تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 15748

اخلاق آب در تمدن ایران را برای جهانیان بازگو می کنیم

اخلاق آب در تمدن ایران را برای جهانیان بازگو می کنیم

اخلاق آب در تمدن ایران را برای جهانیان بازگو می کنیم به گزارش دنیای اسرار:دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه علاوه بر اهمیت مساله آب، امروز مساله اخلاق آب نیز اهمیت دارد، اظهارکرد: ما در تاریخ و تمدن کهن ایرانی سخنان شنیدنی در حوزه اخلاق آب داریم که برای جهان غرب بازگو خواهیم

Print Friendly, PDF & Email

اخلاق آب در تمدن ایران را برای جهانیان بازگو می کنیم

به گزارش دنیای اسرار:دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه علاوه بر اهمیت مساله آب، امروز مساله اخلاق آب نیز اهمیت دارد، اظهارکرد: ما در تاریخ و تمدن کهن ایرانی سخنان شنیدنی در حوزه اخلاق آب داریم که برای جهان غرب بازگو خواهیم کرد.
حجت الله ایوبی در افتتاحیه اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب با بیان اینکه سال گذشته وقتی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان درباره این طرح صحبت می کردیم باور نمی کردیم با این سرعت نتیجه این ایده درخشان به سرانجام برسد، گفت: ما بیشتر حمایت معنوی کردیم و امروز باعث خوشحالی است که این اتفاق رقم می خورد.
وی با بیان اینکه این مسابقات یکی از کارهایی است که با افتخار در یونسکو مطرح می کنیم و در منطقه خواهد درخشید، افزود: تلاش می کنیم این تجربه در جهان پیرامون ما به اشتراک گذاشته شود و همه در آن سهیم شوند، به ویژه در عرصه آب و فاضلاب که کارنامه درخشانی داریم و قطعا با استقبال روبرو خواهد شد.
ایوبی با تصریح براینکه یکی از نقاط درخشان در کارنامه جمهوری اسلامی زحماتی است که شما در صنعت آب و فاضلاب کشیده اید، افزود: ثمره کار شما دفن می شود و نمی توانید نشان دهید، برخلاف بسیاری از کارها که سال های سال می توان به دیگران نمایش داد، اما شما با مقوله آب کار دارید که علاوه بر اینکه مایه حیات است، نشان دهنده رفتار یک ملت و میزان تمدن آنهاست.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با تصریح بر اینکه مردمانی که با آب درست رفتار می کنند متمدن هستند، خاطرنشان کرد: شما می دانید در فرهنگ و تمدن این مردم که تمدن چندین هزار ساله است آب مقدس بوده و پس از اسلام و در فقه ما نیز آلوده کردن آب را حرام می دانند. وقتی به تاریخ پرافتخار این مملکت برگردیم، آثاری از هزاران سال گذشته باقی مانده که تحصیل، توزیع و اخلاق آب در این تمدن کهن را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه امروز خوشحالیم که با کمک متخصصان امر یک کار درست انجام شد، توضیح داد: برگزاری همایش و مراسم در کشور کم نداریم، ولی برنامه ای که از روستاها شروع شد و کارشناسانی که کمتر دیده می شوند و با تجربه تر ها آمدند و امروز در شهر اصفهان حضور دارند، قطعا یکی از کارهای عالی و درخشان برای انتقال تجربه به دیگران است، آن هم نه از راه آموزش هایی که شاید چندان موثر نیستند، بلکه آموزش های کارگاهی که یقینا این تجربه خوب باعث افزایش مهارت ها و انتقال تجربات به جهان پیرامون ما خواهد شد.
ایوبی با تاکید براینکه ما موظفیم تجربیات خوب خود را به جهانیان منتقل کنیم، ادامه داد: ما در یونسکو به مدیران نگاه می کنیم، نه به امکانات، بودجه و بزرگی شهرها، براین اساس اگر مدیری پیدا کنیم که رویا داشته باشد که از این قبیل مدیران در کشور داریم، اگرچه مدتی کوتاه بر این مسند بنشیند اما اثر جاودانه اش باقی خواهد ماند. عهد کرده ایم که با چنین مدیرانی کار کنیم که آتشی در دل دارند.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه خوشحالم که با خانواده بزرگ آب و فاضلاب کشور آشنا شده ام، گفت: مردمانی که با تخصص، دانش و تجربه کار می کنند و برای کشور افتخار می آفریند و ما با افتخار و تمام وجود در کنار شما هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.