تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۳۱
کد خبر : 15366

اصفهان – تهران در۸۰ دقیقه

اصفهان – تهران در۸۰ دقیقه

اصفهان – تهران در۸۰ دقیقه به گزارش دنیای اسرار:در هفته پژوهش نشست خبری مدیر منطقه ای مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با تشریح اقدامات انجام شده استان در حوزه حمل و نقل برگزار شد. مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تشریح اقدامات توسعه‌ای راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قرار گرفتن

Print Friendly, PDF & Email

اصفهان – تهران در۸۰ دقیقه

به گزارش دنیای اسرار:در هفته پژوهش نشست خبری مدیر منطقه ای مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با تشریح اقدامات انجام شده استان در حوزه حمل و نقل برگزار شد.

مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تشریح اقدامات توسعه‌ای راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: قرار گرفتن اصفهان در چهار راه حمل و نقل کشور و دارا بودن رتبه اول حمل بار و مسافر می تواند نقش عمده و موثری در حمل و نقل کشور داشته باشد.
حسین حجتی با اشاره به تغییر نگرش های شهرسازی کشور به سمت شهرسازی ریل پایه، این جهت گیری را به عنوان یک سیاست کلان و راهبردی در استان اصفهان دانست.
وی در تشریح اقدامات کلان در سطح استان ،پروژه های در دست اقدام و همچنین پیش روی اصفهان در حوزه حمل و نقل اظهار داشت : توسعه فرودگاه اصفهان، کنار گذر غرب از میدان کرکوند به جاده اصفهان شیراز، قطار حومه ای اصفهان-نجف آباد، قطار حومه ای اصفهان-شاهین شهر، قطار حومه ای اصفهان-فولادشهر-مبارکه-مجلسی، تبدیل ایستگاه راه آهن اصفهان به ایستگاه چند گانه، خط راه آهن اصفهان- اهواز به طول ۴۶۰ کیلومتر، خط راه آهن اصفهان- داران- گلپایگان -خمین-اراک به طول ۳۲۰ کیلومتر، پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد به طول ۸۴ کیلومتر ساخته شده که در حال بهره برداری است.

در ادامه مدیر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر لزوم فرهنگ سازی، ایجاد زیرساخت ها و دسترسی و تاکید بر استفاده از حمل و نقل عمومی در راستای توسعه پایدار شهری تاکید کرد.

حجتی در ادامه توضیحاتش درباره پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران گفت:سرعت این قطار  ۳۱۰ کیلومتر در ساعت است که با بهره برداری از آن مسیر اصفهان تا تهران که ۴۲۰ کیلومترمی باشددر مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه طی خواهد شد ویکی از مشکلات این پروژه  نبود سرمایه کافی است.

وی با بیان اینکه آخرین اثر فرونشست زمین در قالب ترک ها و شکاف ها نمایان می شود، گفت: در قانون مدیریت بحران بحث مطالعات و شناسایی گسل های شهرها به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی سپرده شده، از سوی دیگر متولیان فرونشست مشخص شده اند.

حجتی افزود: طبق مطالعات رادارسنجی میزان فرونشست از طریق سنجش از راه دور و ماهواره انجام می شود و بعد از آن طریق چاه های پیزومتری سنجش و میزان افت سطح آب های زیرزمینی مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه در مطالعات کلان، اصفهان شهری مقاوم به زلزله است، تصریح کرد: اما اگر فرونشست رخ داد حتی ساختمانی که مقاوم به زلزله ۸ ریشتری باشد از فرونشست در امان نخواند ماند و زلزله ۳ ریشتری نیز برای آن مخرب خواهد بود.

مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تاکید بر اینکه فرونشست زمین، زلزله ای خاموش است، تصریح کرد: اگر فرونشست رخ داد هیچ راهکاری برای مقابله با آن نمی توان انجام داد بلکه اکنون با برخی اقدامات تنها می توانیم این پدیده را به تعویق بیندازیم

به گفته مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی، احیای میزان آب سفره های زیرزمینی، دور شدن ساخت و ساز از مناطق مستعد فرونشست و مقابله با توسعه شهر در این مناطق می تواند اثرات فرونشست را به تعویق بیندازد.

وی گفت:  مطابق مطالعات انجام شده متوسط فرونشست زمین در برخی مناطق اصفهان در سال ۱۷ سانتیمتر است.

خبرنگار:علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.