تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر : 19456

گرما رکورد مصرف برق در آذربایجان غربی را شکست/رشد ۷.۳درصدی مصرف

گرما رکورد مصرف برق در آذربایجان غربی را شکست/رشد ۷.۳درصدی مصرف

ارومیه- مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از افزایش ۷.۳ درصدی مصرف برق و رکورد مصرف در پی گرم شدن هوا خبر داد. به گزارش دنیای اسرار-به نقل از مهر،اکبر حسن بگلو در گفتگوبا بیان اینکه با گرم‌تر شدن دمای هوا، رکورد مصرف برق آذربایجان غربی شکسته شد و از مرز هزار و ۷۵ مگاوات

Print Friendly, PDF & Email

ارومیه- مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از افزایش ۷.۳ درصدی مصرف برق و رکورد مصرف در پی گرم شدن هوا خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار-به نقل از مهر،اکبر حسن بگلو در گفتگوبا بیان اینکه با گرم‌تر شدن دمای هوا، رکورد مصرف برق آذربایجان غربی شکسته شد و از مرز هزار و ۷۵ مگاوات فراتر رفت افزود: این میزان مصرف برق از ابتدای سال تاکنون بی‌سابقه بوده و با ۷.۳ درصد رشد رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با توجه به افزایش مصرف در شبکه سراسری، برای اینکه از افزایش پیک هم زمان جلوگیری کند برنامه‌های مدیریت مصرف را از ساعت ۱۲ الی ۱۶ اجرایی کرد ادامه داد: در کل کشور نیز تاکنون بیشترین مصرف برق در روز شنبه ۲۸ تیرماه با ۵۸ هزار و ۶۱۷ مگاوات اتفاق افتاده بود و یکشنبه ۲۹ تیرماه نیز کل مصرف برق در زمان پیک بار در سطح کشور به ۵۸ هزار و ۲۵۲ مگاوات رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: پیک مصرف برق در آذربایجان غربی سال گذشته در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه اتفاق افتاد و با توجه به افزایش دمای هوا در زمان‌های پیک بار تنها راه جلوگیری از اعمال اضطراری بار مدیریت مصرف و همراهی مردم استان با مجموعه صنعت برق استان است.

وی با اشاره به مصرف برق در حوزه کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر ۱.۷ درصد از مشترکان برق مربوط به حوزه کشاورزی است و این تعداد مشترک سالیانه ۲۳ درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

حسن بگلو با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان همکار پیک سایی، خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و گفت: برای کشاورزانی که مصرف خود را در زمان پیک بار مدیریت کنند پاداش‌هایی در نظر گرفته است به این صورت که با همکاری ۴ ساعته کشاورزان و خاموش‌کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف که شامل ۱۲ الی ۱۶ بعد از ظهر است، ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

وی از پرداخت پاداش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این شرکت به کشاورزان همکار پیک سایی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: مشترکین کشاورزی همکار سال گذشته رقمی حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند که شاید در نگاه اول رقم آن کم به نظر برسد اما با توجه به اینکه قیمت برق واگذارشده به کشاورزان نیز رقم بسیار ناچیزی است در مقایسه با سایر حوزه‌ها، اگر این رقم در حوزه خانگی محاسبه شود چندین برابر پاداش را شامل می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.