تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 16081

آموزش مدیریت بحران در محلات اصفهان

آموزش مدیریت بحران در محلات اصفهان

آموزش مدیریت بحران در محلات اصفهان به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از تکمیل طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل در حال انجام است و تا پایان سال تحویل داده می شود تا برای زیرساخت‌ها و مراکز مهم شهر

Print Friendly, PDF & Email

آموزش مدیریت بحران در محلات اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از تکمیل طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل در حال انجام است و تا پایان سال تحویل داده می شود تا برای زیرساخت‌ها و مراکز مهم شهر برنامه‌ریزی و ابزارهای لازم برای جلوگیری از وقوع بحران‌ها را به کار گیریم.
حسین امیری در نشست آموزشی بحران که با حضور معاونان و رؤسای ادارات خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: امروز ضرورت آمادگی در تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری برکسی پوشیده نیست، تمام فعالیت‌ها در شهر می تواند در صورت عدم تدبیر درست و برنامه‌ریزی صحیح، بحران هایی را در شهر به وجود آورد.
وی افزود: هدف از برنامه ریزی پیشگیری لازم از وقوع حوادث ناگوار، بحران ها و خسارات ناشی از آنها است، امروز مدیریت بحران در شهرها ضروروت و نیاز است و همه باید به علم مدیریت بحران و مباحث تئوریک مدیریت بحران آشنا شوند.
امیری با تاکید بر اینکه آموزش مباحث مربوط به مدیریت بحران به شهروندان در ۲۰۰ محله شهر فصلی نو در ارتقاء آموزش های شهروندی در زمینه مدیریت بحران است، گفت: باید از مشارکت مردم استفاده شود زیرا هر کاری با مشارکت مردم همراه باشد، بهره‌برداری مناسبی از آن انجام خواهد شد.
وی خطاب به رؤسای ادارات خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، اظهارکرد: شما سفیران شهرداری در محله های شهر هستید و باید به کاهش حوادث کمک کنید، حوادثی که می تواند به زیرساخت ها وسرمایه های شهر آسیب وارد کند و به منافع اقتصادی شهر خسارات سنگینی وارد کند.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: باید تا حد امکان از وقوع حوادث جلوگیری شود، البته تنوع حوادث زیاد است و وقوع حوادث بر اثر مواد شیمیایی، مواد رادیواکتیوی، مواد منفجره، دستگاه های برقی و الکترونیکی هر کدام منشأ بحران های زیادی در شهر است؛
بنابراین همه متولیان مدیریت بحران باید آشنایی لازم نسبت به نوع و تنوع حوادث را داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای مقابله و پیشگیری از وقوع حوادث باید از ظرفیت های مدیریت شهری استفاده کرد.
امیری ادامه داد: خوشبختانه ارتباط تنگاتنگی بین مجموعه بحران شهرداری، مدیریت بحران استان، دستگاه های خدمات رسان، هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط وجود دارد که ستودنی است.
وی گفت: طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل در حال انجام است و تا پایان سال تحویل داده می شود تا بر اساس زیرساخت ها و مراکز مهم شهر برنامه ریزی و ابزارهای لازم را برای جلوگیری از وقوع بحران ها به کار گیریم.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهارکرد: قرارداد طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل در این دوره منعقد شده و تاکنون سه فصل آن تمام شده و فصل چهارم نیز در حال تحویل است و تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.
وی گفت:باید در مجموعه مدیریت شهری توانایی مقابله با بحران وجود داشته باشد زیرا در هر لحظه امکان وقوع حوادث گوناگون است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.