیک ، روابط عمومی هوشمند

به گزارش دنیای اسرار-فاطمه سعیدپور:امروزه با گسترش فناوری وزیرساخت های ارتباطی مفهوم شهر الکترونیک و شهر هوشمند قابل لمس تر و کاربردی تر از گذشته است . رشد سریع جمعیت وگسترش شهرنشینی در سراسر جهان از عوامل بسیار مهمی بوده است که متولیان امورشهری ، دولتمردان ، متخصصان و اندیشمندان را به سمت بهره مندی همه جانبه از فناوری های امور شهری سوق داده است . از خرید بلیت وسایل نقلیه تا کنترل تردد خودروها و درخواست های خدمات شهری همه وهمهوکمک بسیاری به شهروندان برای سهولت در زندگی شهری کرده است .
در این میان نقش روابط عمومی های هوشمند بعنوان رابط بین عامه و دستگاه های اجرایی و خدماتی بسیار با اهمیت است ، همچنین رسانه ها بعنوان بال دیگر پرواز ، زیرا بدون هیچ تردیدی رسانه ها و روابط عمومی های هوشمند به عنوان دوبازوی مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش هوشمند سازی شهر و شهروند دارند . یعنی می توان گفت هوشمند سازی شهر و شهروند با اطلاع رسانی بموقع شکل می گیرد که نشانگر رضایت مندی مردم است .
با این حال گسترش فناوری اطلاعات همچون ظرفیت های کم نظیر اینترنت اشیاء ، کار آمدی فناوری ها برای مردم در شهر وروستا به اثبات رسیده است . در شهر الکترونیک زمان انجام کارها ، کوتاه تر ، آسان تر ، عدالت در توزیع حقوق و خدمات مناسب تر و کنترل ونظارت بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان امکان پذیر است واین موضوع وظایف روابط عمومی ها را سنگین تر می کند .
همانطور که یک روابط عمومی هوشمند بصورت ۲۴×۷×۷ می باشد ، شهر الکترونیک و هوشمند هم در یک تعریف موجز وکاربردی ، شهری ۲۴ ساعته و شبانه روزی است که در آن علاوه بر سهولت و توزیع عادلانه و حرفه ای خدمات ، مشاغلی نیز توسعه یافته و امکان رشد و کسب کار های مبتنی بر فناوری های نوین گسترش فراوانی می یابد .
یک کارشناس ارشد روابط عمومی ورسانه درخصوص آثار ناشی از عدم ایجاد شهرالکترونیک می گوید : سه مورد مهم دراین زمینه را می توان به افزایش شکاف دیجیتالی ، متحمل شدن هزینه فرصت و افزایش شکاف شکاف بین انتظارات مردم و توانا ئیهای دولت است .
بهمن توکلی فرد گفت : بررسی هرسه مورد فوق در حوصله این گزارش تیست و فقط توضیحی در مورد بند یک یعنی ” شکاف دیجیتالی ” بدهم که ، بزرگترین تهدید از سوی فناوری ارتباطات و اطلاعات برای جهان امروز است .
وی افزود : پیش از آنکه به شکاف دیجیتالی بپردازیم ابتدا می بایست به جهانی شدن توجه کنیم ” جهانی سازی ” یا (globalitazion ) بقول انگلیسی ها ، و ” جهانی شدن ” به نظر اکثر نویسندگان نتیجه منطقی تبدلیل شدن جهان چند پاره گذشته به دهکده جهانی است که در اثر چیره گی فناوری های ارتباطی بر فاصله های زمانی ومکانی و فرهنگی حاصل آمده است .
این کارشناس ارشد روابط عمومی ورسانه اظهار داشت : بهر حال در شهر هوشمند و دولت الکترونیک تامین امنیت برای سرمایه گذاران ، رشد و تکامل فن آوری های نوین ، تغییر انتظارات شهروندان ، نیاز سیستمی سایر علوم به ICT و وسیله ای لازم جهت ایجاد بستر مناسب دستیابی به برنامه های نوین است . که باید هم روابط عمومی هوشمند و هم شهروند آنلاین همزمان با همکاری رسانه ها در پیشبرد این مهم گام بردارند .
بهمین جهت زمینه سازی برای ظهور استعدادهای جوانان و متخصصان و پررنگ شدن ثروت آفرینی ، حفظ و ارتقاء محیط زیست و تعامل بیشتر جامعه و محیط زیست از مزایای دیگر شهر هوشمنداست که بالا بردن شاخص های هر بخش را نیز در پی دارد و یک روابط عمومی هوشمند می تواند با کمک رسانه ها در سرعت بخشیدن به این مهم گام اساسی بردارد و مسئولیت اجتماعی اش را نیز خوب ایفا نماید .
درپایان می توان گفت یک روابط عمومی هوشمند یعنی اینکه بتواند :
۱ – کارکردهاو ویژگی های ابزار هاو رسانه های نوین را بخوبی بشناسد .
۲- پیام اثر گذار رسانه ای را برای مخاطب خاص طراحی و تدوین کند .
۳ – نیاز اطلاعاتی مخاطب را بخوبی بشناسد و بفکر تسهیل فرایند ارتباط مخاطب با سازمان باشد و سطح درک و توانمندی مخاطب را تشخیص بدهد وبر این اساس اطلاعات و پیام ها را انتشار بدهد .

امید است این موضوع در کانون توجه مسئولین مربوطه قرار وبا داشتن شهر الکترونیک و روابط عمومی آنلاین و شهروند هوشمند امکان بیشتر عدالت اجتماعی را مهیا سازیم .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان