تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 28671

۲۳۸ طرح برق رسانی دردهه مبارک فجر در اصفهان افتتاح می شود

۲۳۸ طرح برق رسانی دردهه مبارک فجر در اصفهان افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان خبرداد؛ ۲۳۸ طرح برق رسانی دردهه مبارک فجر در اصفهان افتتاح می شود   به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان  اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در دهه فجر امسال ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد تومان در شرکت توزیع برق اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان خبرداد؛ ۲۳۸ طرح برق رسانی دردهه مبارک فجر در اصفهان افتتاح می شود

 

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان  اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در دهه فجر امسال ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد تومان در شرکت توزیع برق اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق اصفهان جزو شرکت‌های هدفمند است که براساس اهداف ‌و چشم‌انداز خود در سال ۱۴۰۵حرکت می‌کند،افزود: ترویج فرهنگ بهره مندی از انرژی‌های پاک، افزایش ظرفیت و توسعه بهره برداری از ظرفیت پنل خورشیدی یکی از مهم‌ترین و کارامدترین منابع انرژی سبز، هوشمند سازی شبکه ها، حذف کابل روغنی ۵۰ ساله، کاهش خاموشی ها، کاهش مشکلات حریم خطوط و افزایش قابلیت اطمینان شبکه از جمله اهداف پروژه در دهه مبارک فجر می‌باشد.

 پیرپیران با تأکید بر اینکه اولین محور ما براساس چشم‌انداز ۱۴۰۵ کاهش خاموشی‌هاست، بیان کرد: از سال ۹۳ ساعات خاموشی‌ها به ازای هر مشترک در حوزه توزیع برق اصفهان بین۸۵۰ تا ۹۰۰ دقیقه بود که در سال ۹۹ به ۱۳۵ دقیقه رسید که با اقدامات صورت گرفته قرار است این عدد به ازای هر مشترک به ۱۲۵ دقیقه به ازای هر مشترک کاهش یابد. این میزان خاموشی‌ها جدای خاموشی‌های ناشی از شبکه تولید برق است.

وی ادامه داد: قرار است در چشم‌انداز ۱۴۰۵ خدمات این شرکت به مشترکین به‌صورت صد درصد غیرحضوری شود که اکنون ۹۷ درصد خدمات آن غیرحضوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان همچنین به کاهش تلفات برق اشاره کرد و افزود: در چشم‌انداز ۱۴۰۵ قرار است تلفات برق به کمتر از  ۵ درصد در حوزه توزیع برق برسد که در سال جاری این تلفات به زیر ۶ درصد رسیده است.

پیرپیران با اشاره به مدیریت مصرف و مصرف بهینه برق، اظهار کرد: مطابق چشم‌انداز این شرکت قرار است فاصله بین پیک برق شبکه و مصرف زمان میان باری به زیر ۳۵ درصد برسد که اکنون این عدد به ۳۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان درباره افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف اظهار کرد: ما باید خود را آماده پیک سال آینده کنیم تا تابستان سال آینده خاموشی نداشته باشیم.

به گفته پیرپیران تعداد ۵۸ دستگاه سکسیونر برای مهندسی سازی شبکه‌های برق عملیاتی شده و ۱۰۰ کیلومتر شبکه به منظور تامین برق مشترکین احداث و ۱۴۳ دستگاه پست و ترانس زمینی هوایی در این ایام تجهیز شده است.

وی افزود:شرکت توزیع برق اصفهان تاکنون ۲۹هزارو ۴۸۷ دستگاه لوازم اندازه گیری را نصب کرده و ۶۵۶ دستگاه کنتور‌های هوشمند رصد میزان مصرف مشترکان برق را محقق کرده که با ایجاد زیر ساخت‌ها و بومی نمودن فرآیند‌های آن به درستی شکل گرفته است که در، نهایت به مدیریت بار شبکه می‌انجامد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره سرقت سیم شبکه‌های توزیع برق افزود: شرکت توزیع برق اصفهان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه دارد که غالب آن مسی است و با توجه به افزایش قیمت مس در سال‌های اخیر، انگیزه سارقان برای سرقت را بالا برده است.

پیرپیران گفت: برای کاهش سرقت سیم شبکه‌های برق اقداماتی تدبیر شده است ،در حال حاضر ۷ هزار کیلومتر شبکه مسی برق داریم که نیمی آن تبدیل به شبکه خودنگهدار شده و قرار است تا سه سال آینده این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان راهکار دیگر جلوگیری از سرقت کابل‌های مسی برق را هماهنگی با نیروی انتظامی و همچنین نصب دستگاه ضدسرقت بر روی دستگاه ترانسفورماتور دانست وگفت: این اقدام نیازمند اعتبار سنگینی است که در برنامه زمانی سه ساله انجام خواهد شد.

 به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تعداد ۱۸۰سامانه برق خورشیدی با مجموع ظرفیت معادل ۲۴۰۰ وات با ظرفیت‌های متغیر ۱ تا ۱۵۰ کیلو واتی در قالب طرح‌ها و شرایط مختلف نصب و در حال بهره برداری می‌باشد و انرژی تولیدی آن‌ها بخشی از نیاز مصرف شبکه برق اصفهان راتامین می‌کند و علاوه بر ظرفیت‌های فوق نیروگاه ۱۰ مگاوایتی غدیر نیز در مجاورت شهرک صنعتی جرقویه نصب و در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان درباره نقش ماینرها در افزایش مصرف برق اصفهان، گفت: هر فردی که ماینر غیرمجاز دارد به مراجع قضایی معرفی و تمام تجهیزات آنها ضبط می‌شودهمچنین مشترکین برقی که منزل و یا کارگاه خود را اجاره می‌دهد برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز ماینرها در ملک خود باید نسبت به بررسی مصرف ماهیانه برق خود اقدام کند.

 در ادامه این نشست ،معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ۳۴ درصد مشترکین اصفهان پرمصرف هستند و ۶۶ درصد آنها پایین‌تر از الگو مصرف برق دارند و به‌طور قطع آنها تغییر تعرفه برق ندارند. البته تعرفه برق ۳۴ درصد مشترکین پرمصرف به‌صورت پلکانی دسته‌بندی می‌شود.

مهرداد جنتیان با اشاره به خدمات غیرحضوری این شرکت، اظهار کرد: شرکت توزیع برق اصفهان با راه‌اندازی سامانه سمیع و شماره ۱۵۲۱ از ۷ صبح تا ۹ شب خدمات فروش و پس از فروش را به‌صورت غیرحضوری به تمام مشترکین خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: خدمات غیرحضوری باعث کم شدن یک میلیون تردد شهری در ماه و کاهش سه میلیون لیتر ذخیره سوخت و صرفه‌جویی و حذف ۱۰۰ هزار برگ کاغذ شده است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان اضافه کرد: سامانه بصیر نیز با نظارت بر تمام فرایندهای این شرکت، باعث سلامت اداری خواهد شد.

وی ادامه داد: آمار وصول‌ مطالبات این شرکت ۹۶ درصد نسبت به سال گذشته یک درصد بیشتر شده است.

جنتیان در ادامه درباره افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف، اظهار کرد: مطابق مصوبه بند ی تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۰ یارانه برق مشترکین پرمصرف حذف شده است.

وی تأکید کرد: هدف این طرح توزیع عادلانه یارانه تأمین برق مشترکین و هدایت مشترکین پرمصرف به خوش مصرف است.

وی با بیان اینکه الگوی مشترکین برق در ایام گرم خرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات و در بقیه ایام سال ۲۰۰ کیلووات است، گفت: به‌طورقطع برای مشترکینی که در این الگو مصرف برق دارند، تغییر تعرفه برق نداریم.

جنتیان اضافه کرد: تعرفه‌های پلکانی برق نیز در بخش تجاری و سایر بخش‌ها حذف شده و تعرفه آنها در میان بار یک برابر، اوج بار سه برابر و تعرفه تامین برق در کم باری ۲۵ صدم است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچیگ شرکت توزیع برق اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از شاخص‌های شرکت توزیع برق کاهش زمان خاموشی‌هاست، اظهار کرد: شرکت توزیع برق با برنامه‌ریزی دقیق این کار را پیش می‌برد و باید از ابرازها و فناوری‌های جدید بهره برد که نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی است.

حمیدرضا آقایی افزود: حدود ۸۵ درصد پروژه‌های شرکت توزیع برق به‌صورت خط گرم اجرا می‌شود که منجر شده کار، بدون هیچ‌گونه خاموشی برای مشترکین انجام شود، همچنین استفاده از قطع کننده و کلیدهایی بر روی تأسیسات و … منجر به کاهش خاموشی‌ها می‌شود.

وی افزود: از دیگر اقدامات کاهش خاموشی‌ها، نصب کلیدهای هوشمند بر روی شبکه است که از سال ۹۳ تاکنون به ۸۰۰ کلید رسیده و از مرکز دیسپاچینگ تمام کلیدها را قطع و وصل می‌کنیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچیگ شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه شبکه توزیع برق نیازمند تعمیر نگهداری است، گفت: این تعمیرات مکان‌‍محور و دیجیتال است و عیوب بازدید به‌صورت دیجیتال و از طریق تبلت بررسی، شناسایی و در نهایت برطرف می‌شود.

به گفته آقایی، از طریق سامانه سپاد نیز افت ولت شبکه پیش از اطلاع مردم تشخیص داده می‌شود و ما جهت رفع عیوب اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون برای خاموشی‌های خواسته و ناخواسته، ۱۰ دستگاه دیزل ژنراتور خریداری و استفاده کرده‌ایم، همچنین در هریک از مناطق شرکت توزیع برق اصفهان اکیپ‌های عملیاتی مستقر هستند که در صورت هرگونه عیب و ایراد در شبکه، نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچیگ شرکت توزیع برق اصفهان گفت: در حال حاضر میزان خاموشی‌ها در اصفهان به ازای هر مشترک ۱۲۵ دقیقه است که در چشم‌انداز ۱۴۰۵ این عدد به زیر ۳۰ دقیقه خواهد رسید.

مدیر دفتر مدریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۵۰ مشترک بخش خانگی اصفهان معادل ۳۵ درصد مصرف برق را دارند که از این تعداد ۶۴ درصد مشترکین اصفهان مطابق الگو مصرف و ۳۶ درصد مشترکین خانگی پرمصرف هستند.

مرسل صالحی تأکید کرد: برای فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف برق، همواره پیام‌هایی را به مشترکین ارسال و وضعیت مصرف برق آنها را مشخص می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همواره اگر توازن بین تولید و مصرف برق نداشته باشیم، شاهد خاموشی می‌شویم،  اظهار کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ خاموشی نداشتیم، اما در تابستان سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم توازن بین تولید و مصرف برق، حدود ۱۶ درصد خاموشی داشتیم و پیک مصرف برق اصفهان ۲۲ تیرماه امسال به ۱۲۴۹ مگاوات رسید.

 مدیر دفتر مدریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان درباره مدیریت مصرف برق در تمام ادارات، اظهار کرد: در حال حاضر با بررسی میزان مصرف برق ادارات به تمام آنها در اصفهان برچسب انرژی داده شده و البته هنوز بیشتر بانک‌ها برچسب انرژی دریافت نکرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مصرف برق ادارات به‌صورت برخط بررسی می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۱۸ کنتور برق ادارات و بانک‌ها هوشمند به‌صورت برخط بررسی می‌شوند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.