تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 14377

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

رییس دیوانعالی کشور: «یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است» رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه به اصفهان آمدند. به گزارش دنیای اسرار: رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه در بدو ورود به اصفهان با حضور در گلستان شهدا و قرائت فاتحه، مزار شهدای دفاع مقدس را زیارت کرده

Print Friendly, PDF & Email

رییس دیوانعالی کشور:

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه به اصفهان آمدند.

به گزارش دنیای اسرار: رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه در بدو ورود به اصفهان با حضور در گلستان شهدا و قرائت فاتحه، مزار شهدای دفاع مقدس را زیارت کرده و پس از آن در مسجد الغفور اصفهان در جمع مردم، حاضر و با برگزاری ملاقات عمومی از نزدیک با مردم دیدار و به سؤالات آنها پاسخ گفتند.

حجتالاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم هدف از سفر به اصفهان را عرض خداقوت به همکارانش در دادگستری اصفهان اعلام و بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است و در برنامه ها و سیاست های مسؤولان عالی این قوه کاهش آن در دستور کار جدی قرار گرفته است.

ایشان افزود: یکی از راهکارهای مؤثر در این راستا آن است که متولیان فرهنگ جامعه و حقوقدانان به میدان آمده و با ارشادات و راهنمایی های لازم برای مردم در مجامع مختلف باعث ارتقای سطح آگاهی های عمومی در زمینه های مختلف اجتماعی شده و زمینه ساز کاهش مراجعات به دادگستری ها شوند.

وی توجه به قسط و عدل را از دیگر مباحث مهم دانست و بیان داشت: بر اساس توصیه قرآنی که خداوند عامه مؤمنان را به برقراری قسط و عدل در زندگی دعوت نموده است ضروریست همگان قائل به قسط و رعایت اخلاق حسنه در زندگی شوند و در این صورت است که می توان شاهد کاهش آمار ورودی به محاکم و دادگستری ها باشیم.

رییس دیوانعالی کشور در حاشیه این سفر در جمع قضات محاکم تجدیدنظر استان بر دقت و سرعت درتحریر و نگارش آراء از تمامی جهات، تأکید و خاطرنشان ساخت: رأی دادگاه هایتجدیدنظر یک رأی عالی محسوب می شود و باید قضات شریف این محاکم ضمن احقاق حق، آرایسلیس، گویا و جامع صادر نمایند که هم از اتقان بالا برخوردار باشد و هم دارای جنبهآموزشی باشد تا راهنمای قضات بدوی و حتی قابل استفاده و بهره برداری آموزشی دردانشگاه ها و برای کارآموزان قضایی باشد.

گفتنی است در پایان این سفر رییس دیوانعالی کشور از آسایشگاه جانبازان استان اصفهان بازدید و ضمن دعای خیر، از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی برای غیورمردان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.