تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 16253

انجام خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک در سطح استان

انجام خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک در سطح استان

برای اولین بار در کشور و توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان انجام می شود؛ انجام خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک در سطح استان در راستای دولت الکترونیک و رعایت حقوق شهروندی، نسخه اولیه سامانه امور زیربنایی و شهرسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ارائه شد. به

Print Friendly, PDF & Email

برای اولین بار در کشور و توسط اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان انجام می شود؛

انجام خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک در سطح استان

در راستای دولت الکترونیک و رعایت حقوق شهروندی، نسخه اولیه سامانه امور زیربنایی و شهرسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ارائه شد.

به گزارش  دنیای اسرار، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد. در ارائه خدمات عمومی به شهروندان دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای انجام کارها و خدمات دولتی نیست و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارائه می شود.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان  با توجه به اینکه حجم بسیار زیاد ارباب رجوع به این اداره کل مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است، با اعلام این خبر گفت: با استفاده از سامانه ایجاد شده، پاسخگویی و ایجاد ارتباط الکترونیکی در تمامی فرایندهای حوزه شهرسازی و معماری می تواند  با کمترین هزینه ، سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت انجام پذیرد .

وی با توجه به اهمیت الکترونیکی نمودن فرایندها در سیستم اداری، اظهار داشت : با نظر به رشد فناوری اطلاعات، رشد استفاده از اینترنت بین مردم و به منظور صرفه جویی در وقت و انرژی، حرکت به سمت الکترونیکی نمودن فرایندها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: سامانه امور زیربنایی و شهرسازی پس از یکسال کار مطالعاتی و فنی انجام و نسخه اولیه (دمو) این سامانه به عنوان اولین سامانه در حوزه معماری و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی در کشور آماده شده که خوشبختانه مورد استقبال مسئولین استانی نیز قرار گرفته است.

قاری قرآن ابراز امیدواری کرد : در صورت پیاده سازی و اجرای کامل این فرایند از لحظه شروع به اقدام توسط متقاضی تا ارجاع به شهرداری یا فرمانداری و انجام کلیه استعلامات بین دستگاهی آن بصورت کاملا الکترونیکی است و شهروندان و دستگاههای متولی از امکانات آن بهره برده و بدون حضور فیزیکی، متقاضی می تواند از صفر تا صد فرایند را در سامانه انجام دهد.

گفتنی است این سامانه الکترونیکی با همت و پیگیری حوزه شهرسازی و معماری و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل ایجاد شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.