تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 15340

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است. به گزارش دنیای اسرار:داریوش وکیلی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس

Print Friendly, PDF & Email

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است.

به گزارش دنیای اسرار:داریوش وکیلی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی دو رسالت مهم را بر عهده دارد اظهار کرد: اولین رسالت این سازمان وظیفه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها است که بر همین اساس اولویت ما در این بخش در بحث درمان است.
وی در ادامه افزود: احیاء و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا رسالت دوم این مجموعه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به حماسه بزرگ روز ۲۵ آبان تشریح کرد: در این روز پیکر ۳۷۰ شهید تشییع شد و ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است.
به گفته وی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان تصمیم دارد تا با رویکرد رسانه‌ای به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت با نگاهی به ۲۵ آبان ماه یعنی سالروز حماسه مرم اصفهان بپردازد و از همین رو برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه روز بیست و پنجم انجام‌ شده است.
وکیلی با اشاره به اینکه جشنواره در ۴ بخش حرفه‌ای، فضای مجازی، بخش ویژه، بخش مردمی برگزار خواهد شد گفت: بزرگداشت و تبیین روز ۲۵ آبان به‌ عنوان روز ایثار و شهادت، کمک به ارتقا کمی و کیفی آثار تولیدی در رسانه‌های محلی مرتبط با موضوعات جشنواره و همچنین تحکیم پایه‌های وحدت، همدلی و همکاری رسانه‌ای، شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای استان در حوزه ایثار و شهادت و تقویت تعامل بین رسانه‌ها با نهادهای مرتبط ایثار و شهادت ازجمله برنامه‌ای پیش روی این جشنواره است.
وی در خصوص بخش حرفه‌ای جشنواره افزود: بخش حرفه‌ای جشنواره شامل سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی و توصیفی)، خبر، تیتر، عکس (خبری و گزارش تصویری) و فیلم کوتاه است که علاقه‌مندان مجاز به شرکت در۳ بخش و ارسال۳ اثر در هر بخش هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در خصوص بخش فضای مجازی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را در قالب رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزار رایانه‌ای (اپلیکیشن، لوح فشرده، بازی) ، تارنماها و یا محتواهای دیجیتالی (وب سایت، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافی، موشن گرافی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند در این بخش نیر مانند بخش حرفه‌ای شرکت‌کنندگان مجاز به شرکت در ۳ بخش و هر بخش ۳اثر هستند.
وی موضوع مربوط به بخش ویژه را اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به ۲۵ آبان عنوان و تشریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی و با نگاهی آزاد به ظرفیت‌های گسترده حوزه ایثار و شهادت، مورد ارزیابی قرار دهند.
وکیلی در ادامه افزود: بخش آخر، بخش مردمی بوده که شامل فراخوان ارسال عکس، فیلم کوتاه در هر ۳بخش حوزه فضای مجازی بدون محدودیت ارسال آثار اما در راستا حوزه ایثار و شهادت و روز۲۵ آبان است.
وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را در اسفندماه عنوان و اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به نفر اول، تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد، و‌به نفرات دو و سوم علاوه بر تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر به ترتیب مبلع ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و ۱میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.