تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 15340

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است. به گزارش دنیای اسرار:داریوش وکیلی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس

Print Friendly, PDF & Email

۲۵ آبان روز ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است.

به گزارش دنیای اسرار:داریوش وکیلی در نشست خبری نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای روز بیست و پنجم با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی دو رسالت مهم را بر عهده دارد اظهار کرد: اولین رسالت این سازمان وظیفه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها است که بر همین اساس اولویت ما در این بخش در بحث درمان است.
وی در ادامه افزود: احیاء و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا رسالت دوم این مجموعه است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به حماسه بزرگ روز ۲۵ آبان تشریح کرد: در این روز پیکر ۳۷۰ شهید تشییع شد و ۲۵ آبان نماد وفاداری، حماسه و ایثار مردم اصفهان است.
به گفته وی بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان تصمیم دارد تا با رویکرد رسانه‌ای به بررسی نقش و جایگاه مردم و رزمندگان استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و مدافعان امنیت با نگاهی به ۲۵ آبان ماه یعنی سالروز حماسه مرم اصفهان بپردازد و از همین رو برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه روز بیست و پنجم انجام‌ شده است.
وکیلی با اشاره به اینکه جشنواره در ۴ بخش حرفه‌ای، فضای مجازی، بخش ویژه، بخش مردمی برگزار خواهد شد گفت: بزرگداشت و تبیین روز ۲۵ آبان به‌ عنوان روز ایثار و شهادت، کمک به ارتقا کمی و کیفی آثار تولیدی در رسانه‌های محلی مرتبط با موضوعات جشنواره و همچنین تحکیم پایه‌های وحدت، همدلی و همکاری رسانه‌ای، شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای استان در حوزه ایثار و شهادت و تقویت تعامل بین رسانه‌ها با نهادهای مرتبط ایثار و شهادت ازجمله برنامه‌ای پیش روی این جشنواره است.
وی در خصوص بخش حرفه‌ای جشنواره افزود: بخش حرفه‌ای جشنواره شامل سرمقاله، مصاحبه، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی و توصیفی)، خبر، تیتر، عکس (خبری و گزارش تصویری) و فیلم کوتاه است که علاقه‌مندان مجاز به شرکت در۳ بخش و ارسال۳ اثر در هر بخش هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در خصوص بخش فضای مجازی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را در قالب رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزار رایانه‌ای (اپلیکیشن، لوح فشرده، بازی) ، تارنماها و یا محتواهای دیجیتالی (وب سایت، وبلاگ، پادکست، اینفوگرافی، موشن گرافی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند در این بخش نیر مانند بخش حرفه‌ای شرکت‌کنندگان مجاز به شرکت در ۳ بخش و هر بخش ۳اثر هستند.
وی موضوع مربوط به بخش ویژه را اصفهان، ایثار و شهادت با نگاه ویژه به ۲۵ آبان عنوان و تشریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی و با نگاهی آزاد به ظرفیت‌های گسترده حوزه ایثار و شهادت، مورد ارزیابی قرار دهند.
وکیلی در ادامه افزود: بخش آخر، بخش مردمی بوده که شامل فراخوان ارسال عکس، فیلم کوتاه در هر ۳بخش حوزه فضای مجازی بدون محدودیت ارسال آثار اما در راستا حوزه ایثار و شهادت و روز۲۵ آبان است.
وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را در اسفندماه عنوان و اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به نفر اول، تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد، و‌به نفرات دو و سوم علاوه بر تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر به ترتیب مبلع ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و ۱میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان