تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 10333

احیای مأموریت های تاریخی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم

احیای مأموریت های  تاریخی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم

شهردار اصفهان دراجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری های شانگهای مطرح کرد: احیای مأموریت های  تاریخی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم   آمادگی اصفهان برای همکاری در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری با شهرهای عضو سازمان همکاری های شانگهای شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان آمادگی دارد با همه شهرهای عضو سازمان همکاری های شانگهای

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان دراجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری های شانگهای مطرح کرد:

احیای مأموریت های  تاریخی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم  

آمادگی اصفهان برای همکاری در حوزه اقتصاد و مدیریت شهری با شهرهای عضو سازمان همکاری های شانگهای

شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان آمادگی دارد با همه شهرهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در زمینه های مختلف اقتصادی و مدیریت شهری همکاری داشته باشد.      

به گزارش  دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در اجلاس شهرداران کشورهای عضو همکاری های شانگهای در شهر چونگ چینگ کشور چین، با تشکر از شهردار چونگ چینگ بابت برگزاری این اجلاس اظهار کرد: خوشحالم که برای اولین بار در شهر زیبای چونگ چینگ می توانم به عنوان شهردار اصفهان که شهری گردشگرپذیر، هنری و فرهنگی است، در زمینه همکاری های مختلف تبادل نظر کنم.

وی در مورد همکاری های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، گفت: پیشینه همکاری ایران و چین به هزاره اول قبل از میلاد مسیح باز می گردد، جاده ابریشم به عنوان نشانه ای از روابط تاریخی بین دو ملت بوده است. روابط دو جانبه همواره چشم انداز روشنی داشته و در زمینه های متفاوت توسعه هایی را برای کشورها به ارمغان آورده است.   

شهردار اصفهان ادامه داد: به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روابط دوستانه به دور تازهای وارد شده است. علاوه بر تقویت روابط فرهنگی و سیاسی و همکاری های بین المللی، دراین دوره روابط تجاری رشد قابل ملاحظه ای داشته است.  

وی با بیان اینکه ایران از نظر اقتصادی در چهارراه آسیا واقع شده و از این جهت دارای دو مزیت مهم است، تصریح کرد: ایران دارای موقعیت استراتژیک و جغرافیایی در میان کشورهای منطقه ای است؛ یعنی به عنوان پلی است که کشورهای آفریقایی و اروپایی را به آسیا و کشورهای مستقل مشترک المنافع را به خاورمیانه و ناحیه خلیج فارس ارتباط می دهد. چنین موقعیتی پتانسیل مهمی برای اقتصاد ایران به شمار می رود.

نوروزی در مورد ویژه گردشگری ایران اظهار کرد: گردشگران می توانند در چهار فصل سال در بخش های مختلف گردشگری از جمله تاریخی، فرهنگی، طبیعت و زیارتی به ایران سفر کنند.  

وی افزود: ایران از تمدن جهانی هفت هزار ساله برخوردار است. این کشور دارای مکان های متعدد و زیاد ثبت شده در میراث جهانی است. به ندرت می توان موزه ای در جهان دید که صنایع دستی یا هنرهای تجسمی از ایران در آن یافت نشود.   

شهردار اصفهان در مورد شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم ایران شناخته شده و در مرکز کشور واقع است. این شهر با دارا بودن بناهای تاریخی ثبت شده جهانی و پیشینه درخشان میراث فرهنگی، دایره المعارفی از هنر و معماری ایران است.

اصفهان مرکز کسب و کار در ایران است  

وی گفت: اکثر ادیان از جمله مسلمانان، زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و همه در یک محیط آرام در این شهر زندگی می کنند و این صلح طلبی مردم اصفهان را نشان می دهد.   

نوروزی بیان کرد: صنایع سنگین و نیمه سنگین و صنایع سبک، همچنین بخش های صنعتی مانند فولاد، پتروشیمی، نساجی، پالایشگاه نفت و نیروگاه برق در شهر اصفهان وجود دارد. این شهر با جمعیت بیش از دو میلیون نفر یکی از مراکز مهم اقتصادی است و متخصصان و کارشناسان این شهر را به عنوان مرکز کسب و کار می شناسند.  

وی تصریح کرد: جاده ابریشم یکی از شبکه های ارتباطی و نقل و انتقالی مهم غرب و شرق بوده و دارای قدمتی سه هزار ساله است؛ این جاده یک مسیر تجاری فرهنگی جهت تجارت بوده است که این اجناس توسط کاروان ها حمل و از سوی بازرگانان به فروش می رسیده است.    

شهردار اصفهان افزود: کشورها و شهرهایی که در امتداد این جاده قرار داشتند از نظر مذهبی، زبانی و فرهنگی مورد توجه بودند و نقاط مشترک زیادی داشتند و سابقه درخشان این شهرها از طریق بازرگانان، مسافران، دانشمندان و زائران به دنیا منتقل شده است. همین سابقه، جاده ابریشم را به جاده افسانه ای تبدیل کرده است. البته این جاده قدیمی تا حدودی اهمیت خود را از دست داده بود که خوشبختانه پیشنهاد رئیس جمهور چین در مورد جاده ابریشم تحت عنوان ایجاد یک کمربند مطرح شد تا کشورهای پیرامون جاده ابریشم بتوانند برای توسعه همکاری های همه جانبه تلاش کنند. 

وی ادامه داد: هدف این طرح، احیای مأموریت های تاریخی کشورها و شهرهای در امتداد جاده ابریشم توسط توریست ها است. ایران و چین در امتداد این جاده قرار داشته اند و برخی شهرهای چین و برخی شهرهای ایران از جمله اصفهان از نظر میراث فرهنگی و طبیعی در یونسکو شناخته شده هستند.  

دعوت شهردار اصفهان برای حضور اعضای اجلاس شانگهای در نمایشگاه صنایع دستی اصفهان

نوروزی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل سازمان همکاری های شانگهای نیز توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای عضو است، خطاب به حاضران در این اجلاس، گفت: امیدوارم با سفر به اصفهان به عنوان عضوی از شهرهای خلاق یونسکو، بتوانید از آن لذت ببرید. از همه میهمانان و همکاران به عنوان میهمان ویژه شهرداری اصفهان دعوت می کنم در نمایشگاه صنایع دستی که از ۱۸ تا ۲۱ ‍ژوئن( ۲۸ تا ۳۱ خرداد) برگزار می شود، شرکت کنید.   

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان آمادگی دارد با همه شهرهای عضو سازمان همکاری های شانگهای و کشورهای آنها در زمینه های مختلف اقتصادی و مدیریت شهری همکاری داشته باشد، اضافه کرد: امیدوارم این اجلاس در رسیدن به اهداف خود موفق باشد و همه ما بتوانیم از فرصت ایجاد شده تجربه خوبی کسب کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.