تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 16564

گسترش تولید داخلی اولویت تامین اجتماعی

گسترش تولید داخلی اولویت تامین اجتماعی

گسترش تولید داخلی اولویت تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان: حمایت از نیروی تولید جزء تکالیف سازمان تامین اجتماعی است. به گزارش دنیای اسرار:حمد گورابی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد چهل و یکمین انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی بوده است که بیشترین

Print Friendly, PDF & Email

گسترش تولید داخلی اولویت تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان: حمایت از نیروی تولید جزء تکالیف سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش دنیای اسرار:حمد گورابی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد چهل و یکمین انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی بوده است که بیشترین بار تامین این هدف بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به مفهوم عام در حوزه بیمه‌های حمایتی و امدادی تعریف می‌شود گفت: این سازمان در حوزه بیمه‌ای مشغول فعالیت است و هدف سازمان تامین اجتماعی آرامش خاطر و امنیت روانی افراد تحت پوشش برای داشتن آینده‌ای بهتر و فردایی روشن‌تر است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه افزود: ماحصل نتیجه کار این سازمان ایجاد یک زندگی شرافتمند و عزتمند برای بازنشستگان، مستمری بگیران و مقرری بگیران است.
وی حمایت از نیروی تولید را جزء تکالیف این سازمان دانست و تشریح کرد: علی‌رغم وجود مشکلات و موانع تامین اجتماعی سعی دارد به عنوان تنها صندوق و سازمان توانمند بدون اتکا و وابستگی به بودجه دولت و نفت حرکت کند و تنها صندوق بیمه‌ای که روی پای خود ایستاده این سازمان است‌.
گورابی درخصوص مستمری بگیران این سازمان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های این سازمان پرداخت حقوق این افراد در راس زمان معین و بدون یک روز تاخیر است.
وی تعداد مستمری بگیران استان اصفهان را ۳۴۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: ماهیانه حدود ۵۷۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص می‌یابد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نفر مقرری بگیر بیکار نیز در استان وجود دارد گفت: در این حوزه نیز حدود ۴۵ میلیارد تومان هر ماه هزینه می‌شود .
وی با بیان اینکه روزانه پنج تا شش میلیارد تومان کسری منابع در این اداره وجود دارد گفت: این مبلغ از اضافه بودجه استان‌های دیگر و شرکت شستا و سایر حوزه‌ها تأمین می‌شود.
گورابی در ادامه افزود: همچنین از این سازمان سه میلیون و چهارصد هزارنفر خدمات دریافت می‌کنند که این میزان ۶۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سازمان تامین منافع سه جانبه کارفرما، کارگر و سازمان را دنبال می‌کند گفت: علاوه بر این موضوع حمایت از رونق تولید و گسترش تولید داخلی جزء اولویت‌های این سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از همکاری با مراکز تولیدی دچار بحران خبرداد و افزود: در سال‌های اخیر نهایت همکاری با این مراکز شده است و بسته‌های حمایتی که در استان برای این مراکز تولیدی ارائه شده بسیار کامل‌تر از دیگر استان‌ها است.
وی درخصوص خدمات غیرحضوری این سازمان ابراز داشت: پرداخت حق بیمه، ارسال لیست بیمه، ابلاغ ها و بسیاری از موارد به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می‌شود و از حدود یک میلیون و ۵۰۰ بار رفت و آمد کارفرمایان جلوگیری شده است.
گورابی با بیان اینکه پرونده الکترونیک در دستور کار تمام شعب استان قرار گرفته است گفت: کلیه پرونده‌های فنی و مستمری بگیران تا سال آینده به صورت سیستمی و پرونده کاغذی از این سازمان حذف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در قوانین حمایتی با وجود اینکه بسیاری افراد تحت پوشش سازمان هستند اما دولت مبالغ حق بیمه آن‌ها را پرداخت نمی‌کند اظهار کرد: در استان اصفهان مبلغ واریز نشده توسط دولت طی یک سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت همگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تشریح کرد: هفت درصد حق بیمه را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند و پرداخت مابقی مبلغ را دولت از عوارض شهرداری‌ها معین کرده است که در این زمینه نیز در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان کسری بودجه در استان وجود داشت.
وی ساماندهی قوانین حمایتی که از سال ۶۲ مصوب شده است را ضروری دانست و تاکید کرد: باید همه موارد قانونی که مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند ساماندهی شود تا بودجه‌های موجود به دست افراد نیازمند برسد.
گورابی به قوانین بازنشستگی‌های پیش از موعد اشاره و تشریح کرد: این قوانین یکی دیگر از موانع سازمان تأمین اجتماعی است چرا که در کشور سن امید به زندگی از ۵۰ سال به بیش از ۷۰ سال رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه قانون مشاغل سخت و زیان آور نیز باید ساماندهی شود تشریح کرد: چنین قوانینی برای این نیست که یک فرد زودتر بازنشسته شود بلکه برای این است که کارفرمایان محیط کار کارگاه خود را ایمن سازی کنند که متأسفانه بسیاری از آن‌ها این اقدامات را انجام نمی‌دهند و برای آن اهمیتی قائل نیستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص اقدمات صورت گرفته در این سازمان نیز گفت: حمایت از کارگاه‌های دچار بحران در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد تا جایی که اقساط کارگاه‌های دچار بحران چندین مرتبه تا ۶۰ ماه تقسیط شده است.
وی با اشاره به این که میزان بدهی سازمان مراکز درمانی به کمترین میزان خود در دوسال اخیر رسیده است، اظهارکرد: همچنین بدهی مراکز غیردولتی به صورت تهاتری مورد رسیدگی قرار گرفت و علی‌رغم این که هیچ قانونی این سازمان را مکلف به بخشودگی جرائم کارفرمایان و کارگاه‌های مشکل دار نکرده بود ولی سازمان این امر را در دستور کار خود قرار داد.
گورابی از مشوق‌های بیمه‌ای برای بکارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی در کارگاه‌های صنعتی خبر داد و افزود: در صورتی که کارفرمایان این افراد را استخدام کنند از ۲۰ درصد از حق بیمه سهم کارفرما به مدت دوسال معاف هستند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.