تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر : 19028

طی مراسمی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی – خانواده رونمایی شد

طی مراسمی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی – خانواده رونمایی شد

به گزارش دنیای اسرار:طی مراسمی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی – خانواده حوزه علمیه خواهران اصفهان رونمایی شد حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در این مراسم با اشاره به قدمت، ظرفیت و توانمندی حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان با دارا بودن رشته های متنوع در سطوح عالی و تخصصی و

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:طی مراسمی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی – خانواده حوزه علمیه خواهران اصفهان رونمایی شد
 حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در این مراسم با اشاره به قدمت، ظرفیت و توانمندی حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان با دارا بودن رشته های متنوع در سطوح عالی و تخصصی و طلاب با استعدادهای برتر بر آن شد تا با راه اندازی مجله علمی -پژوهشی زمینه ایجاد انگیزه برای طلاب و تولید علم را فراهم نماید.
وی هدف از راه اندازی مجله علمی پژوهشی را طلیعه وشروعی برای تولید علم توسط طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران اصفهان دانست و گفت: نتیجه این تولید در سطح کشور و برای حوزه های علمیه سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان دارای دو رشته فقه و تفسیر علوم قرانی در سطوح عالی و تخصصی می باشد افزود: این مجله، مجله ای میان رشته ای بین فقه و قرآن و علوم قرآنی است مجله ای است که می خواهد حرف نو بزند و مسائل جدید را مطرح و حرف های جدید را در قالب های نو ارائه کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن تاکید بر انگیزه بخشی به طلاب در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: مدیران حوزه باید بستر و شرایطی را برای درخشیدن طلاب استعداد برتر فراهم کنند، ایجاد و راه اندازی کتابخانه، مراکز علمی پژوهشی قوی با نرم افزارهای مناسب و آشنا نمودن طلاب با مسائل جدید و به روز و برگزاری نشست های تخصصی، پاسخگویی به شبهات برای طلاب سطوح عالی و تخصصی از این موارد است.
وی با بیان اینکه به برکت اهل بیت علیهم السلام می توانیم با مراجعه به آیات قرآن و حدیث، نیازها و مسائل جدید را برای هر نوع مخاطب و در همه زمان ها پاسخ دهیم گفت: باید در راستای وظیفه سنگین تبلیغ و رسالت دینی که به عهده ماست صاحب نظر و تاثیرگذار باشیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: امروز مخاطب ما ۷ میلیارد جامعه جهانی است که باید در سایه تولید علم، تبلیغ و زمینه غنای معنوی، انسانی و معرفتی را برایشان ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مخاطب امروز ما تنها افرادی به نام مسلمان نیستند، امروز افق نورانی تشیع سراسر عالم را گرفته و در سطح جهان احساس نیاز به مکتب نورانی قرآن، حدیث و تشیع پیدا شده است و این وظیفه ما را سنگین کرده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه کار اصلی طلبه پژوهش است گفت: پژوهش صرف یک نوشتار نیست، پژوهش خلاصه به یک نویسنده یا یک کتاب نیست، هر طلبه باید یک پژوهشگر هم باشد. مدیران حوزه باید در زمینه پژوهش و تولید علم تمرکز کنند و به صورت جدی طرح و برنامه ریزی کنند تا طلبه پژوهشگری تربیت کنند که روز به روز بر علم او اضافه می شود.
ما امروز باید به یک بنای علمی در حوزه برسیم
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: با توجه به تغییرات زندگی و تفاوت نسل جدید با نسل های گذشته باید آنچه را که از دین دریافته ایم به زبان روز درآوریم و تحویل جامعه امروز بدهیم و ضرورت این کار، پژوهش تخصصی است.
وی در پایان تصریح کرد: اگر کسی فقط با نگاه تحصیل ۵ ساله به حوزه وارد شود به افق بالایی به نام پژوهشگر نمی رسد بنابراین ما باید در یک افق کلان پژوهشگرانی تربیت کنیم که حرف نو داشته باشند و برای شبهات و کار در فضای مجازی جدید آمادگی کامل داشته باشند.
مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: طلاب، اساتید، مبلغان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به سایت http://www.eswhc.ir/ مقالات خود را جهت چاپ بارگزاری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.