تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 16648

حمل بار تجاری غیرمجاز عامل اختلال در سیستم ترمز اتوبوس

حمل بار تجاری غیرمجاز عامل اختلال در سیستم ترمز اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: حمل بار تجاری غیرمجاز عامل اختلال در سیستم ترمز اتوبوس به گزارش دنیای اسرار:مهدی خضری  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه فجر از افتتاح ۷۸ طرح با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومان در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در دهه فجر

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:

حمل بار تجاری غیرمجاز عامل اختلال در سیستم ترمز اتوبوس

به گزارش دنیای اسرار:مهدی خضری  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه فجر از افتتاح ۷۸ طرح با اعتبار ۱۴۰میلیارد تومان در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در دهه فجر کلنگ‌زنی ۴۵پروژه با اعتبار ۷۰میلیارد تومان در زمینه طرح‌های محرومیت‌زدایی از راه‌های روستایی انجام خواهد گرفت، ۶۰کیلومتر از این راه‌ها در ابتدای سال ابلاغ شده و ماه پیش هم ۵۰کیلومتردیگر  ابلاغ شد.

وی با اشاره به افتتاح چهار مجتمع خدمات رفاهی در راه های استان در دهه فجر امسال، گفت: استان اصفهان با داشتن ۵۰مجمتع خدمات رفاهی رتبه نخست کشور را دارد.

وی  تاکید کرد: وجود مجتمع های خدمات رفاهی در راه های استان، در کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به کاهش ۸ درصدی تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در سال جاری، افزود: در تصادفات ۱۰ ماهه اخیر، ۳۴۶نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۷۴نفر بوده است، کاهش ۳درصدی را نشان می‌دهد.

خضری با بیان اینکه انسداد جاده‌های غیرمجاز برای کاهش بروز حوادث جاده‌ای با هماهنگی دادستان استان و شهرستان‌ها در حال پیگیری است، افزود: جمع آوری دست فروشان در حاشیه جاده‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که با همکاری نیروی انتظامی در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مباحث کاهش تصادفات، موضوع کنترل و نظارت بر آن است، گفت: با توجه به افزایش سرعت در محورهای استان، در سال گذشته ۱۰۵دوربین کنترل و نظارت نصب شده و تا پایان سال جاری قرار است تعداد این دوربین ها به ۱۴۰عدد افزایش یابد.

خضری  به ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: استقرار این ایستگاه‌ها سبب کاهش تصادفات و حوادث می‌شود؛ امسال و همچنین نوروز ۹۹در محورهای طریق الرضا (خور-جندق- مشهد) و جاده قدیم اصفهان- تهران این طرح اجرا می‌شود که کمک همه دستگاه‌های مربوطه در این راستا، ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بااشاره به  حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری عنوان کرد: این اقدام بسیار خطرناک است، اتوبوس در هر بار تردد می‌تواند ۱۶۰۰کیلوگرم بار تجاری حمل کند و هر بسته هم می‌تواند ۴۰کیلو باشد اما در حال حاضر بالای ۳تن بار تجاری  غیرمجازتوسط اتوبوس‌ها حمل می‌شود، پلیس راه موظف شده که این اتوبوس‌ها را متوقف کرده و بار آن‌ها توقیف شود؛ حمل بار تجاری به لحاظ علمی و مهندسی باعث می‌شود که مرکز ثقل اتوبوس تغییر کند و سیستم ترمز نتواند کار خود را به درستی انجام دهد که این موجب واژگونی ناوگان می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون در شهر اصفهان افزون بر ۵۰دفتر حمل و نقل و تخلیه بار در حال فعالیت است، گفت: در حاشیه ترمینال کاوه دفاتری شکل گرفته است که صرفاً حمل بار تجاری با اتوبوس انجام می‌دهند؛ در این باره با دستگاه‌های نظارتی مکاتبه کردیم، به رغم اینکه ۱۰دفتر را پلمب کردیم با حمایت اتحادیه مجدد به فعالیت خود ادامه داده اند زیرا با مجوز قانونی کار می‌کنند و ما به عنوان دستگاه اجرایی نمی‌توانیم اقدامی کنیم و این در حالی است که هر روز بر شمار این دفاتر افزوده می‌شود.

وی  گفت: با توجه به حوادث جاده‌ای اخیر، ابلاغیه جدیدی صادر شده است که براساس آن باید در اتوبوس‌ها تابلویی نصب شود و شماره‌های سامانه پیامکی نظارت مردمی ۱۱۰۱۲۰، ۳۰۰۰۱۴۱و تلفن گویای ۱۴۱ سازمان راهداری به منظور نظارت مردم بر ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی توقف‌های ناصحیح اتوبوس‌ها و حمل بار تجاری را از بیشترین موارد شکایات مسافران عنوان کرد و افزود: گزارشات مردمی سبب می‌شود که از تخلفات جلوگیری و شرایط پایداری بر حمل و نقل جاده‌ای حاکم شود.

خضری با اشاره به تشدید نظارت بر پایانه‌های مسافربری افزود: طرح غربالگری سلامت رانندگان اتوبوس به دلیل مشکلاتی که وجود دارد در حال اجرا است؛ از این رو تاکنون از حدود ۷۰نفر از رانندگان تست اعتیاد گرفته شد که در حال حاضر از فعالیت شمار محدودی از آنان به دلیل مثبت بودن آزمایشات  جلوگیری شده است.





Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.