تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 14377

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

رییس دیوانعالی کشور: «یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است» رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه به اصفهان آمدند. به گزارش دنیای اسرار: رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه در بدو ورود به اصفهان با حضور در گلستان شهدا و قرائت فاتحه، مزار شهدای دفاع مقدس را زیارت کرده

Print Friendly, PDF & Email

رییس دیوانعالی کشور:

«یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است»

رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه به اصفهان آمدند.

به گزارش دنیای اسرار: رییس دیوانعالی کشور و هیأت همراه در بدو ورود به اصفهان با حضور در گلستان شهدا و قرائت فاتحه، مزار شهدای دفاع مقدس را زیارت کرده و پس از آن در مسجد الغفور اصفهان در جمع مردم، حاضر و با برگزاری ملاقات عمومی از نزدیک با مردم دیدار و به سؤالات آنها پاسخ گفتند.

حجتالاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم هدف از سفر به اصفهان را عرض خداقوت به همکارانش در دادگستری اصفهان اعلام و بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است و در برنامه ها و سیاست های مسؤولان عالی این قوه کاهش آن در دستور کار جدی قرار گرفته است.

ایشان افزود: یکی از راهکارهای مؤثر در این راستا آن است که متولیان فرهنگ جامعه و حقوقدانان به میدان آمده و با ارشادات و راهنمایی های لازم برای مردم در مجامع مختلف باعث ارتقای سطح آگاهی های عمومی در زمینه های مختلف اجتماعی شده و زمینه ساز کاهش مراجعات به دادگستری ها شوند.

وی توجه به قسط و عدل را از دیگر مباحث مهم دانست و بیان داشت: بر اساس توصیه قرآنی که خداوند عامه مؤمنان را به برقراری قسط و عدل در زندگی دعوت نموده است ضروریست همگان قائل به قسط و رعایت اخلاق حسنه در زندگی شوند و در این صورت است که می توان شاهد کاهش آمار ورودی به محاکم و دادگستری ها باشیم.

رییس دیوانعالی کشور در حاشیه این سفر در جمع قضات محاکم تجدیدنظر استان بر دقت و سرعت درتحریر و نگارش آراء از تمامی جهات، تأکید و خاطرنشان ساخت: رأی دادگاه هایتجدیدنظر یک رأی عالی محسوب می شود و باید قضات شریف این محاکم ضمن احقاق حق، آرایسلیس، گویا و جامع صادر نمایند که هم از اتقان بالا برخوردار باشد و هم دارای جنبهآموزشی باشد تا راهنمای قضات بدوی و حتی قابل استفاده و بهره برداری آموزشی دردانشگاه ها و برای کارآموزان قضایی باشد.

گفتنی است در پایان این سفر رییس دیوانعالی کشور از آسایشگاه جانبازان استان اصفهان بازدید و ضمن دعای خیر، از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی برای غیورمردان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان