تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر : 15052

باید چاره‌ای برای رفع چالش‌ آب در اصفهان اندیشیده شود

باید چاره‌ای برای رفع چالش‌ آب در اصفهان اندیشیده شود

باید چاره‌ای برای رفع چالش‌ آب در اصفهان اندیشیده شود به گزارش دنیای اسرار به نقل از ایرنا:مشاور عالی رییس قوه قضاییه گفت: این موضوع که سال‌ها مشکلات آب در اصفهان رفع نشد مردم را به نظام بدبین می‌کند که باید چاره‌ای برای آن توسط مسئولان پیدا شود. امین حسین رحیمی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری

Print Friendly, PDF & Email

باید چاره‌ای برای رفع چالش‌ آب در اصفهان اندیشیده شود

به گزارش دنیای اسرار به نقل از ایرنا:مشاور عالی رییس قوه قضاییه گفت: این موضوع که سال‌ها مشکلات آب در اصفهان رفع نشد مردم را به نظام بدبین می‌کند که باید چاره‌ای برای آن توسط مسئولان پیدا شود.

امین حسین رحیمی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری چادگان افزود: در جریان مشکلات آب بین ۲ استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستم، واقعیت این است که اصل این موضوع را دولت و وزارت نیرو باید حل کند.

وی اضافه کرد: برغم اینکه در ظاهر این مساله به قوه قضاییه مربوط نمی‌شود اما مسئولان منطقه شرحی بر این چالش بنویسند و ابعاد این موضوع را توضیح دهند که به ریاست این قوه منتقل کنیم تا برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه اظهارداشت: اگر این مشکل حل نشود ممکن است مسائلی ایجاد شود کما اینکه تا اکنون مشکلاتی به دنبال داشته است.

رحیمی با بیان اینکه دولت به طور یقین می‌خواهد که چالش‌های بخش آب حل شود، افزود: ممکن است اراده ضعیف یا ناآگاهی در برخی مدیران دلیل استمرار این موضوع باشد.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه تصریح کرد: آب  آشامیدنی همه مردم ایران باید تامین شود ولو اینکه منبع آب در اختیار چند استان باشد، روا نیست اگر منطقه‌ای آب آشامیدنی نیاز داشت آب را به بخش صنعت بدهیم.

به گفته وی برای حل مشکلات آب در گام نخست باید مقامات قضایی ۲ استان تعامل و هم‌افزایی داشته باشند.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه  با بیان اینکه حل مشکل اراضی منابع طبیعی نیازمند اراده مدیریتی است، اظهارداشت: کارگروه رسیدگی به این موضوع باید در شهرستان فعال شود.

رحیمی افزود: اگر کسی اراضی ملی را تصرف کند به شدت با او برخورد می‌شود، موضوع اراضی کشاورزی که سند اشتباه برای آنها صادر شد نیز باید حل شود.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه، سلام حجت‌الاسلام رییسی را به مردم شهرستان چادگان ابلاغ کرد و افزود: سیاست اصلی قوه قضاییه مبارزه با فساد و مهمتر از آن پیشگیری از فساد است.

وی بیان کرد : در مرحله پیشگیری همه نهادها در همه سطوح باید اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاور عالی قوه قضائیه  با بیان اینکه کارآمدی اصل مهم برای حکومت است، افزود:  باید مراقب بود در خدمت به مردم دچار روزمرگی  نشویم.

وی افزود: حل مشکلات کشور در هم افزایی سه قوه است و رییس قوه قضاییه  به این موضوع اعتقاد دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد:  باید تلاش شود پرونده های قضایی تا جای ممکن به صلح و سازش برسد.

امام جمعه چادگان اظهارداشت: در زمان حاضر به برکت انقلاب بلوغ اجتماعی و مطالبه‌گری در مردم شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی با بیان اینکه مردم به قوه قضاییه امیدوار شدند، افزود:  اعتماد مردم در کنار اقناع عمومی و اقدام بر اساس تفکر فراجناحی پشتوانه بزرگی برای اقتدار قوه قضاییه است تا عدالت اجتماعی برقرار و فساد ریشه کن شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد مستلزم حذف و بازبینی قوانین و تبصره‌های فسادزاست.

وی استقرار دفتر ثبت اسناد و املاک در شهرستان چادگان را خواستار شد.

بنی جمالی با بیان اینکه حل بخشی از مساله آب به عهده قوه قضاییه است، افزود: در برداشت منابع آبی وحدت رویه وجود ندارد بنابراین قوه قضاییه می تواند ورود کند تا تبعیض و بی‌عدالتی به وجود نیاید.

به گفته وی موضوع آب حتی امنیتی است که اگر حل نشده باقی بماند کنترل آن دشوار می‌شود.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: اکنون بسیاری از شهرهای غرب استان  با اینکه در حوضه آبریز زاینده‌رود هستند حتی از آب آشامیدنی محروم هستند و این با عدالت سازگار نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا مشکل آب آشامیدنی روستاهای سینه کوه چادگان حل نمی‌شود، اظهارداشت: قوانین وزارت نیرو باید بازنگری شوند.

اکبر ترکی با بیان اینکه  نیازمند ورود قوه قضاییه برای رسیدگی به حق آبه‌ها راهگشا خواهد بود، افزود: در حق استان اصفهان و چهار شهرستان غرب آن  در مساله آب ظلم شده است.

فرماندار چادگان با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای تامین آب آشامیدنی شهر چادگان وجود ندارد افزود:  تنها یک خط لوله برای چهار روستا در منطقه سینه کوه  اختصاص داده شده است.

عباس توکلی با بیان اینکه اهالی چادگان در اطراف خود مناظر سد و دریاچه می بینند ولی از آن محروم هستند،  تصریح کرد: مشکل ما آب کشاورزی نیست، بلکه تامین آب آشامیدنی چالش بزرگ چادگان است،  باید پرسید چرا حقی که از منابع آب های سطحی منطقه است به مردم داده نمی‌شود.

وی به اعتبارات اخیر بخش فاضلاب در این شهرستان اشاره و بیان کرد: جای تعجب است که چرا مسئولان وقتی به مشکل آب آشامیدنی آگاهند برای اعتبارات فاضلاب سخاوت به خرج می‌دهند که البته این بودجه هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

توکلی اضافه کرد: اگر چه پیاده‌سازی شبکه فاضلاب سودمند خواهد بود اما نیاز اصلی شهرستان تامین آب آشامیدنی است.

فرماندار چادگان آب، خاک و راه را مهم‌ترین مشکلات  این شهرستان برشمرد و افزود: چنانچه این سه موضوع حل شود  به مرحله نخست صنعتی شدن نزدیک می شویم.

توکلی افزود: تعدادی از وزیران و مسئولان  روزهای فراغت خود را در دهکده زاینده رود سپری می‌کنند، در حالی که اطلاعی از مشکلات و کاستی‌های محدوده اطراف این مکان تفریحی ندارند که این موضوع  از اعتدال و عدالت به دور است.

رییس دادگستری شهرستان چادگان نیز اظهارداشت:  تلاش می کنیم رسیدگی به پرونده های قضایی  با دقت و سرعت انجام شود.

حمیدرضا غیاثی افزود: موضوع بیشتر پرونده های قضایی چادگان  املاک و منابع طبیعی است.

به گفته مسئولان امر در زمان حاضر ۷۰ روستای شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با مشکلات کمبود آب روبرو است و آب آشامیدنی ۳۰ روستا با تانکر تامین می ‌شود.

اگرچه اکنون مشکلات کیفی و کمی آب با نصب دستگاه های نیترات زدا، آبرسانی سیار و اضافه کردن چاه جدید به شبکه های آبرسانی به طور موقت برطرف شده است، اما حقیقت آن است که افت شدید منابع آبی محلی در سال های اخیر نگرانی مردم را دو چندان کرده است.

در طرح تامین آب آشامیدنی شهرستان فریدن از منابع پایدار، نیاز آب شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تا افق ۱۴۲۵ به میزان ۹.۲ میلیون متر مکعب در قالب تامین آب از منابع مختلف از جمله حوضه آبریز زاینده رود مورد تایید قرار گرفت اما هنوز اجرایی نشد، با اجرای این طرح هفت شهر و ۹۷ روستا در سطح این چهار شهرستان زیر پوشش آبرسانی پایدار در بخش آشامیدنی قرار می گیرند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.