تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 15968

هجوم تشییع کنندگان به سمت مسیرهای فرعی حادثه ساز شد

هجوم تشییع کنندگان به سمت مسیرهای فرعی حادثه ساز شد

مصدومان مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هجوم تشییع کنندگان به سمت مسیرهای فرعی حادثه ساز شد جمعی از مصدومان مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ازدحام جمعیت و بسته بودن مسیرهای خروجی به مسیر اصلی مراسم را علت حادثه ای ذکر کردند که در آن بیش از ۴۰ تن جان باختند

Print Friendly, PDF & Email

مصدومان مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

هجوم تشییع کنندگان به سمت مسیرهای فرعی حادثه ساز شد

جمعی از مصدومان مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ازدحام جمعیت و بسته بودن مسیرهای خروجی به مسیر اصلی مراسم را علت حادثه ای ذکر کردند که در آن بیش از ۴۰ تن جان باختند و ۲۱۳ نفر مصدوم شدند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا -کرمان:، یکی از مصدومان حادثه که جوانی ۲۶ ساله بود و خود را حمید معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: در میدان آزادی و ابتدای خیابان بهشتی ایستاده بودم و منتظر شروع مراسم بودیم که ناگهان جمعیت به سمت خیابان شریعتی هجوم آوردند و تعدادی از مردم برای فرار از موج تشییع کنندگان به سمت کوچه شماره ۲ فرعی رفتیم.

وی افزود: در ابتدای کوچه ماموران انتظامات مراسم از عبور مردم جلوگیری کرده و سعی کردند آنها را به عقب برانند که متاسفانه افرادی تعادل خود را از دست داده و به زمین افتادند و در ازدحام جمعیت فوت کردند و یا مصدوم شدند.

این شهروند کرمانی تصریح کرد: اگر مسیرهای فرعی باز بودند از ازدحام جمعیت کاسته می شد، اما دست اندرکاران مراسم اصرار داشتند مردم به خیابان اصلی برگردند و باعث این حادثه تلخ شدند.

وی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه توانستم در بخشی از راهپیمایی سردار شهید سلیمانی شرکت کنم اظهار داشت: من از ناحیه پا دچار مصدومیت شدید شده ام و کمک رسانی نیز با تاخیر انجام شد.

خانم ۳۰ ساله ای نیز که از ناحیه پا و دست مصدوم شده بود گفت: پس از سخنرانی مراسم تشییع شروع شد، فشار حرکت جمعیت به طرف خیابان بهشتی و شریعتی یک مرتبه زیاد شد و در ابتدای خیابان شریعتی افراد زیادی به زمین افتادندو من هم به زمن افتادم و مصدوم شدم.

وی افزود: خیابان شریعتی و میدان آزادی ظرفیت این جمعیت را نداشت و اگر مردم کمک نمی کردند تعداد بیشتری فوت می کردند.

این شهروند تاکید کرد: وظیفه ام بود که در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کنم و با توجه به حضور بیش از اندازه جمعیت مسئولان باید پیش بینی دقیق تری می کردند.

قاسم جدیدی ۲۷ ساله از شهرستان انار یکی از مصدومان بستری در پیامبر اعظم(ع) گفت: پس از سخنرانی و مداحی جمعیت در ابتدای خیابان شریعتی حرکت کرد و وارد ابتدای کوچه فرعی شدیم که دیدم خیلی از مردم بر روی زمین ریختند و صحنه ای مانند فاجعه منا تکرار شد.

وی افزود: من هم بر اثر هجوم  پشت سرم،  زیر جمعیت ماندم و به کمرم فشار وارد آمد و توسط بعضی از مردم نجات داده شده و اورژانس من را به موقع بیمارستان انتقال داد.

این شهروند تاکید کرد: از فاصله ۲۲۰ کیلومتری به عشق سردار سلیمانی اومدم و خوشحال هستم.

محمد باقر محمدی ۶۷ ساله اهل سیستان بلوچستان وساکن کرمان است گفت: نزدیک میدان شهدا جمعیت مانند یک موج حرکت کرد که خواستم خود را به پیاده رو برسانم اما نتوانستم و با صورت به زمین خوردم.

وی افزود: اورژانس سریع من را به بیمارستان منتقل کرد ودر حالی که از ناحیه صورت و دست َآسیب دیده بودم بستری شدم.

در مراسم خاکسپاری سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت بیش از ۴۰ نفر  باختند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند که مصدومان از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمش حسین پورجعفری صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا، هیاتی از قوه قضاییه و فرماندهان نظامی در کرمان انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.